دانستنی هایی مهم درباره خرید آنلاین

در حدود ۷۲% از خریداران و مصرف کنندگان کالاهای اینترنتی اعلام کرده اند که پس از انجام بررسی ها و مقایسه ها خود به صورت آنلاین از طریق گوشی موبایل اقدام به نهایی کردن خرید خود از طریق دستگاه های لپ تاپ کرده اند.

نبض ما–  امروزه صاحبان کسب و کارهای آنلاین عموماً به خوبی اقدام به مطالعه رفتار و عادات خرید مشتری می کنند تا موفق به یافتن راه هایی نو برای هدف قرار دادن مشتریان آنلاین شوند و به رشد کسب وکار خود کمک کنند. در این مطلب با ۱۴ عادتی آشنا می شویم که هر مدیر یک کسب و کار آنلاین باید از آن ها اطلاع داشته باشد:

گوشی هوشمند

هرروزه مشتریان و مصرف کنندگان بیشتری علاقه مند به خرید محصولات به صورت آنلاین با استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت های خود هستند. به این ترتیب مدیران و مالکان کسب وکارهای آنلاین باید بر روی ساخت و توسعه وب سایت های پاسخگو به این نیاز تمرکز داشته باشند.

خرید آنلاین

بد نیست به این پیش بینی از سوی یک کارشناس مرتبط با این حوزه توجه داشته باشیم که “از آنجایی قدرت پردازش زیاد، عمر باطری بهتر، سرعت های اتصال به شبکه های بسیار ارتقاءیافته و صفحات نمایش بزرگ تر بر روی گوشی های تلفن همگی در حال سرعت بخشیدن به جدا شدن از دستگاه های کامپیوتر خانگی و لپ تاپ هستند، در چند سال آینده گوشی های هوشمند تنها چیزی خواهند بود که مصرف کنندگان به آن نیاز خواهند داشت.

امکان مقایسه

مصرف کنندگان ترجیح می دهند به صورت آنلاین و از طریق دستگاه های موبایل اقدام به خرید کنند، چراکه خیلی راحت قادر به مقایسه قیمت ها و پرداخت و نهایی کردن خرید خود هستند.

همچنین در بین جوانانی که علاقه مند به خرید آنلاین هستند، استفاده از گوشی های موبایل از ارجحیت بیشتری برخوردار است، و این خود دلیلی است برای صاحبان کسب و کارهای آنلاین تا اگر تاکنون اقدام به بهینه سازی وب سایت های خود برای نمایش بر روی گوشی های موبایل نکرده اند، جهت سود بردن از این فرصت خوب و مناسب، حتماً به این موضوع هم توجه خاصی داشته باشند.

کیف پول الکترونیکی

در حدود یک سوم از مصرف کنندگان در منطقه آمریکای شمالی تمایل به ترک کیف پول های فیزیکی خود و روی آوردن به کیف پول های دیجیتالی دارند. سی وچهار درصد از مصرف کنندگان با حدود سنی ۲۵ سال تا ۳۴ سال نیز تمایل به این موضوع دارند که عددی قابل توجه در این منطقه است.

کیف پول الکترونیکی

انتقادات پیشنهادات

درج نظرات و انتقادات و … به صورت آنلاین بر شیوه خرید مردم به صورت آنلاین تأثیرگذار است. به عنوان مثال، ۷۱ درصد از مصرف کنندگان اعتقاددارند که در زمان خرید کردن محصولاتی در دسته لوازم الکترونیک، لوازم خانه و لوازم دکوری و … استفاده از این نظرات آنلاین برای آن ها حیاتی هست. اما در رابطه با خریداران خانم، ۸۵ درصد از آن ها تصور می کنند که توجه به این نظرات در زمان خرید هر محصولی به صورت آنلاین بسیار لازم و ضروری است. درواقع می توان گفت که تنها ۱ درصد از مصرف کنندگان هیچ اعتقادی به استفاده و توجه به این نظرات در فضای آنلاین ندارند.

پرفروش ها

در ابعاد جهانی، بیشترین محصولاتی که مصرف کنندگان به صورت آنلاین تهیه می کنند، عبارت اند از کتاب، فیلم، موسیقی و بازی های ویدئویی.

آمار فروش

در حدود ۶۰ درصد از مصرف کنندگان حداقل یک بار در ماه اقدام به انجام خریدی به صورت آنلاین می کنند و ۲۴ درصد هم حداقل یک بار در هفته اقدام به انجام یک خرید آنلاین می کنند. از آن دسته افرادی که هفته ای یک بار اقدام به خرید به صورت آنلاین می کنند، ۳۰ درصد مرد هستند و ۱۸ درصد زن.

مصرف کنندگان ایرانی

نقش نرم افراز فروش اینترنتی

در حدود ۳۹ درصد از خریداران آنلاین که از یک تلفن هوشمند استفاده می کنند، ترجیح می دهند خرید خود را از طریق یک اپلیکیشن انجام دهند و در مقابل ۶۱ درصد ترجیح می دهند از مرورگر گوشی موبایل برای این کار استفاده کنند.

این آمار برای آنان که از تبلت برای خریدهای خود استفاده می کنند، ۳۱ درصد برای استفاده از اپلیکیشن بوده و ۶۹ درصد برای استفاده از مرورگر تبلت هست. در سال ۲۰۱۵، ۳۳٫۷ درصد از کل ترافیک آنلاین ایجادشده در دنیا از طریق گوشی های هوشمند بوده و این آمار برای تبلت ها هم برابر با ۱۲٫۴ درصد اعلام شده است.

بااین وجود، تبلت ها ابزار نهایی کردن خرید در ۱۲٫۴ درصد از خریدهای انجام شده اعلام شده، درحالی که تنها ۱۰٫۷ درصد از خریدها توسط گوشی های هوشمند نهایی شده اند. همچنین مقدار هزینه صرف شده در هر خرید توسط تبلت ها به طور متوسط برابر با ۹۸٫۵۶$ اعلام شده که این رقم برای گوشی های هوشمند به طور متوسط برابر با ۹۲٫۳۷$ بوده است.

کیفیت و کمیت

جوان ترها در زمان انجام خریدهای آنلاین حساسیت زیادی نسبت به قیمت ها دارند. در واقع، قیمت مهم ترین تعیین کننده برای یک تصمیم خرید در بین جوانان بوده نسبت به دیگر فاکتورها مانند کیفیت، برند، فروشگاه و توانایی خرید از اهمیت بالاتری برخوردار هستند.

مصرف کنندگان کالای اینترنتی

نقش کارت هدیه

جوان ترها به استفاده از کارت هدیه برای خرید اعتماد بسیار زیادی دارند، تا جایی که برآورد شده که ۶۴% از آن ها این روش پرداخت را در خرید آنلاین محصولات روشی امن تر نسبت به بقیه روش ها می دانند. همچنین جوان ترها به نسبت از برنامه های وفاداری به برند بیشتر از دیگر مصرف کنندگان حمایت کرده و در آن ها عضو می شوند.

تنوع محصولات

بیش از ۴۰% از مصرف کنندگان در پاسخ به پرسشی مبنی بر دسته بندی خرید محصولات برای خرید آنلاین، اعلام کرده اند که تمایل به خرید هر محصولی را به صورت آنلاین دارند.

انتخاب حضوری خرید مجازی

بسیاری از مصرف کنندگان امروزه در خریدها آنلاین خود احساس بسیار راحتی دارند، حتی اینکه محصول را تا پیش از تحویل گرفتن آن در درب منزل مشاهده نمی کنند، نیز مشکلی ندارند و تمایل به تکمیل کردن تمام مراحل خرید به صورت آنلاین دارند. دراین بین برخی از مردم هم هستند که به صورت حضوری به فروشگاه سر زده و به صورت فیزیکی اقدام به آزمون کردن محصول می کنند و سپس به صورت آنلاین آن را سفارش داده و تحویل می گیرند.

امکانات سایت

تجربه خرید یک خریدار آنلاین در بازدید از یک وب سایت و خرید از آن کلید موفقیت یک سایت تجارت الکترونیک در نظر گرفته می شود. به همین دلیل است که تمام مالکین کسب وکارهای آنلاین باید عادات خرید آنلاین را بشناسند و با چگونگی فکر کردن این دسته از مصرف کنندگان آشنایی کامل داشته باشند.

مصرف کنندگان کالا

به طور متوسط می توان گفت که ۵۹ درصد از مصرف کنندگان اعلام کرده اند که درصورتی که سایت فروشگاه موردنظر با سرعت بالاتری باز شود، اقدام به خرید در دفعات بیشتر از آن می کنند و برخی دیگر هم امنیت سایت مذبور را عاملی برای افزایش تعداد دفعات خرید خود مطرح کرده اند.

از طرف دیگر ۵۸% هم اعلام کرده اند که اگر فرایند خرید از یک وب سایت خیلی سخت و پیچیده باشد، به خودشان برای خرید از آن وب سایت زحمت نمی دهند.

– مقایسه با گوشی خرید با لب تاپ

در حدود ۷۲% از خریداران اعلام کرده اند که پس از انجام بررسی ها و مقایسه ها خود به صورت آنلاین از طریق گوشی موبایل اقدام به نهایی کردن خرید خود از طریق دستگاه های لپ تاپ کرده اند.

– جلب مشتری

مهم ترین جنبه و معیاری که برای خریداران برای تصمیم به خرید از طریق یک وب سایت و از طریق گوشی های موبایل یا اپلیکیشن موبایل مطرح است، به قرار زیر هست: تجربه مرور سریع و با سرعت زیاد وب سایت (۸۹%)، حرکت در وب سایت از بخشی به بخش دیگر به راحتی و آسانی (۹۲%).

همچنین ۶۲% هم کیفیت محصولات ارائه شده به این طریق را عامل تکرار خرید و ۶۲% هم آسان بودن انتقال وجه و نهایی کردن خرید را فاکتوری برای تکرار خرید خود به این شیوه عنوان کرده اند.

منبع: وب سایت آی بازاریابی

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید