۱۱ اشتباه در برنامه ‌ریزی سفر

برنامه ریزی سفر یکی از مهم ترین کار هایی است که باید قبل از سفر انجام دهیم. گشت و گذار برای داشتن سفری کامل و راحت به پایان نمی رسد. در واقع ما افرادی هستیم که به خوبی سفرهایمان را برنامه‌ ریزی می‌کنیم.

 در صفحات وب به دنبال تهیه بلیط های های گوناگون هستیم. ماه ها در این فکر هستیم که به سفری کامل و جذاب برویم اما در نهایت، گاهی قدرتمند ترین برنامه ریزی سفر نیز احتمال شکست دارد.

نبض ما– خواه زیاد به سفر بروید یا جهانگردی تازه کار باشید، هیچ کدام از ما به دور از این مشکلات در سفر نخواهیم بود و برنامه ریزی سفر مان به دور از اشکال نمی باشد . در بیشتر اوقات شاید به این امر واقف نباشیم. دفعه بعدی که برای یک ماجراجویی جذاب برنامه ریزی سفر  می کنید، حواس تان را به این ۱۱ اشتباه مشکل آفرین در برنامه ریزی سفر ،جمع نمایید.

پرواز های با فواصل دور را از قبل رزرو کنید

به گزارش نبض ما، دو نفر به نام‌های سارا  و مهسا می خواهند با هم سفر کنند. سارا بسیار دلشوره دارد و می خواهد تمام جزئیات، قبل از سفر برنامه ریزی شده باشد اما مهسا دقیقاً برعکس ترجیح می‌دهد که جزئیات سفر را در طول پرواز مشخص کند. سفر آنها ۸ ماه دیگر است. سارا می‌خواهد که سفر را از الان برنامه ‌ریزی کند و بلیط خود را الان رزرو و کند ولی مهسا می خواهد برنامه ریزی سفر  را دقیقه ۹۰ انجام دهد.

نکات مهم برنامه ریزی سفر

  • بررسی های جدید درباره شرکت‌های هوایی نشان می‌دهد که بهترین زمان برای رزرو بلیط ۵۴ روز قبل از سفر است و این زمان،  کمتر از دو ماه است. در ذهن داشته باشید که ۵۴ روز قبل میانگین خوبی است.
  • در زمان سفر به مناطق محبوب و مشهور مخصوصا پروازهای خارجی، در زمان های پر رفت و آمد و پیک شلوغی زمان رزرو بلیط قبل از موعد میانگین بهتر است. مثلاً سفر به اروپا در تابستان یا سفر به مناطق استوائی در تعطیلات کریسمس اینگونه خواهد بود.
  • هرگاه تصمیم به رزرو بلیط گرفتید قبل از دو هفته مانده به زمان پرواز و مسافر است این کار را انجام دهید.
  • در بسیاری از پروازها اگر رزرو بلیط را به دقیقه ۹۰ موکول کنید، در اکثر اوقات مجبور هستید از حد معمول هزینه بیشتری پرداخت کنید.

بلیط در روز نامناسب از هفته رزرو نکنید

افرادی که زیاد سفر می کند، ادعا می کنند که روزهای سه شنبه و چهارشنبه هر هفته روزهای خوبی برای رزرو بلیط هواپیما است، این موضوع ممکن است همیشه درست نباشد. شرکت های هوایی معمولاً در این روزها برای رزرو بلیط تخفیف می گذارند. اکثر این تخفیف‌ها در ساعات اولیه یا حداکثر در روزهای اولیه ارائه به فروش می رسند و تمام می شوند.

تقویم

هیچ گاه شرکت های هوایی ناشناس را رزرو نکنید

به گزارش نبض ما، توجه داشته باشید که پس از چندین بار چک کردن یک شرکت هوایی برای بلیط ممکن است قیمت آن بالا رود. این قضیه ممکن است در ظرف فقط چند ساعت یا حتی چند دقیقه رخ دهد. در این زمان شاید شما به جواب این سوال فکر کنید که «آیا شرکت‌های هوایی برای تغییر و افزایش قیمت ها تلاش می کنند؟»

این موضوع چگونه است. آماده باشید تا شانس رزرو سریع ارزان ترین بلیط را داشته باشید. در سایت ها ثبت نام کنید تا از تخفیفات بلیط ها مطلع گردید. همچنین با ثبت نام در خبرنامه های روزانه شرکت‌های هوایی می توانید از تخفیف ها آنها آگاه شوید. این کار می تواند تاثیر مستقیمی در برنامه ریزی سفر شما داشته باشد.

شرکت-هواپیمایی

در این موقع به جواب این سوال فکر می کنید که آیا شرکت‌های هوایی تلاش برای تغییر و افزایش قیمت ها می کنند؟ این موضوع چگونه است. این موضوع رازی پنهانی است که معمولا از آن سر در نمی آورید.

تا اینکه این موضوع اثبات شود، تنها روش زیر را انجام دهید

هنگامی که برای رزرو بلیط هواپیما شرکتی را بررسی می‌کنید، از پنجره اینترنتی و موتور جستجوی ناشناس استفاده کنید تا مطمئن شوید که اطلاعاتتان برای بالا بردن قیمت استفاده نمی شود. حتی در آخر برای رزرو و خرید بلیط نهایی مشکلی وجود ندارد که از این موتور های جستجوی ناشناس استفاده نمایید.

به زمان های توقف در میان راه بی اعتنا نباشید

ممکن است در یک روز، شرکت های هوایی از فروش بلیط هایی که زمان‌های توقف کمی دارند، خودداری کنند. همیشه بلیط با میزان توقف کم را  تهیه یا رزرو نکنید، حتی اگر هزینه کمتری بپردازید، شرکت های هوایی هیچ عذری را برای برنامه‌ریزی سفر ی بی دقت و ضعیف نمی‌پذیرند.

همیشه با یک شرکت هوایی سفر نکنید

افراد با تجربه در سفر، می دانند که باید چندین شرکت را برای رزرو بلیط هوایی چک کنند و نیازی نیست همیشه برای سود بیشتر از یک شرکت خرید کنند. این موضوع معمولا نادیده گرفته می شود.

بار با اندازه و سایز نامتناسب حمل نکنید

معمولاً زمانی مشخص می شود که دیر شده است! چمدان یا بارهای بسیار بزرگ یا بسیار کوچک می‌تواند به بدن شما فشار وارد کند. بار و چمدان مناسب برای سفره شما می‌توانند در اولین وهله ورود به شهر تفاوت ایجاد کند و سفر شما را لذت بخش کند.

چمدان

تسهیلات معتبر را ثبت نام و رزرو کنید

محل های اقامتی مختلف و از جمله هتل‌ها،غالبا تبلیغات زیبایی دارند و به راحتی رزرو می‌شوند ولی بعد از ورود به آنجا با چیزی که تصور می‌کنید و دیده اید روبرو نمی شوید. قبل از برنامه ریزی سفر این موضوع را به دقت بررسی کنید.

اجازه ندهید سفر، برنامه شما را هدایت کند

آیا برنامه ریزی سفر شما چیزی شبیه به این است. سوار شدن به هواپیما طی مسیر و رسیدن به شهر جدید مورد نظر چند روزی را در آنجا صرف کردن، سوار اتوبوس شدن، به شهر دیگری رفتن، چند روز را در آنجا گذراندن و تکرار این وضعیت که همیشه تکراری است. باید بگویم که این روش بسیار نامناسب است.

گاهی باید برنامه ریزی سفر تان را مقداری تغییر دهید. این بدین معنی نیست که کلا بدون برنامه ریزی سفر کنید ولی نباید همه چیز را خیلی ریز برنامه ریزی کنید، زیرا امکان تغییر همیشه وجود دارد. ولی نهایتا بی برنامگی در سفر بسیار اذیت کننده است.

به کتاب های راهنما زیاد اعتماد نکنید

تنها به عنوان یک کمک باید از کتابهای راهنما استفاده کرد و نباید در همه چیز به آنها اعتماد کرد. بعنوان وسیله ای برای شروع برنامه ریزی سفر این کتاب‌ها بسیار عالی است و مناطق و مکان های ناآشنا را به شما نشان می‌دهند و در لحظه در دسترس است ولی این کتابها معمولاً گاهی به روز رسانی نشده اند و دارای خطاب یا حذفیاتی است که مشکل آفرین خواهد بود.

کتاب-راهنما

نویسندگان این کتابها معمولاً وقت زیادی را بابت اشاره به جزئیات صرف نمی کنند و به تمام مناطق اشاره نمی‌کنند و خود شما اگر مشتاق هستید باید آنها را کشف کنید و بیابید.

تعداد زیاد چمدان در سفر اشتباه است

چمدان یکی از اصلی ترین همراهان شما در سفر است. معمولا نگاه کردن به چمدان های سنگین مسافران باتجربه های سفر را متعجب و نگران می کند. برخی از چمدان ها +۲۰ کیلو گرم وزن دارند. داشتن چمدان های سنگین یا با تعدد آن ها کاری غیر عاقلانه است زیرا هم خستگی و هم امکان صدمه دیدن را برای مسافران به همراه دارد.

یاد نگرفتن کافی زبان محلی

معمولاً افراد فکر می‌کنند که زبان انگلیسی برای مسافرت کردند کافیست. بله، اغلب اوقات این گونه است ولی افراد شجاع به دنبال کسب تجربه هستند. حتی الامکان به یادگیری زبان کشوری که می خواهید به آن سفر کنید، نیم ساعت بپردازید. با یادگیری مقدمات آن زبان می توانید از سفر خود لذت ببرید و در جایی که به آن نیاز دارید، استفاده کنید و از سردرگمی در بیاید.

نبض ما– مترجم: علیرضا حامد زاده

4.5/5 - (12 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید