عمل گونه گذاری و عوارض آن!

روش های برجسته کردن گونه و گونه گذاری یکی از روش هایی است که امروزه به خصوص در خانم ها بسیار رواج پیدا کرده است. اما این روش های گونه گذاری با عوارضی هم همراه است.

گردآوری – نبض ما

گونه بخش بسیار مهم میانه صورت است که معمولاً با بالا رفتن سن می‌افتد و حالت برجسته بودن خود را از دست می‌دهد. نتیجه این تغییرات افتادگی ناحیه کنار فک و ایجاد خط‌ها و چین‌هایی در قسمت لب و بینی (خط کشیده شده از گوشه بینی تا گوشه دهان) است. بنابراین یکی از مسائلی که در زمان جوان‌سازی صورت به آن توجه ویژه‌ای مبذول می‌شود، جبران حجم از دست رفته گونه و گونه گذاری است.

حجم کم گونه باعث می‌شود تا صورت صاف به نظر بیاید و از انحناهای طبیعی گونه‌های پر که  به صورت جوانی و شادابی می‌بخشند، محروم گردد. به علاوه بخش میانی گونه از پلک پایین حمایت می‌کند و در بسیاری از موارد برجسته و حجیم کردن گونه در از بین رفتن پف زیر چشم مؤثر است.

عمل پروتز گونه گذاری

پروتز گونه با استفاده از مواد مصنوعی مختلف انجام می شود که می توانند دارای سطح مقاومت مختلف از نسبتاً سخت تا انعطاف پذیر باشند.

پروتزهای مورد استفاده برای استخوان گونه می تواند ظاهر و اندازه های مختلف داشته باشند و در بسیاری از مواقع این پروتز ها به صورت دست ساز با توجه به ساختار صورت بیمار ساخته می شوند. بعضی از انواع پروتز گونه همچون مواردی که از مواد سیلیکونی ساخته می شوند، به بافت گونه متصل نمی شوند و به همین خاطر امکان خارج کردن آنها به سادگی در صورت نیاز وجود دارد.

سایر انواع پروتزهای استخوان گونه همچون پروتز های هیدروکسی آپاتیت به بافت استخوان طبیعی گونه متصل می شوند و به بخشی از ساختار گونه تبدیل می گردند.

گونه

عوارض گونه گذاری

در ابتدا، بیمار ممکن است با ریسک واکنش به مواد بی حسی استفاده شده برای عمل جراحی گونه مواجه شود. در این رابطه معمولاً یک رابطه مشخص بین عوارض داروی بی حسی و استفاده از تنباکو، داروهای ضد افسردگی، و سایر داورهای مانند آن وجود دارد. به همین دلیل، لازم است شما درباره این مسائل با جراح خود قبل از انجام عمل جراحی صحبت کنید.

حجیم کردن گونه با مواد پرکننده خطرات بسیار کمی دارد و معمولاً نتایج آن با گذشت زمان کاملاً برگشت‌پذیر هستند. بعضی اوقات تزریق چربی باعث نامتقارن شدن چهره می‌شود، که می‌توان این مشکل را با انجام درمان‌های بیشتر رفع کرد.

عوارض پس از عمل جراحی پروتز گونه گذاری می تواند شامل عفونت باشد که معمولاً امکان کنترل آن با استفاده از داروهای عادی آنتی بیوتیک موجود در داروخانه ها وجود دارد.

علاوه بر این قرارگیری نامناسب پروتز گونه می تواند باعث حرکت آن از محل صحیح و ایجاد عدم تقارن در ظاهر صورت شود. مواجه شدن با این شرایط می تواند گاهی اوقات انجام عمل جراحی ثانویه برای اصلاح محل پروتز را لازم کند.

عموماً شدت عوارض آن بسیار کم است. این عوارض عبارت‌اند از:

  • تورم و کبودی
  • عفونت
  • جابجا شدن پروتز
  • پس زدن پروتز یا واکنش به آن
  • نمایان شدن پروتزها با بالا رفتن سن

پروتز گونه

تزریق ژل

عمل تزریق ژل و چربی در گونه (کاشت گونه صورت) شامل مراحل زیر می‌شود:

  • ارزیابی صورت و علامت‌گذاری
  • تمیز کردن محل تزریق و بی حسی
  • تزریق
  • پاکسازی و بهبود

تزریق ژل در گونه معمولا بدون درد می باشد، و یا حداکثر با ناراحتی بسیار کمکی ( در مواردی مانند تزریق ژل لب) برای بیمار همراه است.

کبودی، تورم، قرمزی، التهاب و درد و خونریزی ناچیز محل تزریق ژل و چربی از عوارض جانبی رایج درمان تزریق ژل و چربی در گونه محسوب می‌شوند که یا تقریباً بلافاصله پس از عمل یا ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت برطرف می‌گردند. واکنش‌های آلرژیک به ژل ها نیز به ندرت بروز می‌یابد.

تمرین هایی برای گونه گذاری طبیعی

بیش از ۵۰ ماهیچه در صورت وجود دارند. برخی حرفه ای ها از تمرین دادن این ماهیچه ها سود زیادی برای گونه گذاری می برند.

تمرین گونه

۱- تمرینات صورت را چاره همه چیز نبینید. ایده تمرین صورت حامیان خاص خود را داشته اما هرگز تنها به این شیوه برای کاهش چربی های صورت اکتفا نکنید چرا که داشتن ظاهری لاغرتر مستلزم کاهش وزن کلی و انجام ورزش برای همه قسمت های بدن است. به هر حال، گفته می شود که تمرینات صورت همراه با رژیم غذایی سالم، انتخابی مناسب بوده و می تواند از چروک شدن پس از کاهش وزن جلوگیری کند.

۲- یوگای صورت را امتحان کنید. فشار یوگا، به خم کردن سر به سمت جلو، به ماهیچه های صورت تمرین داده، همچنین تنفس عمیق را نیز تمرین خواهید کرد. به عنوان پاداش، این کار باعث می شود جوانتر به نظر برسید.

۳- پشت سرهم و به تعدا زیاد «اکس(X)» و «او(O)» بگویید. این دوحرف باعث وارد شدن فشار به دهان و گونه ها شده و ماهیچه های زیادی را برای ادای این دو حرف به حرکت وا می دارد. این کار را در طول روز به تعداد دلخواه تکرار کنید.

 

2.3/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید