بازی های جالب و هیجان انگیز در تعطیلات نوروزی

نوروز در راه است و امسال به دلیل بیماری کرونا باید در خانه بمانیم. سفر نکردن و قرنطینه شدن در خانه کسل کننده است. این بازی ها مخصوص سفر و جمع های دورهمی است اما شاید لازم باشد امسال این بازی ها را در واتس آپ انجام دهید و گروه های چهار نفره. می‌توانید با بازی های جالب و سرگرم‌کننده، از قرنطینه تان لذت ببرید و بعد از شکست کرونا و آغاز زندگی عادی  این بازی ها را در سفر انجام دهید. به امید روزهای بدون کرونا، کلمه جاده و سفر داخل متن می ماند و هر کدام از این بازی ها را کنار هم در واتس آپ انجام می دهیم.

نبض ما– قبل از اینکه گوشی‌های هوشمند وارد زندگی ما شود، مردم عادت داشتند حین سفرهای طولانی در اتومبیل‌شان، بازی های جالب برای سرگرم شدن انجام دهند. شما هم به جای اینکه به صفحه‌ی گوشی و تبلت‌تان چشم بدوزید می‌توانید همراه با خانواده و دوستان‌تان، لحظاتی عالی و به یادماندنی از سفرتان خلق کنید. این بازی های جالب شیوه‌ی خوبی برای سرگرم شدن در پیچ و خم جاده‌ها و تفریح و خنده هستند.

بازی «من هرگز …»

این بازی قدیمی یکی از بازی های جالب است. یک نفر جمله‌‌ای می‌گوید که با من هرگز شروع شده و در ادامه کاری را می‌گوید که هرگز انجام نداده است، مثلا: «من هرگز به اروپا نرفته‌ام»، سپس هر کسی که برعکس این شخص، به اروپا رفته‌ است باید یکی از انگشتانش را بالا بگیرد. بازی به ترتیب نفرات ادامه پیدا می‌کند و هر کسی باید این جمله را بگوید.

باید سعی کنید کاری را در جمله‌تان بگویید که خودتان انجام نداده‌اید ولی دیگران انجام داده‌اند و این به نفع شما است، چون در انتها هر کسی که انگشت کمتری را بالا گرفته باشد برنده‌است. تعداد دورهای بازی را توافقی تعیین کنید.

بازی «اسمشو نبر!»

این بازی یکی از بازی های جالب و ساده است که حافظه‌ی افراد را در یک سفر طولانی، تست می‌کند. با توافق هم، ۵ کلمه را مشخص کنید که هیچکس اجازه ندارد حین سفر و تا پایان آن، از این کلمات در گفتگوها استفاده کند. مثلا، «می‌رسیم»، «نگاه کن» یا «ماشین».

هر وقت کسی یکی از این پنح کلمه را بر زبان آورد، باید به شیوه‌ای که توافق کرده‌اید جریمه شود. مثلا می‌توانید تعیین کنید هر کسی باخت، در توقف بین‌راهی، همه را به بستنی یا اسنک مهمان کند!

بازی «شش درجه جدایی»

به گزارش نبض ما، این نوع از بازی های جالب و هیجان انگیز بر اساس این نظریه است که می‌گوید؛ نظریه که می گوید هر دو انسان ساکن بر روی کره زمین یا کلا هر دو چیزی که در دنیا وجود دارد، به طور میانگین در یک رابطه با ۶ واسطه یا کمتر به هم مربوط می‌شوند، یعنی حداکثر توسط پنج واسطه به یکدیگر متصل می گردند.

درباره الی

در این بازی، نفر اول نام دو فیلم متفاوت یا دو هنرپیشه را می‌برد و دیگران باید سعی کنند طی شش مرحله یا کمتر، ارتباطی میان آن دو پیدا کنند. مثلا شما می‌گویید؛ فیلم درباره‌ی الی و فیلم سگ کُشی. این دو فیلم می توانند این گونه به هم ربط داده شوند:

در فیلم درباره‌ی الی، ترانه علیدوستی خیلی خوب درخشید

در فیلم سگ کُشی، مهتاب نصیرپور بازی کرده است

مهتاب نصیرپور و ترانه علیدوستی در فیلم «من ترانه، پانزده سال دارم» با هم همبازی بودند!

بازی دیگری در حوزه فرهنگ و هنر می توان انجام داد، بازی «فیلم و بازیگر» است مخصوصا برای آنهایی که عاشق فیلم‌های سینمایی هستند این بازی خیلی خوب و مناسب است. یک نفر، به طور تصادفی نام یک بازیگر را می‌گوید و نفر بعد باید اسم فیلمی را بگوید که این بازیگر در آن فیلم بازی کرده است و همینطور بازی ادامه پیدا می‌کند. هر کس جواب نداد یا اشتباه جواب داد، از دور‌ِ بازی حذف می‌شود.

«اگه گفتی کدوم فیلم؟!» هم یک بازی جالب و مفرح دیگر! در این بازی یک نفر، داستان فیلمی را به طور سربسته و یا شاید کمی بد و خنده‌دار توضیح می‌دهد، بدون اینکه اشاره‌ای به نام بازیگران یا هر چیز مشخص دیگری بکند. بقیه هم باید حدس بزنند کدام فیلم است.

بازی «بیست سوالی»

این نوع از بازی های جالب برای همه‌ی افراد در هر سن و سالی جالب و هیجان‌انگیز است. حتما روش بازی را شما هم می‌دانید؛ یک شی‌ء یا شخص یا هر چیز دیگری را انتخاب می‌کنید و سایرین باید با تنها ۲۰ سوال، سوژه‌ی مورد نظر را پیدا کنند. هر سوال فقط باید یک بار پرسیده شود و هر کسی که برنده شد، انتخاب بعدی با اوست.

بیست سوالی

بازی «خانواده‌های خیالی»

به گزارش نبض ما، این یکی از بازی های جالب و عالی است که تخیل شما را حین سفر با اتومبیل به کار می‌گیرد. یکی از اتومبیل‌هایی را که در جاده با شما همسفر است و چند سرنشین

دارد، انتخاب کنید و همگی به افراد داخل آن اتومبیل، خوب و با دقت نگاه کنید.

حالا همه‌ی شما باید به نوبت، یک داستان خیالی در مورد گذشته‌ی سرنشینیان آن اتومبیل تعریف کنید؛ یک داستان جالب بر این اساس که آنها چند سال پیش، ظاهرشان چطور بوده، چه اتومبیلی داشتند و چه عادت‌های جالبی ممکن بود داشته باشند. مطمئن باشید ماجراهای جذابی خلق خواهد شد!

بازی «ترانه، پشت ِ ترانه!»

اگر همه‌ی شما، اهل گوش دادن به آهنگ و ترانه هستید این یکی از بازی های جالب و عالی است. یکی از شما شروع می‌کند به خواندن قطعه‌ای از یک آهنگ معروف، نفر بعدی باید آخرین کلمه‌ی ترانه‌ی شما را به اولین کلمه از یک ترانه‌ی دیگر، ربط بدهد.

بازی «با این کلمه ترانه بخون!» یک بازی در حوزه موسیقی است.  در این بازی دو نفر با هم رقابت می کنند. یک نفر کلمه‌ای را می گوید و این دو نفر باید آهنگی را به یاد بیاورند و بخوانند که این کلمه در آن باشد، هرکس که زودتر آهنگ یا ترانه را خواند برنده است.

بازی «صندلی داغ»

یکی از افراد گروه  را تعیین می‌کنید و بقیه افراد هر کدام ۵ سوال از این نفر می‌پرسند و او باید دست کم به ۴ سوال از هر ۵ سوال جواب بدهد.

بازی

بازی «کدوم رو ترجیح میدی»

یک بازی ساده و خنده‌دار دیگر که به شما کمک می‌کند زمان برای‌تان زودتر بگذرد این است که دو کار یا اتفاق عجیب و بحث‌برانگیز را انتخاب کنید و از دیگران بپرسید کدام را ترجیح می‌دهند، مثلا؛ ترجیح می‌دهید دست نداشته باشید یا پا؟! هر کسی باید جوابش را بگوید و دلایلش را هم برای این جواب توضیح بدهد. خواهید دید که چه دلایل خنده‌داری می‌آورند!

بازی «اعداد تصادفی»

یکی دیگر از بازی های جالب به این صورت است که یک نفر عددی را به طور تصادفی می‌گوید و نفر دیگر هم عدد دیگری را می‌گوید، هیچ ترتیب و الگویی نباید بین اعداد باشد. اگر کسی عددی را بگوید که تکراری باشد از دور بازی خارج می‌شود. اگر هم کسی بیشتر از ۵ ثانیه مکث کرد از دور بازی بیرون می‌شود. قبل از بازی تعیین کنید که مثلا فقط از اعداد دورقمی زوج استفاده کنید.

بازی « یه چشمی»

در این بازی، هر وقت افراد داخل اتومبیل‌تان، اتومبیلی را دید که یک از چراغ‌های جلویش سوخته است، باید بلند بگوید: یه چشمی! هر کس دیرتر بگوید باید کاری برای بقیه انجام دهد. مثلا کمی شانه‌های‌شان را ماساژ بدهد.

 

دوراهی

بازی «خوشبختانه/ متاسفانه!»

یکی دیگر از بازی های جالب ،بازی خوشبختانه/ متاسفانه است. این بازی به کمی خلاقیت نیاز دارد اما بسیار جالب است. اولین نفر به یک چیز خوشایند در مورد سفری که در آن هستند فکر می‌کند که می‌تواند واقعیت داشته باشد یا تخیلی باشد، نفر بعد باید ادامه‌ی آن را با یک چیز ناخوشایند که به اتفاق خوشایند اول ربط دارد، پیش ببرد. مثلا:

  • خوشبختانه ما زودتر از آنچه که انتظار داشتیم به مقصد خواهیم رسید
  • متاسفانه ما نمی‌توانیم مسیری را که قرار بود برویم در پیش بگیریم چون تعمیرات جاده‌ای باعث می‌شود ناچارا مسیر طولانی‌تر را برویم
  • خوشبختانه در آن مسیر طولانی‌تر، یک رستوران فوق العاده هست که می توانیم آنجا ناهار بخوریم
  • متاسفانه آن رستوران، سالادهای جالبی ندارد و…

بازی «با حرف آخر، بعدی رو بگو!»

حوزه‌ی خاصی از کلمات را مشخص می کنید؛ مثلا، خوردنی، شهر، اسم پسر، …. و نفر اول، اولین کلمه را می‌گوید، نفر بعدی هم باید با آخرین حرف کلمه‌ی گفته شده، کلمه‌ی بعدی را بگوید که با این حرف شروع شود. بعید به نظر می‌رسد این بازی را بلد نباشید! یکی از بازی های جالب و هیجان‌انگیز است، هر کس که نتواند سریع جواب بدهد، از دور بازی خارج می‌شود.

بازی «به رادیو گوش کن!»

حین سفر در جاده، می توانید ایستگاه‌های رادیویی و بازی های جالب را پیدا کنید که شاید قبلا از وجودشان بیخبر بودید، ایستگاه‌های رادیویی با سوژه‌هایی جالب و عجیب! در این بازی شما هر ۱۰ دقیقه، یک ایستگاه رادیویی جدیدی را انتخاب می‌کنید و باید همه به آن گوش بدهید. این ایستگاه‌ها هر محتوایی که داشته باشند همه باید خوب به آن گوش بدهند!

بازی «وقتی تو خواب بودی…!»

اگر همسفری در اتومبیل دارید که در طول مسیر زیاد چرت می‌زند، این نوع از بازی های جالب بسیار عالی است! وقتی او خوابید، بقیه شروع می‌کنند به خلق یک داستان عجیب و جالب اما باورکردنی! هر کسی هم باید بخشی از داستان را تعریف کند. وقتی فرد مورد نظر بیدار شد، تعریف کردن داستان ساختگی‌تان را شروع کنید.

باید سعی کنید جوری تعریف کنید که او باور کند. هر کسی که در این کار موفق‌تر باشد امتیاز می‌گیرد و اگر نتوانست به فرد تازه بیدار شده بقبولاند که ماجرا حقیقت دارد، امتیاز از او کم می‌شود.

بازی «کلمه‌های مرتبط»

در این نوع از بازی های جالب و هیجان انگیز نفر اول کلمه‌ای را می‌گوید و نفر بعد باید کلمه‌‌ی بعدی را در ارتباط با کلمه‌ی اول بگوید و همینطور ادامه پیدا می‌کند. مثلا: آسمان، ابر، باران، چتر، …

نبض ما– مترجم: هدی بانکی

4.4/5 - (28 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. Shukrya می‌نویسد

    خیلی توپه

از پزشکان نبض‌ما بپرسید