سفر یک روزه اطراف تهران کجا بریم؟

نظرتون راجع به رفتن به سفر یک روزه چیه؟ با این کار هم می تونید آب و هوایی عوض کنید، هم با جاذبه های گردشگری اطراف تهران آشنا بشید و هم از تعطیلاتتون بهره بردید.

نبض ما – وقتی چشمتون به دو سه روز تعطیلی پشت سر هم توی تقویم میخوره بدون شک اولین چیزی که به ذهن تون می رسه رفتن به مسافرت و خلاص شدن از استرس و اضطراب زندگی مدرن امروزی است. اما شاید به دلیل ترافیک و شلوغی از رفتن به مسافرت های چند روزه پشیمون بشید، اما نظرتون راجع به رفتن به سفر یک روزه چیه؟

در سفر یک روزه هم می تونید آب و هوایی عوض کنید، هم با جاذبه های گردشگری اطراف تهران آشنا بشید و هم از تعطیلاتتون بهره بردید. به این منظور لیستی از جاذبه های گردشگری اطراف تهران برای سفر یک روزه رو تهیه کردیم که به کمک اون بتونید برای یک سفر یه روزه و کوتاه دلپذیر آماده بشید.

سفر یک روزه به باراجین

باراجین نام منطقه ای در شمال قزوین هست که از ابتدای اتوبان قزوین زنجان شروع می شه و تا دامنه مرکزی البرزادامه پیدا میکنه، این منطقه ازدیرباز تفرجگاه مردم قزوین بوده و هست. این منطقه به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات هوای به نسبت خنک تر از قزوین دارد. در این منطقه شما میتونید به دیدن برج های باراجین بروید و از زیبایی های رود ارنزک که در ارتفاعات جاری است در این سفر یک روزه لذت ببرید.

ایوان سنگی نیاق در قزوین

یکی دیگر از مکان ها برای سفر یک روزه روستای نیاق از توابع قزوین است که صخره‌ای نسبتاً مرتفع قرار داره که در دل این صخره حفره های بزرگ توسط عوامل طبیعی ایجاد شده. در داخل بعضی از این حفره‌ها حوضچه‌هایی مستطیلی شکل توسط ساکنان احتمالی حفر شده. این حوضچه ها به هنگام بارندگی از آب باران پر می‌شن. ساکنان محلی بر این باورند که محمد حنفیه در بالای این ایوان قصری ساخته بوده که امروزه از این قصر به جز تکه‌هایی سفالی چیزی باقی نمونده.

نیاق قزوین

قلعه لمبسر در نزدیکی قزوین

این قلعه که در روستای رازمیان از توابع شهرستان قزوین قرار گرفته یکی از عظیم‌ترین و وسیع‌ترین قلعه‌های ایرانه که به عنوان یک دژ نظامی تمام عیار و خارق‌العاده، در خدمت اسماعیلیان بوده. این قلعه، در بالای کوهی وسیع و مسطح واقع شده و پرتگاه‌های مخوفی آن را دربر گرفته‌اند. این قلعه از شمال تا جنوب ۱۵۰ متر شیب داره و اطاق‌ها، ساختمان‌ها و آب‌انبارهایی به شکل مکعب مستطیل داره. آب قلعه از رودخانه نینه‌رود تأمین و توسط آبراهه‌ای که در دل سنگ حفر شده، در چندین آب‌انبار ذخیره می‌‌شده. این قلعه بعد از قلعه الموت مهم‌ترین قلعه اسماعیلیان بوده که برای سفر یک روزه فوق العاده است.

قلعه لمبسر

منطقه الموت، قلعه الموت

از قلعه الموت می شه به عنوان یکی از منحصر به فرد ترین قلعه های ایران نام برد. مردم محلی این قلعه رو با نام قلعه حسن می شناسند. این قلعه از دو بخش غربی و شرقی تشکیل شده است. قسمت شرقی بلندتر است و به قلعه بالا یا قلعه بزرگ تر معروفه. طول دیواره قلعه ۱۲۰ و عرض آن در نقاط مختلف بین۱۰ تا ۳۵ متر و متفاوته .تنها راه ورود به قلعه الموت در انتهای ضلع شمال شرقی، چند متر پایین تر از برج شرقی قلعه قرار دارد. در این محل تونلی در تخته سنگ بریده شده که ۶ متر طول دارد. در دامنه جنوبی کوه قلعه، خندقی به طول تقریبی ۵۰ متر و ۲ متر عرض وجود دارد که برای آنکه مهاجمان نتوانند به قلعه راه پیدا کنند آن را از آب پر می کردند. در کنار این قلعه می تونید به دیدن قلعه گازار هم که آب انبار های دیدن دارد نیز بروید.

الموت

دریاچه اوان

اگر تصمیم گرفته اید برای دیدن این دریاچه بار سفر ببندید. یادتان باشد که حتما دوربین عکاسی تون رو همراه تون ببرید چون مطمئنا چشم اندازهای بی بدیعی رو می بینید که دوست دارید دوباره و دوباره آن ها تماشا کنید. این دریاچه زیبا وسط چهار روستای اوان، وربن، زواردشت و زرآباد شهر قزوین قرار داره، بیش از هفتاد هزار متر مربع مساحت داره، در ارتفاع هزار و هشتصد متری از سطح دریا واقع شده‌. در تابستان این دریاچه محل ماهی‌گیری، آب‌تنی و قایق‌رانی و در پاییز، مأمن پرندگان مهاجر مانند قو، غاز، مرغابی و در زمستان با توجه به برودت هوا و یخ زدن سطح آن قابل اسکی سواریه .این دریاچه احتمالا ۵۰۰ سال پیش بر اثر لغزش به وجود اومده .

دریاچه اوان

چشمه اعلا

در ۵۱ کیلومتری جاده آبعلی از تهران ، چشمه آب معدنی وجود داره که محلی‌ها بهش چشمه اعلا میگن چون کیفیت آبی که از زمین می جوشه خیلی خوبه . این منطقه که جزو ییلاق‌های اطراف تهران حساب میشه با وجود این چشمه که کمتر کسی اونو میشناسه، مقصد یه تور مسافرتی و سفر یک روزه یا استراحت چند ساعته هم می تونه باشه.

چشمه اعلا

دریاچه تار و هویر

از این دریاچه می شه به عنوان معجزه طبیعت نام برد. چون وجود همچین دریاچه ای در ارتفاع ۳۲۰۰ متری از سطح دریا چیزی غیر از معجزه هم نمی تونه باشه. این دریاچه که در منطقه دماوند آبادی چنارعرب ها، جاده معدن، جاده خاکی تارقرار دارد از زیباترین دریاچه های ایران است. قرار گرفتن مجموعه ای از کوه ها در کنار هم باعث به وجود اومدن این گودال طبیعی شده که اکنون دریاچه ای زیبا و چشم نواز با آب و هوایی مطبوع برای یک سفر یک روزه هست.

دریاچه تار و هویر

منطقه فیروز کوه، غار رود افشان

روستای رود افشان دماوند، مسیر راه کوهنوردهاییه که به ارتفاعات البرز مرکزی صعود می کنن. غار رود افشان توی همین مسیره. بلندی سقف غار به اندازه ای هست که راحت می تونید داخلش حرکت کنید. داخل غار می تونید مواد آهکی رو ببینید که به شکل قندیل هایی از سقف غار آویزان شدن. آب زلالی که از دل صخره های سنگی بیرون میاد هم توی چاله هایی که کف غار هستن جمع میشه.

غار رود افشان

غار بورنیک

در مسیر دماوند به فیروزه کوه، نزدیک روستای هرانده غار جالبی وجود داره که مقصد خیلی از کوهنوردان و علاقمندای طبیعته. البته از هرانده تا غار بورنیک باید حدود دو ساعت پیاده روی کنید. خود اهالی چون هوای داخل غار بسیار خنک و دلپذیره تابستون ها زیاد می رن اونجا. گردشگرها هم بعضی وقتا کنار غار چادر می زنن. کلا جای با صفاییه.

غار بورنیک

یادتان باشد که برای سفر کردن همیشه مقدمات فوق العاده ای نیاز نیس و حتی با ثبت نام در تورهای یک روزه و تهرانگردی نیز میتوانید بدون اینکه رانندگی کنید و یا وقت زیادی صرف کنید که کجا برید با آژانسهای مسافرتی خوبی که سرویس و تور یکروزه دارند ارتباط بگیرید و از تعطیلی های کوتاه هم لذت ببرید.

منبع :  چیدانه

4.5/5 - (13 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید