دستورهای ساده برای چاق شدن

اگر می خواهید وزن اضافه کنید، غذاهای سالم بخورید و از خوردن غذاهای فراوری شده و شکر تصفیه شده خودداری کنید. ۳۰ دقیقه قبل از صرف غذا مایعات ننوشید و حتما قبل از خواب چیزی میل کنید. برای چاق شدن به پروتئین توجه کنید و ورزش مناسب را فراموش نکنید.

نبض ما– قبل از شروع هر رژیمی باید توسط پزشک ارزیابی شوید. فشارخون، کلسترول و …. مشاوره پزشک را جدی بگیرید.مشکلاتت تیروییدی، گوارشی، دیابت، سرطان و … ممکن است منجر به کاهش وزن شما شوند و سلامت شما را بطور جدی به خطر بیاندازند. کم وزنی می تواند منجر به ضعف سیستم ایمنی، کم خونی، ریزش مو و حتی کاهش تراکم استخوان گردد.

هدف خود را تعیین کنید

 

چقدر می خواهید وزن اضافه کنید و تا چه مدت؟ به این ترتیب شما برنامه ریزی بهترین خواهید داشت.بخاطر بسپارید که اساس چاق شدن ، دریافت بیشتر کالری و مصرف کمتر آن است بنابراین در برنامه افزایش وزن خود محاسبه کنید که چه مقدار غذا دریافت می کنید و چه مقدار انرژی می سوزانید.

برنامه برای چاقی

شروع آرامی داشته باشید

ورود مقدار زیادی کالری به بدن برای چاق شدن به طور سریع برای قلب، فشار خون، هضم و گوارش و سایر سیستم های بدن خطرناک است. به تدریج کالری وارد شده به بدن را افزایش دهید.شروع ۳۰۰ کالری اضافه در روز به مدت ۱هفته یا بیشتر شروع خوبی است و به تدریج مقدار آن را افزایش دهید تا به بدن در این زمینه شوکی وارد نشود و به افزایش دریافتی کالری به آرامی عادت کند.

چاق شدن باید به تدریج باشد

چاق شدن باید درست به مانند کاهش آن به تدریج باشد. در روند افزایش وزن تمرکز خود را بر بهبود کیفیت مواد مغذی بگذارید. قندهای فراوری شده را حذف کنید.افزایش وزن به معنای مصرف بیشتر مواد غذایی نامرغوب نیست.

چاقی

سطح کیفیت غذا را بالا ببرید. قندهای فراوری شده ارزش پایینی دارند و می تواند منجر به دیابت، بیماری های قلب و عروق، خرابی دندان ها، اختلال های هورمونی و سایر مشکلات جسمی شود.

برای چاق شدن فعالیت شدید بدنی نداشته باشید

فعالیت های شدید بدنی می تواند منجر به کاهش وزن گردد. اگر شما ورزش حرفه ای می کنید. چاقی ممکن است برای شما خوب باشد چون موجب افزایش سطح انرژی می گردد و به شما اجازه فعالیت طولانی تر می دهد. همچنین تمرینات ورزشی خوبی داشته باشید تا بدن شما سرحال باشد و ماهیچه ها در وضعیت خوبی باشند.

افزایش وزن

۳۰ دقیقه قبل از غذا نوشیدنی نخورید

نوشیدن مایعات کمتر از ۳۰ دقیقه قبل از غذا تمایل شما را به مصرف غذا کم می کند بعلت آنکه باعث پُری معده می شود و شما قادر به مصرف کافی غذا نخواهید بود. همچنین پرهیز از مصرف نوشابه های گازدار، دسر، کیک و شیرینی باید در اولویت باشند.

 

اب خوردن

پروتئین های ضروری را فراموش نکنید

توده بدنی خود را با مصرف پروتئین افزایش دهید. برای چاق شدن پودر پروتئین آب پنیر یک مکمل بسیار خوب است که می توانید به نوشیدنی های خود اضافه کرده به عنوان میان وعده مصرف کنید.

 

غذا قبل خواب

قبل از خواب غذا بخورید

غذا خوردن قبل از خواب به علت آنکه بدن در موقع خواب کالری کمتری می سوزاند می تواند منجر به چاق شدن شود.

نبض ما– مترجم: مریم السادات تهرانی

دستورهای ساده برای چاق شدن
5 (100%) 1 رای

ساختمان پزشکان

دکتر محمد نجفی

متخصص قلب و عروق

دکتر جباری

متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی

دکتر مجید نجفی

متخصص بیهوشی و درد

دکتر کرمی

فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری