وزن ایده آل متناسب با قد شما چند است؟

می دانیم که اضافه وزن و چاقی در افراد، باعث بروز برخی مشکلات جسمی و حتی روحی می شود. اما چگونه باید بدانیم که آیا اضافه وزن داریم یا اینکه وزن ایده آل با توجه به قدمان (نسبت قد به وزن) چقدر است؟

برای محاسبه وزن ایده آل چند فاکتور مهم باید در نظر گرفته شود. اکثر مردم گمان می کنند که برای محاسبه وزن ایده آل خود ، فقط باید به قدشان توجه کنند اما حقیقت این است که برای محاسبه دقیق وزن ایده آل و نسبت قد به وزن ، به غیر از قد ، جنسیت و اندازه استخوان بندی هم باید در نظر گرفته شود .

دستور العمل محاسبه وزن ایده آل

۱- وزنتان را اندازه بگیرید و یاد داشت کنید.

۲- وزن ایده آل برای یک خانم با استخوان بندی معمولی و قد ۱۵۴ سانتی متر(۵ فوت) ، ۴۵ کیلو گرم (۱۰۰پوند) است.

۳- حالا اگر شما کوتاه تر یا بلند تر از ۱۵۴ سانتی متر هستید ، ابتدا باید محاسبه کنید که این اختلاف چند سانتی متر است؟

۴- اگر بلند تر از ۱۵۴ سانتی متر هستید به ازای هر سانتی متر یک کیلو به ۴۵ کیلو اضافه کنید و اگر کوتاهتر از ۱۵۴ سانتی متر به ازای هر سانتی متر یک کیلو از ۴۵ کیلو کم کنید.

دستور العمل تشخیص استخوان بندی و جثه

-حالا با استفاده از متر دور مچ دستتان را اندازه بگیرید .

-اگر اندازه دور مچ دستتان حدود ۱۵ سانتی متر است ، استخوان بندی شما معمولی است، اگر اندازه دور مچ تان کمتر از ۱۵ سانتی متر است ، استخوان بندی شما ریز است و اگر بیشتر از ۱۵ سانتی متر است استخوان بندی شما درشت است.

-اگر استخوان بندی شما ریز است، برای محاسبه دقیق وزن ایده آل خود ۱۰ درصد از وزنی که در بالا محاسبه کردید را کسر کنید و اگر استخوان بندی شما درشت است یک درصد به وزنی که در بالا محاسبه کردید اضافه کنید.

دستورالعمل تعیین وزن ایده آل متناسب به قد، بر اساس عدد BMI

عدد BMI برای فردی با وزن متناسب بین ۱۸٫۵ تا ۲۵ است که نشان می دهد نسبت قد به وزن یک فرد متناسب است. حال قدمان را اندازه می گیریم و به توان ۲ می رسانیم و آن را در عدد ۱۸/۵ برای حداقل و عدد ۲۵ برای حداکثر وزن متناسب با قدمان ضرب می کنیم.

قد کوتاه چه قدی است؟ می خواهید قد بلند شوید، این مقاله را بخوانید.  

جدول تناسب قد و وزن

با توجه به محدودیتهای موجود در استفاده از BMI مانند عدم کاربرد برای ورزشکاران و زنان باردار، پزشکان جداول متعددی را ارایه کردند. در جدول زیر استانداردهای وزن بدن ارایه شده توسط دکتر Phil McGraw آمده است. انتهای پایینی محدوده های داده شده برای اشخاص با استخوانبندی ریز و انتهای بالایی برای افراد درشت استخوان است.

با توجه به جدول زیر فرمول قد و وزن را می‌توانید مشاهده کنید. وزن ایده آل خود را بفهمید و بتوانید پاسخ سوالات خود از جمله « چند کیلو اضافه وزن دارم » را دریابید. به مثال‌ها زیر توجه کنید:

مثلا اگر شما خانمی با قد ۱۶۴ و استخوانبندی ریز هستید برای اینکه جزو افراد با وزن متناسب بشمار بیایید بهترین وزنی که باید داشته باشید حدود ۵۴ کیلوگرم است.

وزن مناسب برای قد 163

اگر شما خانم باشید، وزن مناسب برای قد 163 بسته به استخوان بندی بین ۵۵ تا ۶۲ کیلوگرم است.

وزن مناسب برای قد 175

اگر شما خانم باشید، وزن مناسب برای قد 175 بسته به استخوان بندی بین ۶۳ تا ۷۷ کیلوگرم است. اگر استخوان‌بندی درشتی دارید وزن ۷۷ ایده‌ال و اگر استخوان‌بندی ریزی دارید، ۶۳ کیلوگرم وزن ایده آل شماست.

اگر آقا باشید، بین ۷۴ تا ۹۱ کیلوگرم باید وزن داشته باشید تا بتوان آنرا وزن ایده‌ال در نظر گرفت.

وزن مناسب برای قد 168

اگر شما خانم باشید، وزن مناسب برای قد 168 بسته به استخوان بندی بین ۷۰ تا ۵۷ کیلوگرم است.

وزن مناسب برای قد 160

اگر شما خانم باشید، وزن مناسب برای قد 160 بسته به استخوان بندی بین ۵۰ تا ۶۲ کیلوگرم است.

جدول تناسب قد و وزن

نسبت قد به وزن

با توجه به جدول بالا به خوبی می‌توانید مشاهده کنید که نسبت قد به وزن ثابت نبوده و متغیر است. در واقع این نسبت بستگی به جثه شما داشته و نمی‌توان عدد ثابتی در نظر گفت.

به عنوان مثال نسبت قد به وزن برای کسی که قد 163 دارد بین 2.32 تا 2.96 متغیر است.

محاسبه وزن ایده آل برای خانم ها

خانم ها به دلیل برخورداری از استخوان بندی ظریف تر ، میانگین وزنی کمتری نسبت به آقایان دارند . برای مثال وزن مناسب برای قد ۱۶۳ در بانوان ۵۳ تا ۶۳ کیلوگرم می باشد.

با توجه به جدول ، وزن ایده آل برای قد ۱۶۵ سانتی متر ۵۵ تا ۶۷ کیلوگرم می باشد. همچنین وزن مناسب برای قد ۱۶۸سانتی متر ۵۷ تا ۷۰ کیلوگرم است.

جدول قد و وزن بر اساس سن

نسبت قد به وزن ایده‌آل در سنین مختلف متفاوت است. آنچه که وزن سالم برای فرد ۷۰ ساله به شمار می‌آید، اضافه وزن برای جوان ۲۰ ساله است.

شاخص BMI  براساس سن در زنان به 5 دسته تقسیم می شود:

۱- اگر بین 20 تا 29 سال سن دارید ، میانگین BMI باید 24.4 باشد.

۲- اگر سن شما بین 30 تا 39 سال باشد ، BMI متوسط 26.4 است.

۳-  اگر بین 40 تا 49 سال سن دارید ، متوسط BMI باید 27.8 باشد.

۴- اگر بین 50 ساله و 59 سال سن دارید ، BMI متوسط 28.4 است.

۵- اگر از 60 تا 69 سال سن داشته باشید، شاخص BMI  سالم معادل 27.5 است.

جدول Bmi در سنین مختلف

در جدول زیر به طور تصویری می‌توانید این اعداد برای سنین مختلف (برای زنان) را مشاهده کنید.

جدول قد و وزن بر اساس سن

توجه: برای افراد بالای 50 سال به ویژه خانمها BMI بین 25  تا 30 وزن  سالم شناخته شده است. در حالی که که همین وزن ممکن است به معنای اضافه وزن در بزرگسالان باشد ، اما در افراد مسن اضافه وزن نیست.

ویدیو زیر در رابطه با تناسب اندام را از دست ندهید

میانگین قد و وزن ایده آل کودکان

قد و وزن نرمال دختران ۲ تا ۸ سال

میانگین قد یک دختر ۲ ساله، ۸۶ سانتی‌متر و میانگین وزنش ۱۲ کیلوگرم است. در سن ۴ سالگی میانگین قد ۱۰۲ سانتی‌متر و میانگین وزن ۱۶ کیلوگرم خواهد بود.

در سن ۶ سالگی، متوسط قد ۱۱۴ سانتی‌متر و متوسط وزن ۲۱ کیلوگرم است. یک دختر ۸ ساله هم متوسط قدش ۱۲۷ سانتی‌متر و متوسط وزنش ۲۶ کیلوگرم است.

قد و وزن نرمال پسران ۲ تا ۸ سال

متوسط قد پسر بچه‌ها نسبتا شبیه دختر بچه‌هاست. پسران ۲ ساله، متوسط قد ۸۶ سانتی‌متری و وزن ۱۳ کیلویی دارند. در ۴ سالگی قدشان به ۱۰۲ سانتی‌متر و وزنشان هم به ۱۶ کیلوگرم می‌رسد.

تا ۶ سالگی پسران بطور متوسط قدی برابر با ۱۱۴ سانتی‌متر و وزنی برابر با ۲۱ کیلوگرم دارند. پسران ۸ ساله هم بطور متوسط ۱۲۷ سانتی‌متر قد و ۲۵ کیلو وزن دارند.

عکس کودکان

قد و وزن نرمال دختران و پسران ۱۰ سال

در ۱۰ سالگی، پسرها بطور متوسط ۱۴۰ سانت قد و ۳۲ کیلو وزن دارند. در ۱۰ سالگی متوسط قد دختران ۱۳۷ سانتی‌متر و متوسط وزنشان ۳۳ کیلوگرم است.

جدول قد و وزن و سن نوجوانان

جدول قد و وزن نوجوانان را در زیر می‌توانید مشاهده کنید:

قدوزنسنافراد مختلف

۱۳۲ سانتی متر

۲۸ کیلوگرم۹-۷ سال

کودکان

۱۴۷ سانتی متر

۳۷ کیلوگرم

۱۰-۱۲ سال

۱۶۲ سانتی متر

۵۰ کیلوگرم۱۳-۱۵ سال

دختران

۱۶۲ سانتی متر

۵۵ کیلوگرم۱۶-۱۹ سال

۱۶۲ سانتی متر

۵۰ کیلوگرم۱۳-۱۵ سال

پسران

۱۷۸ سانتی متر

۶۵ کیلوگرم

۱۶-۱۹ سال

دختران ۱۲ تا ۱۴ سال

تا ۱۲ سالگی، متوسط قدشان به ۱۵۰ سانتی‌متر و متوسط وزنشان به ۴۲ کیلوگرم افزایش میابد. دختران ۱۴ ساله هم متوسط قد ۱۶۰ سانتی‌متری و وزن ۴۹ کیلوگرمی دارند.

پسران ۱۲ تا ۱۴ سال

تا ۱۲ سالگی قد آنها تا ۱۴۹ سانتی‌متر و وزنشان تا ۴۱ کیلوگرم افزایش میابد. در ۱۴ سالگی هم بطور متوسط ۱۶۳ سانت قد و ۵۱ کیلوگرم وزن دارند.

دختران ۱۶ سال به بالا

بعد از ۱۴ سالگی، قد دختران تغییر چندانی نمی‌کند. متوسط قد یک دختر ۱۶ ساله ۱۶۲ سانتی‌متر است، در حالیکه وزنش ۵۴ کیلو است. از سن ۱۸ سالگی به بعد، قد بتدریج به ما بین ۱۶۲ و ۱۶۵ سانتی‌متر می‌رسد، در حالیکه وزن تا حدود ۵۹ کیلوگرم افزایش می یابد.

پسران ۱۶ سال به بالا

از ۱۶ سالگی و بعد از آن، پسران سریعتر از دختران رشد می‌کنند. یک پسر ۱۶ ساله بطور متوسط ۱۷۳ سانتی‌متر قد و ۶۱ کیلوگرم وزن دارد. از ۱۸ سالگی به بعد قد پسران بطور متوسط بین ۱۷۵ تا ۱۷۸ سانت و وزنشان هم بین ۶۷ تا ۷۳ کیلو خواهد بود.

هشت راه برای رسیدن به وزن ایده آل و ماندن در آن وزن

 

عدم مصرف غذهای حاوی کالری خالص

یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش کالری دریافتی خود برای کم کردن وزن و حفظ وزن، محدود کردن مصرف مواد کالرى خالص است که در چربی های ترانس و کربوهیدرات های تصفیه شده وجود دارند.

کالری خالص اصطلاحا به غذاهایى گفته مى شود که سراسر قند، چربى، روغن و یا الکل هستند. این نوع مواد فقط انرژى مورد نیاز را تعمین مى کنند و هیچ مواد مغذى دیگرى ندارند) را کاهش دهید.

در مقدار مصرف پروتئین دقت کنید

میانگین مصرف پروتئین در مقایسه با چند دهه گذشته افزایش یافته است، در نتیجه افزایش وزن نیز زیاد شده است.

براى ورزش کردن زمان بگذارید

برای کاهش وزن باید کالرى مصرفى شما از کالرى دریافتى بیشتر باشد. در غیر این صورت کالری اضافی را به عنوان چربی ذخیره می کنید.

تمام روز را فعال باشید

ورزش کردن برای لاغری و حفظ وزن ایده آل مهم است، اما کل روز را به طور جسمى فعال بودن، به این معنى نیست که کل روز را ورزش کنید و از باشگاه بیرون نیایید.

از سبک زندگی کم تحرک پرهیز کنید – به سادگی در طول روز به هر بهانه اى بیشتر حرکت کنید – این کار مى تواند در مدیریت وزن به شما کمک کند.

هر زمانى که احتیاج به استراحت داشتید حتما بخوابید

خسته بودن بیش از آنچه که فکر می کنید وزن شما را تحت تأثیر قرار می دهد. بیشتر ما به هفت تا نه ساعت خواب در روز نیاز داریم و کمبود خواب حتى می تواند روی کمر شما تأثیر بگذارد.

روى سطح استرس خود کار کنید

احساس فشار و اضطراب از دیگر عواملی هستند که تمام تلاش هاى شما را براى کاهش وزن از بین مى برد. استرس باعث افزایش اشتها در غذا خوردن می شود. در زمانى که استرس دارید تمایل به مصرف غذاهایی که باعث می شوند احساس بهترى پیدا کنید، بیشتری مى شود.

هوشمندانه غذا بخورید

غذای هوشمندانه و وزن ایده آل

اگر در واقع به غذا خوردن توجه می کنید – به جای این که تلفن خود را چک کنید –  احتمالاً متوجه مى شوید که سیر شده اید و دست از خوردن برمى دارید.

با فردى که مانند شما به دنبال کاهش وزن است همراه شوید

مطالعات نشان داده است که وقتی به صورت جمعى کارى انجام می دهیم، با موفقیت بیشتری رو به رو خواهیم شد.  یک دوست یا همکارى که هدفى مانند شما براى رسیدن به یک وزن سالم را دارد، می تواند باعث شود احساس مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشید و به شما انگیزه ببخشد.

شاخص درصد چربی بدن (Body Fat Percentage)

از نظر عده ای میزان چربی بدن یک فرد بهتر از مقیاس BMI ، سلامت عمومی را نشان می‌دهد. این شاخص فقط شامل اندازه گیری چربی بدن شماست.

مثال: یک مرد 180 پوندی با 36 پوند چربی درصد چربی بدنش 20 درصد است. برای محاسبه درصد چربی بدن، به سادگی مقدار چربی بدنتان را 100 برابر کنید و بر وزن کل خود تقسیم کنید.

برخلاف مقیاس BMI ، درصد چربی بدن تفاوتهای بین زن و مرد را در نظر می گیرد.

دستگاه‌ها و ابزارهای مخصوصی برای محاسبه درصد چربی بدن وجود دارد که شما فقط روی آنها باید بایستید و اجازه می دهید جریان الکتریکی خفیفی از بدن شما عبور کند.

پس معطل نکنید و با یک تبریک یا بزن قدش همدیگر را تا رسیدن به هدف همراهى کنید.

اگر اضافه وزن دارید پیشنهاد می کنیم که مقاله پربازدید زیر را از دست ندهید:

چگونه در یک هفته ۴ کیلو وزن کم کنیم؟

شما می توانید سوالات خود را از طریق لینک پرسش از دکتر با پزشکان ما مطرح نمایید.

4.2/5 - (107 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

333 نظر
  1. فاطمه می‌نویسد

    سلام من ۱۸سالمه قدم۱۳۶ووزنم۴۰چیکارکنم قدم بلن شه وب وزن دلخوام برسم

    1. اعظم می‌نویسد

      باید ورزش هایی مثله بسکتبال و والیبال انجام بدید

    2. محمد می‌نویسد

      سلام برو دکتر امپول سوما تروپیل برات مینویسه

      1. ناشناس می‌نویسد

        سلام من ۲۲ سالمه قدم ۱۷۰ وزنم ۸۰ شکم دارم چیکار کنم شکمم اب شه؟

        1. فاطمه می‌نویسد

          سلام من ۱۴ سالمه قدم ۱۵۸ وزنم ۵۳ دخترم به نظر تون خوبه

          1. ناشناس می‌نویسد

            سلام من و زنم ۷۸ قدم ۱۶۳ خیلی ز یادم به نظرتون؟

          2. ناشناس می‌نویسد

            خیلی خوبه

          3. زهرا می‌نویسد

            منم شرایط تو رو دارم ولی وزنم ۵۹ کیلو هست تو وزنت خوبه خوش بحالت برو حالشو ببر

          4. ناشناس می‌نویسد

            اره من قدم ۱۶۳ و وزنم ۶۵ دکتر گفت اضافه وزن داری گفت وزن سلامتت ۵۵ کیلوعه

        2. ناشناس می‌نویسد

          شبا پیاده روی سریع کن وبدو وورزش کن وقندوشیرینی وبرنج ونون وفست فوت هله هوله روترک کن

          1. Asal می‌نویسد

            من یه دختر ۱۴ ساله ام و ۵۲ کیلو وزن دارم و قدم ۱۶۵ هست . میخواستم تا جایی که میشه لاغر بنظر بیام .بنظرتون هنوز جا داره که لاغر بشم ؟!

          2. ناشناس می‌نویسد

            سلام خسته نباشید. من قدم۱۶۰وزنم۷۸تقریبا روزی نیم ساعت ورزش میکنم. ولی تن تن گرسنم میشه چیکار کنم؟ میخوام اشتهام کور بشه

        3. ناشناس می‌نویسد

          سلام ۱۷ سالمه ۸ ماهه باردارم وزنم شده ۷۹ قدمم ۱۷۰ هست خوبه ؟

    3. عرفان می‌نویسد

      اوضاع خیلی خراب البته ببخشید باید با ورزش خوب نمیشی چون رشد استخون هات به پایان رسید باید بری دکتر و آمپول بزنی

      1. دلنواز - کارشناس ارشد پرستاری گرایش علوم تغذیه می‌نویسد

        امپول های هورمونی مناسب سنین ۱۰ – ۱۲ سال هستش تو این سن صفحات رشد بسته شده امپول ها بی تاثیر اند

        1. اتنا می‌نویسد

          سلام من ۱۴۵سانتی مترم و۲۴سالم نظرتون چیه

          1. ناشناس می‌نویسد

            وزنتم بگو

        2. ناشناس می‌نویسد

          سلا ۱۱سالمه قدم ۱۵۰و وزنم۴۵کیلو به نظرتون خوبه

          1. احسان غضنفری می‌نویسد

            سلام من ۱۴ سالمه قدم ۱۶۸ وزن ۴۲ خوبه

      2. sanaz می‌نویسد

        سلام.من۱۶سالمه وقدم۱۶۰ووزنم۶۰.دخترم.ب نظرتون خوبه؟

        1. سام می‌نویسد

          عالیه

          1. الهه ناز می‌نویسد

            سلام من دخترم ۱۷ سالمه قدم ۱۶۸ و وزنم ۵۳ است چطوره ؟

          2. Yasin می‌نویسد

            سلام من ۱۳ساامه وزنم ۶۳قدم ۱۵۶ هست شکم و پهلو دارم تراکم استخوانم دقیقا با سنم مناسب هست چی کار کنم لاغر شم

        2. ناشناس می‌نویسد

          اره

        3. شیوا می‌نویسد

          نه اصلا خوب نیس به نسبت سنت بنظر من الان باید زیر ۵۵ باشی

        4. نوید می‌نویسد

          عالیه ایده ال هستش من ۱۷ سالمه ۱۷۴ قد ۶۱ وزن لاغرم

        5. فاطی می‌نویسد

          شبا پیاده روی سریع کن وبدو وورزش کن وقندوشیرینی وبرنج ونون وفست فوت هله هوله روترک کن

      3. Ava می‌نویسد

        من ۲۱ سالمه و قدم ۱۶۳ و وزنم۶۴ میخوام قدم بلندتر بشه آیا راه حلی وجود داره اگ هست ممنون میشم بهم بگین

        1. علی می‌نویسد

          سلام قد من ۱۷۰و،سنم ۱۵هست خوبه؟

      4. زهرا می‌نویسد

        سلام زهرا هستم وزنم ۹۵ قدم ۱۶۵

    4. دلنواز - کارشناس ارشد پرستاری گرایش علوم تغذیه می‌نویسد

      با عرض سلامت خدمت همه دوستان
      بهترین سن رشد قدی در دخترها قبل از شروع عادت ماهیانه است ؛ یعنی بین ۱۰ تا ۱۲ سالگی و بهترین زمان رشد قدی در پسرها قبل از کامل شدن بلوغ است ؛ یعنی بین ۱۱ تا ۱۳ سالگی.
      فاطمه عزیزم صفحات رشد در سن شما بسته شده و احتمال افزایش قد تقریبا برابر صفر است البته ممکنه طی ۲ سال اینده ۲ الی ۵ سانت به قد شما اضافه بشه اما نباید انتظار افزایش قد بیشتر داشت
      مصرف امپول های افزایش قد یا همون هورمون رشد برای سنین ۱۰ -۱۲ است و در سن شما تاثیری نخواهد داشت با توجه به اینکه امپول های هورمونی جز داروهای گران قیمت هستند تهیه و مصرف انها در صورتی که تاثیر انچنانی هم ندارند اصلا توصیه نمیشه
      نکات مهمی که باید بهشون توجه کنی عبارت اند از : ۱- مصرف کلسیم و روی هرگز فراموش نکن ۲- با توجه به اینکه هورمون رشد در خواب و هنگام ورزش ترشح می شوند خواب منظم داشته باش و ورزش های هوازی حتما انجام بده ۳- قرار گرفتن در برابر افتاب و مصرف قرص های ویتامین دی یاتزریق امپول های دی ۳ هم میتونه کمک کنه که البته حتما با مراجعه به پزشک و با نظر پزشک باشه ۴ – در صورت امکان حتما با یک کارشناس تغذیه مشورت کن تا یک رژیم مناسب برات بنویسه
      انشالله که موفق و سلامت باشی

      1. آسا می‌نویسد

        سلام ۱۵ سالمه قد۱۷۰ وزنم ۵۳ خوبه؟؟؟

      2. نیما جم می‌نویسد

        سلام پسر هستم ۱۶ ساله ام با ۷۹ کیلو و قد ۱۸۳
        ورزش میکنم ولی سینه های بزرگی دارم . میشه لطفا کمکم کنید

    5. دلنواز - کارشناس ارشد پرستاری گرایش علوم تغذیه می‌نویسد

      با عرض سلامت خدمت همه دوستان
      بهترین سن رشد قدی در دخترها قبل از شروع عادت ماهیانه و بهترین زمان رشد قدی در پسرها قبل از کامل شدن بلوغ است
      فاطمه عزیزم صفحات رشد در سن شما بسته شده و احتمال افزایش قد تقریبا برابر صفر است البته ممکنه طی ۲ سال اینده ۲ الی ۵ سانت به قد شما اضافه بشه اما نباید انتظار افزایش قد بیشتر داشت
      مصرف امپول های افزایش قد یا همون هورمون رشد برای سنین ۱۰ -۱۲ است و در سن شما تاثیری نخواهد داشت با توجه به اینکه امپول های هورمونی جز داروهای گران قیمت هستند تهیه و مصرف انها در صورتی که تاثیر انچنانی هم ندارند اصلا توصیه نمیشه
      نکات مهمی که باید بهشون توجه کنی عبارت اند از : ۱- مصرف کلسیم و روی هرگز فراموش نکن ۲- با توجه به اینکه هورمون رشد در خواب و هنگام ورزش ترشح می شوند خواب منظم داشته باش و ورزش های هوازی حتما انجام بده ۳- قرار گرفتن در برابر افتاب و مصرف قرص های ویتامین دی یاتزریق امپول های دی ۳ هم میتونه کمک کنه که البته حتما با مراجعه به پزشک و با نظر پزشک باشه ۴ – در صورت امکان حتما با یک کارشناس تغذیه مشورت کن تا یک رژیم مناسب برات بنویسه
      انشالله که موفق و سلامت باشی

      1. امیر می‌نویسد

        سلام دکتر
        من ۲۰ساالمه قدم ۱۷۴وزنم ۵۸..لاغر به نظر میام .هرچی غذا میخورم چاق نمیشم آزمایش هم دادم مشکلی ندارم .باید چیکار کنم چاق بشم

    6. Maryam می‌نویسد

      من ۱۳ سالمه و قدم ۱۶۴ وزنم ۴۳
      چیکار کنم وزنم زیاد بشه

      1. کیمیا می‌نویسد

        هروز صبح ۵الی ۳ قاشق غذا خوری شیره ی انگور بخورید

      2. ناشناس می‌نویسد

        کارشناس طب سنتی هستم. اگر مایل باشید میتونم به شما کمک کنم.

        1. ناشناس می‌نویسد

          آیا قد۱۷۴برای مرد خوبه

          1. ناشناس می‌نویسد

            خیر🤪😁😁

          2. ناشناس می‌نویسد

            چرا باید بد باشه بیشتر مرد ها قدشون ۱۷۴
            و اینکه اگه فکر میکنین قدتون کوتاه اصلا این طور نیست

      3. نیکا می‌نویسد

        غذا زیاد بخور مابین غذاهم زیاد هرچی بود بخور

        1. ناشناس می‌نویسد

          👌👌😂

    7. Alireza می‌نویسد

      تو گوگل پلی یع برنامه واس افزایش قد هست.
      اونو دانلود کن. معجزه میکنه
      من خودم با انجام حرکاتی که این برنامه میده تو یع ماه ۵سانت اضاف کردم.
      تو گوگل پلی سرچ کنی “برنامه افزایش قد” میاره واست
      موفق باشی

      1. زهرا می‌نویسد

        علیرضا خواهش میکنم بگو چند سالگی از این برنامه استفاده کردی و ۵ سانت بلند شدی؟

    8. ناشناس می‌نویسد

      برو رشته ترامپلین فقط رو فنر بپر

    9. هادی الفتی می‌نویسد

      ارجنین مسرف کن

    10. ناشناس می‌نویسد

      رنده

  2. فاطمه می‌نویسد

    لطفاراهنماییم کنید ببخشیدجواب اساموکجادرج میکنیدخیلی ممنونم

  3. علی می‌نویسد

    من قدم ۱۸۰ است وزنم ۹۰ خوبه

    1. مربی بدنسازی می‌نویسد

      درود بستگی به نوع تیپ بدنیتون داره ! معمولا برای قد های ۱۸۰ تا وزن ۷۵ ۸۰ کیلو مناسبه !

      1. علی اکبر می‌نویسد

        سلام من ۱۶سالمه قدم ۱۷۴.وزنم۷۰خوبه؟

        1. ناشناس می‌نویسد

          سلام ،من ۱۶سالمه وزنم ۴۵،چکار کنم زیاد بشه وزنم؟جوابمو کجا باید ببینم مرسی ..

    2. كامران می‌نویسد

      سلام و خسته نباشید

      قد۱۸۲ سانتى متر
      وزن ۷۲ کیلو

      ورزش میکنم

      شنا و بدن سازى میکنم

      شام نمیخورم اصلا و فقط میوه و سالاد با آب لیمو میخورم

      سن ۲۶ ساله

  4. علی می‌نویسد

    سنمم ۱۶

    1. آتوسا می‌نویسد

      سلام من ۱۵ سالمه قدم ۱۷۰ وزنمم ۵۳آیاخوبه؟

      1. ناشناس می‌نویسد

        نه وزن مناسب قد و سنت بین ۵۸ تا ۷۲ کیلو هست

      2. ناشناس می‌نویسد

        باسلام وخسته نباید من قدم ۱۷۵ووزنم ۸۳چقدباید کم کنم استخونم درشته ممنون ازراهنمایتون

        1. سارا می‌نویسد

          میتونید از داروی گیاهی استفاده کنید البته با استفاده از مشاوره دمنوش نیوشا و دکتر سینا فوق العاده هست

        2. عالیه می‌نویسد

          من ۲۴ سالمه قدم ۱۵۶ وزنم ۶۰ کیلو ،چقدر باید وزنم کم کنم ؟

  5. رزا می‌نویسد

    سلام قد ۱۶۵ سانتى متر وزن ۶۵ کیلو

    سن ۱۸

    1. رزا می‌نویسد

      سلام من ۱۳ سالمه و قدم ۱۶۳ ووزنم ۶۲ چیکار کنم وزنم کم بشه

      1. ناشناس می‌نویسد

        سلام انی هستم ۱۴ سالمه وزنم ۴۰ قدم ۱۶۱ چیکارکنم وزنم زیاد بشه

  6. سهيل محمدى می‌نویسد

    سلام و خسته نباشید
    سن ۲۷ ساله
    قد ۱۸۴ سانتى متر
    وزن ۷۵ کیلو گرم

    و فقط کم خورى میکنم یعنى ناهار خیلى کم مى خورم

    شام اصلا نمى خورم

    صبحانه مى خورم

    فقط میوه میخورم

    ورزش میکنم شنا و بدمیتون

    1. رز می‌نویسد

      اگه صبحانه ات را کامل بخوری ناهار را بخوری اما کم و به اندازه شام هم خیلی خیلی کم بخور میوه خیلی خیلی خوبه پس زیاد بخور پیاده روی برو بعد از ورزش اصلا چیز سنگین نخور اب کرفس همراه با زنجبیل بخور

  7. رزا ابراهيميان می‌نویسد

    سلام
    سن ۱۸ ساله
    وزن ۶۵ کیلو
    قد ۱۶۵ سانتى متر
    من کم خورى میکنم صبحانه میخورم فقط یک نوع فقط نان و پنیر میخورم

    ناهار خیلى خیلى خیلى خیلى کم مى خورم
    شام اصلا نمى خورم

    میوه میخورم
    و شکلات تلخ ۷۸% میخورم ۲ عدد

  8. امير كازم زاده می‌نویسد

    سلام و خسته نباشید
    سن ۲۲ساله
    قد ۱۸۳ سانتى متر
    وزن ۷۱ کیلو گرم

    ورزش میکنم شنا و بدمیتون

    صبحانه فقط نان پنیر میخورم
    ناهار خیلى کم میخورم
    شام خیلى خیلى کم می خورم

  9. محمد می‌نویسد

    سلام
    من ۱۸۷ قدمه ۱۰۰ کیلو وزنمه شانه پهن و استخان درشت دارم و ۳ ساله باشگاه حرفه ای کار مینم وزنم مناسبه؟

  10. محمد می‌نویسد

    سلام
    من ۱۸۷ قدمه ۱۰۰ کیلو وزنمه شانه پهن و استخان درشت دارم و ۳ ساله باشگاه حرفه ای کار مینم وزنم مناسبه؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلامسنم ۴۸وزن۹۰هر کاری میکنم لاغر نمی شوم لطفا راهنمایی کنید

  11. Arya می‌نویسد

    سلام من قدم۱۸۰ سنم ۱۵ وزنم ۸۵ بسکتبال بازی میکنم هر روز ولی زیاد میخورم چیکار کنم قدم بلندتر بشه وزنم متناسب بشه ‌

  12. رويا می‌نویسد

    سلام من قدم ١۶۵ وزنم ۶٨?چی کار کنم وزنم کم بشه

    1. فاطمه می‌نویسد

      سلام ۱۶۴ قدم وزنم۶۸ سن ۱۸پهلو دارم چی کار کنم

  13. جواد می‌نویسد

    سلام قد من ۱۷۰سانت است و وزنم ۵۰کیلو چند کیلو باید اضافه کنم تا متناسب باشم سنم ۱۷

  14. شیدا می‌نویسد

    سلام
    مریم هستم
    قد۱۵۸
    وزن ۶۰
    فوتبالیستم
    چیکار کنم وزنم پایین بیاد

    1. اشکان می‌نویسد

      وزنت خوبه

  15. مهرداد می‌نویسد

    سلام میخواستم ببینم من ۱۳ سالمه قدم ۱۷۳ هستش و زنم ۷۶ آیا قدم خوب هست؟

    1. نبض ما می‌نویسد

      بله متناسب هست اما کمی اضافه وزن دارید

  16. مهرداد می‌نویسد

    من ۱۳ونیم سالمه قدم۱۷۳وزنم۷۶میخواستم ببینم قدم خوبه یا نه.لطفا زود جواب مو بدین

  17. Azad می‌نویسد

    من ۱۴ کیلو وزن کم کردم
    با رژیم غذایی درست و تحت نظر پزشک تغذیه
    الان ۷۰ کیلو هستم,قدم ۱۷۰ باید پنج کیلو دیگه کم کنم
    هیچوقت نباید شام رو حذف کرد
    باید در طول رژیم حتما مکمل خورد که بدن آسیب نبینه و با کمبود ویتامین مواجه نشه

    1. یلدا می‌نویسد

      سلام دخترم ۱۱سالش وزنش
      ۳۲وقدش۱۴۲خوبه؟؟چیکار کنم تا قدش بلندشه؟؟

      1. محدثه میری می‌نویسد

        با سلام
        دختر شما یک کیلوگرم دیگر باید افزایش وزن داشته باشد تا به وزن ایده آل برسد. در این رابطه با پزشک تغذیه مشورت نمایید.

        1. زهرا می‌نویسد

          من سنم ۲۲قدم ۱۶۴وزنم ۵۳چکارکنم که به وزن ایده ال برسم

  18. مهراد می‌نویسد

    سلام و خسته نباشید خدمت شما من ۱۳ سالم هستش و قدم ۱۷۳ و به بلوغ رسیدم میخواستم ببینم آیا قدم رشد میکنه یا نه اگه اره یعنی قد من تا چه میزانی رشد میکند.چند سانت. لطفا زود جواب بدین مرسی

  19. سارا می‌نویسد

    سلام قدم ۱۶۰
    وزنمم۵۶
    ۱۶سالمه

    خوبه یا ن؟

    1. سارا می‌نویسد

      آیا قدم بازم رشد میکنه؟

      1. محمد می‌نویسد

        عزیز من قدت چقدر هستش

    2. ناشناس می‌نویسد

      عالیه

    3. یاسمن می‌نویسد

      افتضاحه!!!!

      1. رها می‌نویسد

        سلام دختر ۱۵ ساله هستم
        قدم۱۶۰
        وزنم۴۹
        به نظرتان خوبه

  20. Abozar می‌نویسد

    سلام من ۲۸سالمه قدم ۱۷۹وزنم ۸۰خوبه یت بایدچاق شم

    1. حدیث می‌نویسد

      نه تورو خدا برو چاغ شو ۲۰ کیلو از قدت بسشتره

  21. Marwa می‌نویسد

    سلام قد من ۱۶۸m و سن من ۱۴ ساله استم ایا قد برابر سن من است

    1. ناشناس می‌نویسد

      اره خوبع

    2. ادیب می‌نویسد

      نع
      من ۱۴سالمه ۱۷۷هستم

    3. Mania می‌نویسد

      سلام من خودم ۱۴ سالمه قدم ۱۶۱ ولی خب کلا فکر کنم نرمال باشه تا ۱۷۰ یعنی دیگه همین بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ البته به نظر من دیگه ۱۷۰ خیلی زیادی درازه

  22. پیمان می‌نویسد

    من قدم حدود ۱۷۶ تا ۱۷۸ هست. وزنم هشتاد. مناسب یا نه؟

    1. محمد می‌نویسد

      منم مثله توام سه چهار کیلو اضافه وزن داریم

      1. ناشناس می‌نویسد

        بیداددد

  23. پیمان می‌نویسد

    من گودی کمر هم دارم یکمم شکم. قدمم ۱۷۸ وزنمم ۸۰. چیکار کنم گودی کمر رفع بشه؟

    1. Afsaneh می‌نویسد

      سلام دوست عزیز شکم را اب کنی گودی کمر کمتر می شود

  24. یگآنه می‌نویسد

    ۱۶ سالمه قدم ۱۵۸ و وزنم ۴۷ همه بهم میگن خیلی ریزی به نظر شما خوبم یا نه ؟

    1. سارا می‌نویسد

      نه خیلی هم خوبه

      1. Hana می‌نویسد

        سلام . من ۱۳ سالمه . قدم ۱۶۲ و وزنم ۵۲ خوبه ایا ؟؟؟؟

    2. ناشناس می‌نویسد

      بد نیست اما من خودم ۱۱ سالمه قدم ۱۵۷ و وزنم ۴۲ و نیمه

  25. حمیدرضا می‌نویسد

    سلام. من ۱۳سال و۹ماهم هست قدم۱۶۳وزنم۶۲هست.
    میخواستم بگم که چه راه هایی برای افزایش قدم وجود داره که بتونم رشد کنم؟
    آیا به۱۸۰سانتی متر میرسم؟
    آیا تمرینات کششی مناسبه برای افزایش قد؟
    چه ورزش هایی باید بکنم تا قدم بلند بشه؟
    برام خیلی مهمه لطفا بهم بگین.
    باتشکر.

  26. دانیال می‌نویسد

    سلام من ۱۵ سالمه و۴۰کیلوم وزنم خیلی پایینه چطوری وزنمو بیارم بالا

    1. محمد می‌نویسد

      سلام با نظر دکتر یه گینر بخور ورزش روش بکن

  27. Omid می‌نویسد

    سلام تازه همین نوروز رفتم شونزده سال قدم ۱۶۶ وزنم ۵۵ ایا من جزو قد کوتاها میشم یا بلندا ؟؟ جون هرکی دوست دارید جواب بدید

    1. نبض ما می‌نویسد

      صدک قد شما برابر با ۱۷٪ است، این بدان معناست که ۱۷ درصد از پسران همسن شما دارای قدی برابر یا کمتر می باشند و ۸۳ درصد قد بلند تری دارند.

  28. محمد می‌نویسد

    من ۱۳ سالمه قدم ۱۷۵ وزن ۵۹ کیلو
    هر ماه ۵ میلی متربه قدم اضافه میشه چه چیزی برای رشد بهتر قدم مناسبه
    به بلوغ هم رسیدم
    جهش رشدی هم داشتم .قد بزرگسالی من چنده

    1. نبض ما می‌نویسد

      سلام دوست عزیز اینجا محل نظر گذاشتن است لطفا سوالات خود را از لینک زیر یا بخش از دکتر بپرسید سایت پیگیر شوید

      https://nabzema.com/faq

      1. لیلا می‌نویسد

        سلام من یک دخترم۱۷سالمه ۵۳کیلووزن دارم۱۶۰قدبه نظرشماچطورم

        1. سپیده مجدیان می‌نویسد

          بنظرم عالیه

  29. رعنا می‌نویسد

    ۱۸ سالمه قدم ۱۶۳ وزنم ۴۰ کمبود وزن دارم همه بهم میگن چقد ضعیف و لاغری
    چیکار کنم وزنم بیشتر بشه ؟ تاجایی که جا دارم میخورم ولی وزنم تغییر نمیکنه

    1. محمدی می‌نویسد

      قاووت بخور حتماچاق میشی

    2. مهدی132 می‌نویسد

      سلام عاقایی دکترخسته نباشیدمن دخترهسم قدم۱۵۰وزنم۵۳استخوان بندی معمولی سنم۲۰خواهش میکنم کمکم کنیدفقط ۸سانت ..افسردگی گرفتم ایاقدم رشدمیکنه ؟؟مادرم قدبلندپدرم قدش متوسطه ازداخل خونواده قدمن ازهمه کوتاتره خواهشاکمکم کنید…اجرتون باالله.

  30. Artin می‌نویسد

    سلام.پسر هستم۱۴سالمه وزنم۴۰قدم۱۶۳میخوام بدونم بعد بلوغ قدم تا ۱۸۰میرسه؟؟هنوز اون رشد یکدفعی بلوغی رو نداشتم

  31. هادی می‌نویسد

    سلام من۱۶سالمه قدم ۱۸۴وزنم۹۲استخون بندیم درشته قد وزنم خوبه چیکار کنم لاغر بشم

  32. الانا می‌نویسد

    سلام من ۱۴ سالمه و قدم ۱۶۲ و وزنم ۴۲ است پدرم قدش ۱۷۸ و مادرم ۱۷۲ است ایا من بلندتر میشوم و ایا ورزش فوتسال مناسب است برای من

  33. ALI می‌نویسد

    سلام من ۱۵ سالمه قدم ۱۸۸ وزنم ۸۲ ایا وزنم مناسبه؟

  34. علی هستم می‌نویسد

    قدم ۱۷۳ و وزن ۵۵ و سن یک ماه دیگه ۱۷ سال بدنسازی میخوام شروع کنم قدم و وزنم بیشتر میشه ؟

  35. Milad می‌نویسد

    سلام من ۱۹ سالمه و قدم ۱۷۸ ولی وزنم ۶۰ کیلوه ایا کسری وزن دارم؟؟؟؟

  36. Hadis می‌نویسد

    سلام من ۱۵ سالمه قدم ۱۵۸ ،ایا میتونم بلند تر از ایی که هستم بشم ؟

  37. سها می‌نویسد

    من ۱۷۸ام ۱۸ سالمه دخترم ۷۰ کیلو استخون بندی درشت الان خوبه یا بده ؟؟؟

  38. محمدی می‌نویسد

    هرکی دوست داره چاق بشه بهش قاووت روپیشنهادمیکنم یاهمون قوتوکه سوغات کرمان هست انواع مختلف داره قاووت چاقی بخریدتوسایتای مختلف میفروشن وعطاری هاهم دارن ولی اگرتازه بخریدوبخوریدوهرروزبخوریدتویک ماه هم حتی ممکنه جواب بگیریدخیلی مقوی هست

  39. عمیر می‌نویسد

    سلام من ۱۶سال دارم قدم ۱۷۶و وزنم ۷۸ چیکار کنم قدم بلند تر بشه

  40. هلیا می‌نویسد

    سلام ،من دختر هستم و قدم ۱۶۸ و وزنم ۶۷ استخوان بندی معمولی دارم و ۱۶ سالمه و اینکه فقط در قسمت ران و شکم اضافه وزن دارم ،میخواستم بپرسم چه قدر باید وزن کم کنم تا به ایده آل برسم ایا قد و وزنم خوبه ؟

  41. مینا می‌نویسد

    سلام دکتر
    قدم ۱۶۵ هست
    تا۲۲ روز پیش ۸۰کیلو بودم
    الان ۷۳.۳۰۰ هستم
    رژیم غذایی سختی دارم که فقط مواد غذایی پروتئینی مصرف می کنم و میوه سیب و خیار و پرتقال.و ورزشکار هستم.
    دکتر چند روزی هست که زبانم برفک زده و زرد رنگ هست
    ایا علت ان می تواند از بورانی و سبزیجات باشد ؟

    1. مائده و عرفان می‌نویسد

      من اون چیزی راکه می خواستم نیاورد

  42. علی می‌نویسد

    سلام من۱۵سال و ۱۰ماه سن دارم قدم ۱۶۵و وزنم ۵۵ریش و سیبل در اوردم ایا ب نظر شما قد من بیشتر از این رشد خواهد کرد؟

  43. ناشناس می‌نویسد

    وزن زیاد باعث چه مرض ها میشود

  44. اسما می‌نویسد

    سلام
    من ۱۸ سالمه قدم ۱۵۵ و وزنم ۵۰
    چیکار کنم بلندتر بشم
    لطفا پاسخ بدین

  45. یلدا می‌نویسد

    سلام من ۱۳سالمه و وزنم ۳۸هست وقدم ۱۵۲هست ایا خوبه ؟

    1. لیلا می‌نویسد

      سلام

  46. محمد می‌نویسد

    کی به کیه من ۲۰۰سانت قدمه و وزنم ۱۰۰ کیلوعه
    والا این پسرا چرا همشون بالای ۱۸۰ قدشونه بعد همشونم میخوان بلندترشن؟ پس این کوتوله هایی که تو خیابونن چی؟ اومدید اینجا قدو وزنتونو به رخ مردم بکشید؟ طرف میگه ورزشکار حرفه ایم،۱۸۷قدمه وزنمم خوبه اونوقت اومده اینجا اینو میگه که چی بشه؟نه واقعا براچی اینارو میگید؟ عقده دارید؟

    1. سعید می‌نویسد

      لایک داری

      1. ناشناس می‌نویسد

        عالیه

    2. لیلا می‌نویسد

      دمت گرم

    3. سارا می‌نویسد

      دمت گرم

    4. ناشناس می‌نویسد

      خوشگل بع حالت

  47. Fateme می‌نویسد

    سلام من ۱۹سالمه قدم ۱۶۸وزنم۶۲ به نظرتون خوبه؟

  48. پویا می‌نویسد

    سلام من قدم ۱۸۷ه و وزنم ۶۹ میدونم خیلی کمه واسه افزایشش چیکار کنم در ضمن ۱۹ سالمه

  49. Ainaz می‌نویسد

    سلام ببخشید من وزنم ۵۵تا هست و قدم ۱۶۹ سنمم ۱۴هستش می خوام به ۵۰ کیلو برسم چیکار کنم…..

  50. زهرا می‌نویسد

    سلام ببخشی من۱۷سالمه قدم ۱۷۰ وزنم ۷۰ به نظر شما لاغر کنم یانه؟

  51. مریم می‌نویسد

    سلام من مریم هستم ۱۸ سال و ۱۱ ماهمه تقریبا قدم ۱۶۵ وزنم بین ۷۵ تا ۷۵.۵۰۰ سه سال پیش باشگاه رفتم و توی دو ماه ۱۰ کیلو کم کردم وزنمم همین بود اما الان بخاطر کم فعالیتی و کمی پرخوری وزنم برگشته دو ماهه ک رژیم دارم ولی ن خیلی سخت میخواستم ببینم چجوری میشه وزنمو کم کنم

  52. ناشناس می‌نویسد

    باسلام دختری ۱۲سالم باقد۱۶۵ وزن ۵۸ ایا اضافه وزن دارم وزن ایده ال برای من چقدرع؟

    1. النا می‌نویسد

      منم دقیقا همین سوالو داشتم

  53. kristina می‌نویسد

    سلام من دخترم وتغریبا۱۲سالمه قدم ۱۵۰ووزنم۴۵،کیلو وزنم بایدچند بشه

  54. Hana می‌نویسد

    سلام . خسته نباشید. من ۱۳ سالمه .قدم ۱۶۳.وزنم ۵۲ .ایا من اضافه وزن دارم ؟؟؟؟؟؟

    1. کیوان می‌نویسد

      بله باید وزن کم کنید یا همینطور نزارید چاق بشید تا قدتان بلند تر بشه

  55. tran می‌نویسد

    منـ قدم۱۷۵هس ولی وزنم ۴۲و سنمم ۱۲ـ۱۳بنظرتون خوبع👧🙎

  56. tran می‌نویسد

    منـ قدم۱۷۵هس ولی وزنم ۴۲و سنمم ۱۲ـ۱۳بنظرتون خوبع👧🙎

    1. Sana می‌نویسد

      خوبه …من ۱۲-۱۳سال دارم قدم ۱۶۲ ووزن۶۷ کیلو .
      فک نکنم خوب باشه مال من؟؟؟
      خوبه مال من.!؟

      1. حانیه می‌نویسد

        سلام.دختری۱۳ساله هستم قدم۱۵۴وزنم۴۹کیلو به نظرتون قد و و زنم خوبه؟؟

    2. ناشناس می‌نویسد

      عزیزم اصلا امکان نداره با قد ۱۷۵ ۴۲ کیلو باشی غیر ممکنه هر چقدر هم کا لاغر باشی

      1. ناشناس می‌نویسد

        درسته اصلا امکان نداره اینایی که می گن مثلا من با قد ۱۶۰ ۳۷ کیلومتر و اینا اصلا امکان نداره

  57. Asma می‌نویسد

    سلام‌ من ۱۶ سالمه قدم ۱۶۰ وزنم ۷۶.چیکار کنم وزنم کم بشه ؟

  58. Asma می‌نویسد

    سلام‌ من ۱۶ سالمه قدم ۱۶۰ وزنم ۷۶.چیکار کنم وزنم کم بشه ؟

  59. آرین می‌نویسد

    سلام لطفا بگید من ۱۴سالمه تازه پسر هستم قدم۱۷۵و وزنم ۷۵ آیا زیاده؟

  60. پویا می‌نویسد

    سلام من۱۳سالمه قدم ۱۷۶هست و وزنم ۶۳مناسب هست یا نه؟

  61. دريا می‌نویسد

    سلام من ١۴ سالمه قدم ١۶٠و وزنم٧٠ هر راهی رو برای لاغری امتحان کردم نشد لطفا کمکم کنید واقعا دیگه خسته شدم

  62. شيدا می‌نویسد

    سلام دختری باقد ١۶٢هستم ووزنم ٧٠ وسنم ١۴ حساب که کردم باید ٢٠کیلو کم کنم شما چه پیشنهادی میدین

  63. ناشناس می‌نویسد

    سلام
    سن۲۴
    وزن ۵۸
    قد۱۶۰
    چقداضاف وزن دارم

  64. Aram می‌نویسد

    سلام
    خسته نباشید
    من ۲۱ سالمه قدم ۱۵۹ وزنم ۵۹ مناسبه آیا؟! خودم احساس میکنم باید لاغرتر بشم
    شکمم تخته اما از ناحیه پایین تنه و بالا تنه یه کوچولو حس میکنم چاقم نمیدونم چ رژیمی بگیرم لططططفا راهنماییم کنین😑

    1. ادرینا می‌نویسد

      بله ولی مگه به غیر از ناحیه بالا و پایین تنه ناحیه دیگه ای هم داریم ما؟؟

  65. محمد می‌نویسد

    سلام من ۱۳ سالمه ۱۶۸ هستم و ۹۰ کیلو چیکار کنم؟ ممنون میشم کمک کنین…

  66. محمد reza 13 می‌نویسد

    سلام من ۱۳ سالمه ۱۶۸ هستم و ۹۰ کیلو چیکار کنم؟ ممنون میشم کمک کنین…

  67. امیر می‌نویسد

    سلام
    من قدم۱۸۶و وزنم۸۰
    به نظرشماخوبه؟دکترم
    رفتم گف اضافه وزن نداری
    فوتبالم میرم تقریبا روزی۵ساعت
    میدوم.

  68. الهه می‌نویسد

    ۱۷ سالمه .قدم ۱۷۰. وزنم ۵۱… چیکار کنم چاق شم و دیگ بلند تر نشم؟ … غذامم خوبه اما چاق نمیشم .فک میکنم پرکاری تیروئید داشته باشم. آره؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      نه وزنت خوبه

  69. الهه می‌نویسد

    یه دختر ب طور متوسط تا چ سنی رشد قدی داره؟

  70. ناشناس می‌نویسد

    سلام من قدم ۱۶۲ و وزن ۵۶ کیلوگرم هست آیا اضافه وزن دارم؟؟؟

    1. نادر می‌نویسد

      سلام علی استم قدم ۱۷۸ سنم ۱۸ وزنم ۶۶ است ایا حوبه برابر سنم است

  71. بارانا می‌نویسد

    سلام من دخترم ۱۴ سالمه قدم ۱۴۷ وزنم ۴۱ همگی میگن ریزه میزم میخاستم بدونم اضافه وزن دارم یا نه؟!!!

    1. ناشناس می‌نویسد

      بله اضافه وزن داری چون من وقتی قدم ۱۵۴ بود وزنم ۴۱ بود ریز نیستی

      1. ناشناس می‌نویسد

        اره راس میگه منم وقتی قدم ۱۵۵ بود وزنم ۴۰ _۴۱ بود

  72. شهاب می‌نویسد

    قد ۱۸۱
    وزن ۷۰
    سن۱۷
    بدنسازیم میرم
    وضعیتم چطوره؟

    1. amirhassannajafi می‌نویسد

      شما می توانید با نگاه دقیق تر به مقاله پاسخ خود را پیدا کنید
      ولی اگر دنبال جوابی دقیق و علمی تر هستید می توانید به متخصص تغذیه مراجعه کنید

  73. زاه می‌نویسد

    من ۱۱سالمه قدم۱۵۳و وزنم۶۰ چیکار کنم لاغر بشم

    1. amirhassannajafi می‌نویسد

      علاوه بر اضافه کردن پیاده روی در روند زندگی روزانه می توانید به متخصص تغذیه هم مراجعه کنید

  74. فرهام می‌نویسد

    من ۱۱ سالمه قدم ۱۶۵ و وزنم ۵۶ ه مناسب هست ؟

    1. amirhassannajafi می‌نویسد

      سلام
      مقداری کمبود وزن دارید ولی برای چکاپ دقیق تر به متخصص تغذیه مراجعه کنید
      https://nabzema.com/ساختمان-پزشکان-نبض-ما/بهترین-متخصص-تغذیه-و-گوارش

  75. omid می‌نویسد

    سلام و دورد خدمت شما خوب من شیش سال اس که یک اندازه نه زیاد میشم نه کم قدم ۱۷۰ وزن ۵۰ کیلو گرام چیکار کنم؟؟؟؟

    1. amirhassannajafi می‌نویسد

      سلام
      برای گرفتن جواب سوالتون مقاله زیر رو مطالعه کنید
      https://nabzema.com/26113

      و در صورت تمایل به پیگیری دقیق تر به متخصص تغذیه مراجعه کنید
      https://nabzema.com/ساختمان-پزشکان-نبض-ما/بهترین-متخصص-تغذیه-و-گوارش

  76. فاطمه زهرا خانم می‌نویسد

    سلام من فاطمه هستم خانم پرستار لطفا کمکم کنید رشته ورزشیم والیباله و حدقل قدم باید به ۱۷۵برسه تا به تونم تیم امید راه پیدا کنم الان ۱۵ سالمه قدمم ۱۶۳ و ۵۴ کیلو وزن لطفا یه راه کار یا یه داروی گیاهی معرفی کنید تا به قد دلخواهم برسم تروخدا ایندم دست تو هست بازیم خوبه ولی واسه والیبال قد ملاکه ،ممنون، منتظر جوابتونم

    1. حانیه می‌نویسد

      سلام عزیزم من خودم دخترم ۱۳ سالمه وزنم ۴۳ کیلوعه و قدم ۱۶۸ باید بارفیکس بزنی من هرروز ۲۰۰ تا بارفیکس میزنم

      1. ادرینا می‌نویسد

        مطمینم سیکس بک هم داری من که ۱۰ میزنم میمیرم

  77. دلارا می‌نویسد

    سلام
    قد۱۵۷
    وزن۵۵
    سن۱۵
    من لاغرم اما وزنم زیاده خوانوادم میگن بخاطر سنگینی استخوان برادرمم همینجوریه با هیکل مناسبی داره ولی وزنش زیاده

    1. ناشناس می‌نویسد

      من ۱۷۰ قد و ۸۰ وزن شکم دارم چیکار کنم؟

      1. النا می‌نویسد

        تو خیلی چاقی

        1. ... می‌نویسد

          شاید پسره

      2. زهرا می‌نویسد

        چه پسر باشی که دختر شما چاقی

  78. زهرا می‌نویسد

    سلام من ۱۵ سالمه قدم ۱۵۸ وزنم ۴۸ چکارکنم بلند بشم ایا وزنم خوبه

    1. حانیه می‌نویسد

      وزنت خوبه سعی کن تکان نخوره روزی ۲۰۰ تا بارفیکس بزن

      1. زهرا ب می‌نویسد

        ۲۰۰ تا؟؟؟ مگه قصد کشتن خودمو کردم؟؟؟

  79. کیان حسن زادگان می‌نویسد

    سلام من ۱۵ سالمه قدم هم ۱۷۴ و وزنم هم ۸۷ ایا متعادله یا وزنم زیاده

  80. arash می‌نویسد

    سلام من قدم١٨٢ وزنم ٩۴ چیکار کنم وزنم زیاد بشه؟

  81. مینا می‌نویسد

    سلام دکتر من ۱۵ سالمه و قدم ۱۵۸ وزنم هم ۴۲ هر کاری می کنم چاق نمیشم سه سال روی این وزن موندم . به نطرتون چیکار کنم؟

  82. Mina می‌نویسد

    سلام من ۱۵ سالمه قدم ۱۵۹ وزنم ۴۳ چیکار کنم که به وزن مناسب برسم؟

  83. ستایش می‌نویسد

    سلام من ۱۳ سالمه قدم ۱۶۷ و وزنم ۵۷ چیکار کنم لاقر شم

    1. سپیده مجدیان می‌نویسد

      خیلی خوبی که

    2. حانیه می‌نویسد

      سلام منم همسن توعم و قدم همونه اما وزنم ۴۴ کیلوعه سعی کن هرروز سالاد میوه بخوری و دو ست دو ساعته ورزش بکنی

  84. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ۲۲ سالمه قدم ۵۶وزنم۵۱ آیا چاق بشم ۵ کیلو بهتر است. واگه خوب است چی کار کنم چاق شم؟

  85. لیلا می‌نویسد

    سلام من ۲۲ سالمه قدم ۵۹ و وزنم ۵۱ کیلو است من دوست دارم ۵ کیلو چاق شم اما نمیشم چی کار کنم چاق شم؟

  86. رضا می‌نویسد

    سلام من ۱۵ سالمه و قدم ۱۶۵ و وزنم ۵۰ به نظرتون قدم افزایش پیدا میکنه؟

    1. سپیده مجدیان می‌نویسد

      بله چرا که نه … نبض ما یه مقاله داره در مورد افزایش قد روش تغذیه و ورزش مناسب رو بهت میگه .. حتما مطالعه کنو انجام بده

      1. رضا می‌نویسد

        کجاست؟

        1. ایه رضایی می‌نویسد

          من ۱۳ سالمه قدم ۱۵۹ هست وزنم ۱۵۷ خوبه یا نه

  87. علی می‌نویسد

    سلام ۱۴ سالمه قدم ۱۷۳ هست وزنم ۵۶ خوبه یا نه بعد تا ۱۸ سالگی چقدر رشد میکنم

  88. محمد می‌نویسد

    سلام من قدم ۱۸۱ و وزنم ۵۶ خوبع یا ن پسرم هستم

  89. مهسا سنگینیان می‌نویسد

    ببخشید من نمیتونم وزنم رو کم کنم من ۱۴ سالمه وزنم هم ۶۸ هست و قدم ۱۶۰ هست
    من باید چیکار کنم که وزنم کم بشه

  90. ناشناس می‌نویسد

    سلام دکتر من دختر ۱۲ سال ۵ ماهش هست قدش ۱۴۹آیا قدش رشد می کنه وهنوز پریود نشده وزنش هم ۵۰ کیلو لطفا جواب دهید

  91. سودا می‌نویسد

    سلام من دخترم ۱۹سالمه قدم ۱۶۲وزنمم ۵۲استخون بندمم ن ریز ن درشت مثلا مچ دستم ۱۵سانت است چند کیلو باید چاق شم چون همه میگن لاغرم

    1. نازنین می‌نویسد

      نه نه لاغرنیستی وزنت خوبه خوب نیست بیشترازاین وزنت زیادشه

    2. ادرینا می‌نویسد

      درشت نیستی متوسطی

  92. امیر می‌نویسد

    سلام من ۱۳ سالمه قدم ۱۵۳ و وزنم ۴۲

  93. Tamana می‌نویسد

    سلام من یه دختر م ۱۳سالمه وقدم ۱۶۸هستش آیا قدم خوبه یا بلنده؟؟؟

  94. tamana می‌نویسد

    سلام من دختری ۱۳ساله با قد ۱۶۸ووزن۴۲کیلو گرمم آیا قدم نسبت به سنم خوبه یا باید کوتاه تر بشم؟؟؟

    1. زهرا می‌نویسد

      کوتاه تر بشی؟؟؟؟ نه بابا خوبی تو

  95. زهرا می‌نویسد

    من سنم ۲۲قدم ۱۶۴وزنم ۵۳چکارکنم که به وزن ایده ال برسم

  96. میرزاده می‌نویسد

    سلام من ۱۳ سالمه ۱۷۰ قدمه و ۶۲ وزن ب نطرتون زیادع ؟؟

  97. سبا می‌نویسد

    سلام من ۱۳ سالمه قدم ۱۵۸ و وزنمم ۴۸ کیلو به نظرتون خوبه میخوام ۴۶ کیلو بشم ولی نمیشه چیکار کنم

  98. علی اصغرعزیزی می‌نویسد

    سلام و خسته نباشید من با وزن ۷۵کیلو و استخوان بندی متوسط و قد ۱۷۸سانتی متر میخواستم بدونم که آیا وزن من ایده آل است یا نه؟

  99. y می‌نویسد

    سلام ببخشید من ۱۳-۱۴ سالمه و قدم ۱۵۴ هست و و زنم ۵۵-۵۶ ببخشید برای یک دختر این مناسبه ؟و البته استخوان بندی هم متوسط هست.

  100. حانیه می‌نویسد

    سلام من دخترم ۱۳ سالمه قدم ۱۶۷ هستش و وزنم ۴۳ کیلوگرم هست
    به نظرتون خوبه؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      خیلی کلمه وزنت بین ۵۰ تا ۶۰ باید باشی

    2. ادرینا می‌نویسد

      اره خوبه اگه میخوای واقعا شبیه مانکن دیده بشی عالیه ولی حدود ۳ کیلو زیاد نی بد نمیشه

  101. ناشناس می‌نویسد

    سلام
    من قدم ۱۵۰ سانتی متر
    وزنم ۵۰ کیلو گرم
    و ۱۳ سالمه
    آیا وزنم خوبه؟؟؟
    دختر هستم

  102. المیرا می‌نویسد

    سلام
    من ۱۳ سالمه و دختر هستم
    قدم ۱۵۰ سانتی متر
    وزنم ۵۰ کیلو گرم
    به نظرتون وزنم خوبه؟؟؟؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام خوبه ولی سعی کن چند کیلو کم کنی. مثلا میان وعده کمتر بخور

  103. امیرحسین می‌نویسد

    سلام ۱۵ سالمه قد۱۷۵ و وزن ۷۷ به نظرتون مناسبه

  104. نفیسه می‌نویسد

    سلام دخترم۱۸ساله قدم۱۵۸وزنم ۶۳چندکیلو باید بشم؟

  105. سارا می‌نویسد

    سلام من ۱۳ سالمه استخوان بندی نسبتا درشتی دارم قدم ۱۶۸ اما وزنم ۵۳ مناسب وزنم ایا ؟

    1. زهرا می‌نویسد

      اگه شکم نداری اره

  106. نازنین می‌نویسد

    سلام من۱۴سالمه قدم۱۵۸و وزنم۵۷البته میگفتن وزنشون خرابه واز وزنم اطلاع دقیقی ندارم بااینکه استخونام درشته ووزنموسنگین میکنه ولی چیکارکنم وزنم چندکیلوکم بشه ؟؟؟لطفاکمکم کنیدتاچندسالگیم رشداستخونام ادامه پیدامیکنه منظورم قدم نیستاخواهشادراین دوموردکمکم کنیدخواهشا

    1. زهرا می‌نویسد

      تا ۱۸ سالگی و اضافه وزنتو با ورزش های هوازی کم کن

  107. نازنین می‌نویسد

    چراسوال هایی که پرسیدم نیستن خواهش میکنم نمایش بدید

  108. هلی می‌نویسد

    سلام من دخترم ۱۳ سالمه ۱۶۶ قدمه و ۵۲ کیلوگرم وزنمه ،خوبه به نظرتون؟

  109. هلی می‌نویسد

    سلام من یه دختر ۱۳ ساله هستم
    قدم ۱۶۶
    وزنم ۵۲
    خوبه به نظرتون؟

    1. Hani می‌نویسد

      عالی

  110. محمد می‌نویسد

    سلام دوستانی که قده کوتاهی دارند ورزشی یا چیزی نمیخواد
    از سابلیمینال های افزایش قد استفاده کنید این روش کاملا تضمینی
    پولیم نمیخواد✅

  111. Hani می‌نویسد

    سلام،پسر هستم ۱۴ سالمه قدم ۱۶۴ و وزنم ۵۵ خودم فکر میکنم قدم خیلی کوتاهه،بنظرتون نرماله؟؟؟

  112. ناشناس می‌نویسد

    سلام.
    قدم ۱۶۹ سانتیمتر میشه گفت ۱۷۰ و وزنم ۷۲ کیلو
    ۱۶ ساله هستم. دخترم
    خوبه.؟
    استخوان بندی درشتی دارم
    چکار کنم وزنم کم شه؟
    امکان کوچم شدن قد هست؟

    1. زهرا می‌نویسد

      نه امکان کوچیک شدن قدت نیست ولی اگه میانسال بشی یواش یواش کم میشه مثلا مامان من ۱۶۱ بود الان ۱۵۸ شده بابام ۱۹۴ بود الان ۱۹۱ شده مثلا میگم ها ولی وزنت زیاده میتونی با ورزش های هوازی کمش کنی

  113. ناشناس می‌نویسد

    سلام قدمن ۱۵۸وزن ایده ال بایدچندباشه دخترم

  114. الهه ناز می‌نویسد

    سلام من دخترم ۱۷ سالمه قدم ۱۶۸ و وزنم ۵۳ است چطوره ؟

    1. ادرینا می‌نویسد

      عالیییی

  115. نعیم می‌نویسد

    سلام من وزنم ۵۸ سنم ۲۵ و قدم ۱/۷۲ چاق نمیشم از ۸ صبح تا ۱۰ شب کار میکنم اشتاه دارم همه چ میخورم ولی چاق نمیشم

  116. زهرا کربلایی می‌نویسد

    سلام من ۱۵سال و ۶ ماههه سنم قدم۱۶۴ وزنم۴۴ کیلو گرم هستش میخام بدونم چقدر کمبود وزن دارم وراه درمانش چی هست وضرری هم برای بدنم ندااشته باشه با تشکر

    1. ادرینا می‌نویسد

      کمبود نداری و مطمینم هیکلت مثل مانکن هاست راحت باش

  117. Gh می‌نویسد

    سلام من

    قدم ۱۷۰ و وزنم ۵۶. دختر خوبه؟۱۵سالمه

    1. زهرا می‌نویسد

      اره ولی یکم لاغر شی بهتره مثلا تا ۵۰ بتونی برسی عالی میشی

  118. مهسا می‌نویسد

    سلام من یه دخت ۱۵ ساله هستم با قد ۱۶۳ و وزن ۶۳/۵ با استخوان بندی نسباتا درشت از هیکلم خیلی راضیم ولی نسبت به هم سن و سالام میگن هیکلم به سنم نمیخوره به نظرتون من نیاز به لاغر کردن دارم ولی تناسب اندام دارم با این حساب میشه وزن متعادل من رو بگید

  119. لیلاابراهیمی می‌نویسد

    سلام خسته نباشیدخانمی هستم ۵۸سال سن دارم قدم۱۴۳وزنم۶۴میباشد دارای دورمچم ۱۷میباشدایا اضافه وزن دارم لطفاراهنمایی کنیدباتشکر

    1. زهرا می‌نویسد

      خیلی هم دارین وزن نرمالتون با توجه به اینکه درشت هستین و احتمال زیاد هم بچه دار هم شدین حدود ۴۵ اینا باشه حالا از نظر من اینم زیاده چون من خودم با قد ۱۶۰ و وزن ۴۳ اندامم قشنگ دیده میشه

  120. ناشناس می‌نویسد

    سلام خواهش میکنم به اینوجواب بدین
    من ۱۳سالم ۷ماهمه و وزنم ۳۷و قدم۱۵۴هست من میخوام یکم چاق بشم چیکار کنم ؟

  121. افرا می‌نویسد

    سلام من دختری ۱۳سال و۷ماه هستم من میخوام که کمی چاق بشم البته هر چه قدر هم غذا میخورم چاق نمیشم البته چاق نه تناسب اندام داشته باشم من وزنم ۳۵و قدم ۱۵۴هست و میخوام خودم رو به ۴۰برسونم من چیکار کنم البته چند روز که به طور کامل غذا میخورم و از کره بادام زمینی استفاده میکنم و ۲کیلو اضافه کردم که بشم ۳۵

    1. ناشناس می‌نویسد

      از شکلات و بستنی استفاده کن

    2. زهرا می‌نویسد

      اول به فکر قدت باشی بهتره وزنو میشه کاریش کرد ولی قد رو نه اگه قدت اینطوریپیش بره تا ۱۶۰ به زور برسی

  122. ناشناس می‌نویسد

    متاسفانه نه من دخترم ۱۶ سالم هست قدم ۱۷۵ آقایون بهتره که بالای ۱۸۰ باشن

    1. ناشناس می‌نویسد

      خوبه

  123. آرامش می‌نویسد

    سلام‌من‌۱۷‌سالمه‌‌قدم۱۶۵‌ووزنم‌۶۰به‌نظرتون‌خوبه

  124. Ssssssss می‌نویسد

    سلام من وزنم ۵۰و قدم ۱۶۵و۱۳سالمه ایا قد و وزنم مناسبه

    1. زهرا می‌نویسد

      اره

  125. ناشناس می‌نویسد

    من قدم ۱۶۵و وزنم ۵۰هست ایا مناسبه

  126. نیا می‌نویسد

    سلام من پسرم ۱۴ سال سن دارم قدم ۱۶۴ و وزنم ۶۸ وزن ایده ال من چنده؟؟

  127. هانا می‌نویسد

    من سنم۱۴ وزنم ۶۸ وقدم ۱۶۸ خوبه بتنظرتون

  128. اگرین کریمی می‌نویسد

    من ۱۵ سالمه قدم ۱۶۰ ووزنم ۶۴ است به نظرتون زیاده.

    1. زهرا می‌نویسد

      yes

  129. ناشناس می‌نویسد

    من دخترم قدمم ۱۷۰ و وزنم ۵۰
    ۱۳ سالمه قدم مناسبه؟
    تا ۱۸ سالگی ۱۸۰ میشم؟

    1. زهرا می‌نویسد

      احتمال زیاد اره میشه ولی ماشالله به قدت دلاور وزنت هم عالیه حتی اگه درشت باشی

  130. ناشناس می‌نویسد

    سلام من خانوم هستم قدم ۱۶۰ وزنم ۵۲ هستش
    میخوام لاغر بشم ک قد بلندتر دیده بشم چیکار کنم؟

  131. ناشناس می‌نویسد

    من خانوم هستم قدم ۱۶۰ وزنم ۵۲ میخام لاغر بشم تا قد بلند تر دیده شم چیکار کنم؟

    1. زهرا می‌نویسد

      😐😐😐 تو الن کم بود وزن داری یه جورایی، چرا میخوای وزن کم کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      1. ادرینا می‌نویسد

        کجاش کمبود وزنه؟؟ وزنش کاملا هم نرماله این مامانا داری حرف میزنی ها

  132. ناشناس می‌نویسد

    سلام من یک دخترم ۱۳ سالمه ۱۶۷ قدمه و ۷۸ کیلو وزنمه چکار کنم که وزنم پایین بیاد ؟

  133. یدااا می‌نویسد

    سلام من سنم ۲۰ قدم ۱۶۰ وزنمم ۶۷ چقد اضافه وزن دارم و چیکار کنم ؟ممنون میشم جواب بدین

    1. زهرا می‌نویسد

      اضافه وزن نداری خوش به حالت برو حالشو ببر

      1. زهرا می‌نویسد

        نه اضافه وزن داره قشنگ وزن نرمال ایشون از ۴۳ تا حداکثر ۵۸ هست با ورزش و خواب کافی و به موقع میتونن اضافه وزنشون رو کم کنن و از هم کلاسی هام قدش ۱۷۵ وزنش ۶۵ زیاد دیده میشه چه برسه به قد ۱۶۰ من خودم قدم ۱۶۰ هست با وزن ۴۳ اندامم درست دیده میشه

  134. ناشناس می‌نویسد

    آنیتا کیانی

    قدد۱۲۰

    وزن ۲۴

  135. آنیتاکیانی می‌نویسد

    آنیتا کیانی

    قدد۱۲۰

    وزن ۲۴

    1. ادرینا می‌نویسد

      چند سالته با این قد و وزن؟ کلاس اولی هستی؟

  136. اوین می‌نویسد

    سلام ۳۰ سالمه وزنم ۵۲ چیکارکنم

  137. زهرا می‌نویسد

    سلام من ۱۳ سالمه دختر هستم و قدّم ۱۵۸، استخوان بندیم تقریبا متوسطه یک سانتی متر از استخوان بندی متوسط بیشتره که فکر کنم درشت حساب بشه
    وزنم ۵۹ کیلو هست
    ایا من اضافه وزن دارم؟؟؟؟؟؟
    وزن ایده آل برای من چقدره؟؟؟؟؟

    1. زهرا می‌نویسد

      اره داری وزن نرمال برات حدود ۴۰ تا ۵۲ کیلو هستش

  138. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ۴۳ساله هستم قدم ۱۷۵ وزنم ۵۲کیلواست چه کنم وزنم زیادبشه

  139. N می‌نویسد

    سلام من ١١ سالمه و دختر هستم قدم ١۶۵ هست و وزنم ۴٣ هست مناسبه؟ لطفا جوابمو بدید

  140. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ۱۲سالم هست قدم ۱۵۳وزن هم ۵۴کیلو دختر هستم چه کار کنم وزن کم کنم

  141. معصومه شهبازی می‌نویسد

    سلام است خیلی چاق شده ام ونمی توانم کنترل وزن داشته باشم قبلاهرگاه چاق میشدم بعداز مدتی کنترل میکردم سنم ۳۲ و وزنم ۷۹ وقدم ۱۶۴چکارکنم چقدر اضافه وزن دارم

  142. حسن می‌نویسد

    سلام م۱۷ سالمه پسرم هستم قدم ۱۸۰ و وزنم هم ۶۲ کیلو می باشد به نظرتان وزنم مناسب

  143. محمد می‌نویسد

    سلام
    من۴۳سالمهقدم۱۷۵وزنم۷۵چه کارکنم و زنم بیشتربشه

  144. امیرمهدی می‌نویسد

    سلام من ۱۴ سالمه قدم هم ۱۷۳ وزنم هم ۶۸ خواستم ببینم قدم ۲۰ سانت دیگه رشد می‌کنه یا نه والیبال هم ۲ ساله کار میکنم آیا تاثیری داره؟؟

  145. ما شناس می‌نویسد

    سلام من قدم ۱۷۰ هس سنم هم پونزدع هست تا جایی که بدونم شصت و شیش کیلو هستم خوبه ؟
    ول من می‌خوام که لاغر بشم

  146. Croela می‌نویسد

    سلام من دختر هستم خرداد امسال شد ۱۲ سالم
    وزنم ۴۳ قدم ۱۵۴ میخواستم بدونم تناسب اندام دارم یا نه

    1. ادرینا می‌نویسد

      خوبی حالا تو من تقربا شبیه تو هستم البته بستگیبه ژن هم داره مثلا وقتی که شما میگی خورداد اون موقع من قدم حدود ۱۵۲ یا کمتر اینا بود من خودم از اون موقع تا الان حدود ۸ سانت کشیدم نگران نباش ولی میتونی با ورزش های هوازی و کششی و تغذیه مناسب قدت رو افزایش بدی ولی جالبیش به اینه که وزنم هم با تو یکی بود البته هنوزم ۴۳ ام

  147. محمدرضا می‌نویسد

    سلام دکتر عزیز من قدم ۱و ۶۲ و وزنم ۶۴کیلو هست ورزشکار هستم. راهکاری برای افزایش قد به ما معرفی میکنید

  148. Asal می‌نویسد

    من یه دختر ۱۴ ساله ام و ۵۲ کیلو وزن دارم و قدم ۱۶۵ هست . میخواستم تا جایی که میشه لاغر بنظر بیام .بنظرتون هنوز جا داره که لاغر بشم ؟!

  149. نرگس می‌نویسد

    سلام من ۱۷ سالمه وزنم ۵۲ قدم ۱۵۵ خیلی برای آیندم نگرانم از این که از نظر دیگران خیلی غیر طبیعی باشم لطفا کمک کنین

  150. پوریا یاری نژاد می‌نویسد

    سلام خسته ایا من تو سن ۱۵ قد ۱۶۹وزن ۵۴ کیلو هستم خوبه

  151. mahdis می‌نویسد

    سلام من دخترم قدم ۱۶۳ و وزنم ۴۹ و نیم و ۱۲ سالمه ولی به هرکی میگم وزنم ۴۹ باور نمیکنه و میگه تو از ۴۵ بیشتر نیستی! ایا وزنم خوبه؟

  152. Z....i می‌نویسد

    سلام من ۱۶ سالمه قدم ۱۶۵ و وزنم ۵۰ بنظرتون چیکار کنم وزنم زیاد شع

  153. نگار می‌نویسد

    سلام من وزنم ۸۴وقدم ۱۶۵خیلی اضافه وزن دارم وسنم ۲۸

  154. نگار می‌نویسد

    سلام من ۲۷سالمه وزنم ۸۴وقدم ۱۶۷

  155. زهرا می‌نویسد

    سلام خوب هستید؟ من تو بهمن ۱۳ سال تمام میشم و فکر کنم قدم تا ۱۶۱ اینا بکشه چون الان ۱۵۸ یا ۱۵۹ هستم و تو سه ماه گذشته تا الان حدود ۴ یا ۳ سانت قدم کشیده استخوان بندیم معمولیه وزنم هم ۴۲ یا ۴۳ میشه و قد ژنم هم ۱۷۰ نشون میده چیکار کنم که به قد ژنم برسم؟ یا ورزش های هوازی کمک میکنن؟

  156. ناشناس می‌نویسد

    قدم ۱/۷۶سانتیمتر. سن۳۷سال وزن۵۸کیلو ممنون میشم رهنمایم کنید برای افزایش وزن بدنم

  157. فاطمه تکبیری می‌نویسد

    سلام من ۱۴ سالمه قدم ۱۵۳ است و وزنم ۴۱ نسبت به قدم وزنم خوبه ؟؟

  158. ناشناس می‌نویسد

    من ٧٩سالمه وزنم ۵۵کیلو وقدم ١۵۴هست

  159. گمنام می‌نویسد

    سلام من ۱۴ سالمه و استخوان بندی ام درشته و قدم ۱۵۸ است و وزنم ۶۰ به نظرتون چطوری زیاده یا نه؟ممنون میشم پاسخ بدید

  160. گمنام می‌نویسد

    سلام من دخترم و ۱۴ سالمه قدم ۱۵۸ هست و وزنم ۶۰ به نظرتون وزنم خوبه یا نه ؟خودم احساس میکنم وزنم زیاده چیکار کنم لاغر بشم؟

  161. امیرعلی موسوی می‌نویسد

    سلام من دوماه پیش تازه شده سیزده سالم و پسرم. قدم ۱۵۷ وزنم ۵۳ . وزن و قدم با سنم تناسب داره؟ و اینکه تا کی و چند سانتر دیگه قدم بلند میشه؟ راه حلی هست چند سانت اضافه تر از مقدار عادی به قدم اضافه بشه؟

  162. lalisa می‌نویسد

    سلام من ۱۴ سالمه قدم ۱۷۲ و وزنم ۶۰ کیلوعه…چجوری لاغر تر شم؟

  163. .. می‌نویسد

    سلام من ۱۴ سالمه اندام لاغر دوست دارم و اینکه میشه بگید الان من با وزن ۱۶۲ سانت و وزن ۵۷ کیلو میتونم وزنی نزدیک به ۴۵تا ۴۸ کیلو داشته باشم؟
    مثل اندام های دختران کشور های کره و ژاپنی

  164. ناشناس می‌نویسد

    ۲۰سالمه ۱۸۰قد وزن۵۰

  165. معصومه می‌نویسد

    سلام ۱۲ سالمه و قدم ۱۶۰ هست وزنم هم ۶۰ کیلو
    میخوام لاغر بشم باید چیکار کنم که مناسب سنم باشه؟؟
    قدم خوبه یا کوتاهم؟؟؟

  166. ماریا می‌نویسد

    سلام من ۱۴ سالمه قدم ۱۶۰ وزنمم سلامته ولی بنظرتون قدم نسبت به سنم خوبه یانه؟؟

    ممکن هستش قدم در ۱۶ سالگی به ۱۷۰ هم برسه چون بسکتبال کار میکنم

  167. ناشناس می‌نویسد

    سلام من پسر هستم ۱۵سالمه
    قدم ۱۶۷
    وزنم ۶۱
    میخواستم بدون دقیق دقیق چند کیلو کمبود وزن دارم
    ممنون

  168. غزل می‌نویسد

    سلام من ۱۴ سالمه قدم ۱۵۰ هست خیلی کوتاهه قدم مامانم ۱۶۳ هست و بابام ۱۷۳هست به نطرتون من تا مهر به ۱۶۰ میرسم

  169. Sara می‌نویسد

    سلام من ۱۲ سالمه و قدم ۱۶۲ و وزنم ۵۱ هست آیا وزنم نسبت به قدم خوبه؟

    1. خانم‌معلم‌اینده می‌نویسد

      اره عزیزم خوبه سعی کن تو همین قدووزن بمونی

  170. ناشناس می‌نویسد

    سلام من پسرم سن ۲۲ قد ۱۷۱ وزن ۵۷ اشتهام معمولیه ولی چاق نمیشم چیکار باید بکنم

  171. آروشا می‌نویسد

    سلام
    من قدم ۱۶۶ هست و ۱۶ سالمه و دخترم
    چه وزنی باید داشته باشم که جزو لاغر ها محسوب بشم
    نمبخام وزنم مناسب باشه میخام لاغر باشم

  172. سحر می‌نویسد

    سلام خسته نباشید برادر من ۲۱ سال داره و وزن ۶۵ و قد ۱۶۳ چیکار کنه ک قدش ۱۷۰ بشه حداقل؟استخون بندی ریزی داره مثلا شماره کفش اون ۳۸ ۳۹ منی ک دخترم ۳۹ ۴۰ قد خودمم۱۶۳ هستش و وزنم ۴۵ همه میگن خیلی لاغــــــــــــــــــریولی خب من اینطور احساس نمیکنم نیازی هست ک وزن اضافه کنم؟

  173. آنا می‌نویسد

    سلام
    من ۱۶سالمه قدم ۱۵۵وزنمم۵۴ به نظر شما قد و وزنم مناسبه یعنی امکان داره بلند تر بشم ؟

  174. فاطمه می‌نویسد

    سلام من ۱۶سالمه دخترم و قد۱۵۵وزن۵۴ به نظر شما امکان داره قدم بلندتر بشه ؟

  175. setayesh می‌نویسد

    سلام من ۱۵ سالمه و قدم ۱۷۱ و وزنم ۶۶ کیلو من اضافه وزن دارم ؟ چی کار کنم لاغر بشم ؟

  176. متین می‌نویسد

    سلام من ۱۵ سالمه قدم ۱۸۰ وزنم ۶۰ یا ۵۵.خوبه یا بده؟

  177. Shaqayeq می‌نویسد

    سلام من قدم ۱۶۸وزنمم ۵۸ونیم نزدیک ۵۹و۲۰سالمه خوبه به نظرتون؟

  178. نازگل می‌نویسد

    سلام من۱۶ سالمه قدم ۱.۶۰ و وزنم ۵۹ کیلوگرم هست
    البته استخوان بندیم ضخیم هست به نظرتون نیازی به کاهش وزن هست

  179. نازیا می‌نویسد

    سلام من ۱۸سالمه ۵۵کیلو وزن دارم و ۱۷۲هم قدم هس چیکار کنم که ۶۰کیلو بشم

  180. A می‌نویسد

    من سنم ۱۵ قدم۱۷۰ و وزنم هم ۴۹ خوبم؟

  181. آزاده می‌نویسد

    سلام
    من بعد از زایمان بشدت افزایش وزن داشتم و وزنم در عرض یک سال از ۵۷ کیلو به ۷۴ کیلو افزایش پیدا کرد، قدم ۱۶۲ هست
    چند ماه با رژیمهای مختلف و سخت وزنم رو کم کردم و به ۵۹ کیلو رسوندم ولی تا رژیم رو قطع کردم در مدت چند ماه به وزن ۶۴ کیلو رسیدم
    الان حدود یک ماهه که کلا کربوهیدرات و مواد قندی رو از برنامه غذاییم حذف کردم و الان ۵۸ کیلو ام و سایز ۳۸-۴۰
    دوستان تا زمانیکه ما سبک زندگیمون رو تغییر ندیم هرچقدر هم گرسنگی بکشیم و رژیم بگیریم فایده ای نداره و فقط چند روز خوردن فست فود و شیرینی جات دوباره ما رو میبره به خونه اول
    من تا قبل از زایمانم هیچوقت چاق نبودم و همیشه اندام نرمالی داشتم ولی در مدت یک سال واقعا زندگیم تیره و تار شد و حتی حرکت کردن هم برام سخت شده بود، بنابراین باید قبل از اینکه به اون مرحله برسید جلوی افزایش وزن رو بگیرید و برنج و نون و سیب زمینی و کلا کربوهیدرات و مواد قندی رو حذف کنید و به جاش قرصهای ویتامین مصرف کنید تا دچار مشکل نشید.

  182. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ۱۳ سالمه قدم ۱۵۰ و وزنم ۴۰ کیلو میخوام قدم بلند شه و همچنان میخوام به وزن دلخواه برسم که ۳۶ کیلو هستش آیا راهی هست

از پزشکان نبض‌ما بپرسید