تزئین تخم مرغ عید با ایده های خلاقانه و کودکانه

شما به راحتی و با کمی خلاقیت می توانید تخم مرغ عید را به مدل ها و طرح های گوناگون و زیبا تزئین و یک دکور بسیار منحصر بفرد را در خانه متناسب با فصل بهار ایجاد کنید و از آن نهایت لذت ببرید.

تزیین تخم مرغ عید در سفره هفت سین یکی از پرطرف ترین بخش های چیدمان سفره هفت سین می باشد. همه ی ما معمولا هر سال از راه های معمول و متداول برای تزیین سفره هفت سین می کنیم.

تزئین تخم مرغ عید

تخم مرغ عید در سفره هفت‌سین، علاوه بر نقشی که در زیبایی سفره دارد، نشانه باروری، رشد، زایش، شکوفایی و بالندگی در سال جدید است. بسیاری از ایرانیان پیش از گذاشتن تخم‌مرغ عید در سفره هفت‌سین آنها را به سلیقه و هنر خود با رنگ و نقش و طرحی می‌آرایند که چند نمونه از این روشها برای رنگ کردن تخم‌مرغ در ادامه ذکر شده است:

 رنگ کردن تخم‌مرغ

شما با کمی خلاقیت به راحتی می توانید تخم مرغ عید را به مدل و طرح های گوناگون و زیبایی تزیین کرده و یک دکور بسیار زیبا را در خانه متناسب با فصل بهار ایجاد کنید و از آن لذت ببرید همچنین کودکانتان را شاد کنید. ما در این جا نمونه های مختلفی از تخم مرغ های تزئین شده را برایتان آورده ایم تا از آنها ایده بگیرید.

نمونه های مختلفی از تخم مرغ

تخم مرغ رنگ شده

تخم مرغ خندان

تخم مرغ زیبا برای سفره

تخم مرغ های عید

ابتدا تخم‌مرغ‌ها را بشویید. اگر تمایل دارید مواد درون تخم‌مرغ را با فرو کردن سوزنی در دو سوی آن خارج کنید، وگرنه می‌توانید آن را آبپز کنید و سپس از شیوه‌های پی‌آمده بهره بگیرید:

-تخم‌مرغ‌ها را در آب میوه‌ها و سبزیجات بجوشانید. انار، لبو، زرشک، اسفناج، جعفری، پوست پیاز و… برای این کار مناسبند. رنگ کردن به این شکل، تخم‌مرغ‌ها را علاوه بر رنگ شدن، آبپز نیز می‌کند.

-با چسب مایع، غلاتی چون برنج ، گندم، جو یا حبوبات را گرداگرد تخم مرغ‌ عید بچسبانید و آنها را بدین گونه تزئین کنید.

-از رنگهای اکریلیک استفاده کنید. رنگهای اکریلیک صدفی در ۳ گروه ترکیبی استفاده می شوند: زرد، سفید و صورتی- زرد، سفید و سبز- صورتی، سفید و طلایی. رنگها را در ظرفی بریزید. اسفنجی خیس را در رنگها فرو کنید و روی تخم‌مرغ‌ها بکشید.

 نحوه درست کردن تخم مرغ های عید

-آنها را درون قهوه یا نسکافه بجوشانید تا به رنگ قهوه‌ای درآید.

-بسادگی آنها را در ظرفی بچینید و دور ظرف را با روبانی زیبا و خوشرنگ، تزئین کنید.

-درون سبدی حصیری یا چوبی، چند تخم بلدرچین را کنار تخم‌مرغ‌های پیچیده در زرورق‌های رنگی بگذارید.

-محتویات داخل تخم‌مرغ‌ عید را با سرنگ، خالی کنید. روی آنها را به هر شکلی و هر وسیله‌ای اعم از ماژیک، مداد شمعی، گواش و… نقاشی کنید و با نخ یا روبان رنگی به درختچه زینتی یا شاخه‌های گل درون گلدان و… آویزان کنید.

نحوه درست کردن تخم مرغ عید

-برای نقاشی روی تخم‌مرغ‌ عید هم می توانید از ماژیک، مداد رنگی، گواش، آب‌ورنگ، مداد شمعی و… استفاده کنید (اما حواستان باشد برخی از آنها در حین تماس و لمس، رنگ را به دست منتقل می‌کند)، هم از پارچه‌هایی که جنسشان رنگ می‌دهد دور تخم‌مرغ‌ها بچسبانید (برای این کار، میتوان با نخ دورتادور آنها را محکم کرد) و درون ظرفی از آب بجوشانید.

نقاشی روی تخم‌مرغ‌ عید

-از گلهای پارچه‌ای کوچک آماده به همراه نوارهای رنگی برای تزئین تخم‌مرغ‌ها استفاده کنید.

-میتوان روی تخم‌مرغ‌ها را با کامواهای رنگی پوشاند یا نخهای کاموا را دور آن چسباند.

– با استفاده از اسپری‌هایی که در مغازه‌های رنگفروشی موجود است، تخم مرغ عید را با رنگهای طلایی یا نقره‌ای یکدست، یا رنگارنگ تزئین کنید.

4.3/5 - (6 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید