رفع چین و چروک پیشانی با روش های طبیعی+ویدئو

وقتی به آینه نگاه می‌کنید چین و چروک پیشانی علاوه بر گرفتن زیبایی از چهره شما، بالا رفتن سن تان را نیز به شما یادآوری می کند. اما نگران نباشید خوشبختانه راه های زیادی برای رفع چین و چروک پیشانی وجود دارد.

چگونه چین و چروک پیشانی را از بین ببریم

در این ویدیو مفید، می‌توانید راهکارهای موثر برای رفع چروک پیشانی و صورت را مشاهده کنید:

برای دریافت یک کرم معجزه آسا برای بازسازی پوستتان اینجا کلیک کنید 

رفع چین و چروک پیشانی

چین و چروک های پیشانی را می توان تا حدودی با تغییر در سبک زندگی و درمان های خانگی برطرف کرد اما در برخی موارد نیز درمان های تخصصی لازم است که همه موارد در ادامه مطرح می گردد.

۱. پنهان کردن چین و چروک پیشانی

اگر چین و چروک‌ها خفیف هستند می توانید با انواع کرم های  زیرسازی آرایش، آن ها را پنهان کنید. بعد از کرم های مرطوب کننده لایه ای از این کرم ها را به پوست خود بمالید سپس از کرم پودر اصلی استفاده کنید.

این کرم های زیر ساز در مواد اولیه خود ماده ای معدنی به نام میکا دارند که این ماده در چین و چروک پیشانی فرو رفته و خطوط را از بین می برد. این ماده از انعکاس نور در پیشانی شما نیز جلوگیری می کند. این کرم های زیرساز آرایش باعث پر شدن شیارهای پیشانی می شود که با کرم پودر اصلی دیگر نشانه ای از آن ها باقی نماند.

۲. تغییر دادن مدل مو

رفع چین و چروک پیشانی با تغییر دادن مدل مو کمی بهبود می یابد. مدل موهایتان را تغییر دهید حتی اگر مدل موی جدید چین و چروک پیشانی تان را نپوشاند، می تواند توجه ها را به خودش جلب کند تا چین و چروک پیشانی کمتر دیده شود.

رفع چین و چروک پیشانی با تغییر دادن مدل مو

مدل موی چتری می تواند چین و چروک ها را به کلی پنهان کند. می توانید هایلایتی به رنگ چشم هایتان در موهای خود در آورید تا چشم های شما بیشتر بدرخشد و چین و چروک پیشانی کمتر دیده شود. اگر حوصله ی چتری ندارید، باز کردن فرق کج نیز می تواند در کمتر نمایان شدن  چین و چروک پیشانی کمک کند.

درمان خانگی چین و چروک پیشانی

در ادامه با راهکارهای خانگی برای درمان چین و چروک آشنا می‌شوید:

۱- وازلین برای چروک صورت

برای رفع چین و چروک پیشانی بعد از شستن صورتتان مخصوصا بعد از ظهر ها مقداری وازلین به پیشانی تان بمالید و تا زمانی که چربی آن را دیگر بر روی پوست تان احساس نکنید ماساژ دهید. خشک شدن پوست منجر به از دست دادن الاستین آن نیز می شود کم شدن الاستین باعث چین و چروک پیشانی می شود.

ماساژ دادن پوست با وازلین در حالی که هنوز مرطوب است منجر به حفظ رطوبت پوست و خلاص شدن از چین و چروک ها می شود. به طور کلی خواص وازلین برای پوست صورت زیاد است که یکی از آن رفع چین و چروک صورت است.

ماساژ با وازلین برای رفع چین و چروک

۲-کرم رفع چروک پیشانی حاوی رتینوئید

معمولا کرم های ضد پیری حاوی رتینوئید هستند و از ایجاد چروک ها جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این کرم های مرطوب کننده حاوی پپتید(peptide) نیز می توانند مفید باشند.

این کرم ها با کلاژن سازی در پوست به آن حجم داده و چین و چروک‌ها را پر می‌کنند. این کرم‌ها را به طور مستقیم بر روی پیشانی خود ماساژ دهید. دیگر درمان های موضعی مانند کرم های آلفا هیدروکسی اسید، آیدیبنون، فاکتورهای رشد و ویتامین c نیز می توانند در بهبود و رفع چین و چروک پیشانی مفید باشند.

۳- استفاده از چسب ضد چروک

پچ های ضد پیری می توانند از پوست شما در هنگام خواب محافظت کنند. قبل از این که به تخت خواب بروید از این پچ ها استفاده کنید. حتما باید پچ تمام چین و چروک ها را در برگیرد و به مدت حداقل سه ساعت یا کل طول شب بر روی پوست تان بماند.

با این کار پوست شما در طول شب ثابت می ماند و چین نمی خورد که این خود باعث می شود عمق چین و چروک ها بیشتر نشود.

۴- ماساژ پیشانی برای رفع چروک

اگر در هنگام باز یا بسته کردن چشم هایتان به علت افتادگی پلک، عضلات پیشانیتان جابه جا می شود و در نتیجه چین و چروک ها نمایان می شوند حتما این ورزش ها را انجام دهید.

ماساژ پیشانی برای رفع چروک

نحوه ماساژ صورت برای رفع چروک

  • دست خود را به شکل c انگلیسی در آورید. انگشت اشاره بالای ابرو قرار گیرد و انگشت شست نیز کنار بینی قرار گرفته باشد.
  • انگشت های دست را به سمت بیرون و پایین بفرستید و سپس قفسه سینه خود را رها کنید و شانه های خود را به بیرون دهید.
  • چشم های خود را به مدت ۵ ثانیه تا جایی که می توانید باز کنید اما با انگشت اشاره پیشانی و ابروی خود را ثابت نگه دارید تا چین نخورد.
  • پنج بار چشم های خود را ریز کنید و سپس برای پنج ثانیه آن ها را ببندید تا استراحت کند.
  • دو بار تمامی مراحل را تکرار کنید. روزی یک بار این کار را انجام دهید تا نتبجه آن را ببینید.

رفع چین و چروک پیشانی با داروهای گیاهی

در ادامه به برخی از روش های گیاهی برای رفع چین و چروک های پوست اشاره می شود.

روغن زیتون

۱- روغن زیتون

روغن زیتون روغن ماساژ عالی برای پوست شماست. این روغن منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است، مانند ویتامین A و E، که با رادیکال های آزاد آسیب زننده پوست مبارزه می کند.

ماساژ مرتب با روغن زیتون روی سطح پوست آسیب دیده باعث مرطوب شدن، تعمیر و حتی بازسازی سلول های پوست می شود. در صورتی که به عمق پوست نفوذ کند، برای مدت بیشتری از پوست محافظت کرده و آن را مرطوب نگه می دارد.

عکس شنبلیله

۲- شنبلیله

برگ شنبلیله، دانه و حتی روغن آن می تواند به عنوان پادزهر برای مشکلات پوستی مختلف، از جمله چین و چروک ها عمل کند. برگ های آن غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که به راحتی توسط بدن جذب می شوند و استفاده از این دارو به طور مرتب به چین و چروک ها کمک می کنند.

آلوئه ورا

۳- آلوورا برای چروک پیشانی

گیاه آلوئه ورا حاوی اسید مالیک است که به بهبود چین و چروک پوست کمک می کند. به سادگی برگ های آلوئه ورا را از گیاه آن بریده و ژل آن را استخراج کنید. ژل تازه را بر روی پوست خود بمالید و آنرا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نگه دارید و سپس آن را با آب گرم و مرطوب بشویید.

زنجبیل

۴- زنجبیل

زنجبیل به علت محتوای آنتی اکسیدان بالای آن به عنوان یک درمان عالی ضد چروک کار می کند. علاوه بر این، به مهار تجزیه الاستین نیز کمک می کند که یکی از علل اصلی چین و چروک و خطوط صورت است.

گیاه رازیانه

۵- رازیانه

اگر میخواهید چین و چروک پوستتان را از بین ببرید ، توصیه می کنیم از این گیاه استفاده کنید .مصرف رازیانه برای سلامت پوست و رفع چین و چروک پوست صورت مفید است و موجب شادابی و طراوت بخشیدن به چهره‌های خسته و گرفته می‌‌شود.

تمام بخش‌های مختلف این گیاه یعنی دانه، برگ و ریشه آن خوراکی است. این گیاه دارویی، سموم بدن را پاک می‌کند، بیماری‌ التهاب دهان را از بین می‌برد. این گیاه پاک کننده و ضد عفونی کننده، حافظ خاصیت کشسانی پوست و جوان کننده ی آن است همچنین آرامش بخش بوده و به رفع چین و چروک از پوست‌ های پیر کمک کرده و به چهره های خسته و گرفته شادابی می‌بخشد.

بهبود سبک زندگی برای رفع چروک پیشانی

شما همچنین می‌توانید با بهبود سبک زندگی خود در رفع چروگ پیشانی پیشرفت قابل توجهی مشاهده کنید، از جمله می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

۱- از بین بردن چروک پیشانی با ورزش

همه می دانیم که ورزش کردن برای ما مفید است اما آیا برای کاهش و رفع چین و چروک پیشانی نیز موثر است؟ بله ورزش می تواند خون رسانی در بدن و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد.

حداقل ۳۰ دقیقه در روز پیاده روی کنید. اگر نمی توانید حداقل پنج روز در هفته این کار را انجام دهید. پیاده روی تا محل کار می تواند بهترین گزینه باشد. ورزش های کاردیو نیز می توانند مفید باشند.  روی سر ایستادن نیز می تواند برای رفع چین و چروک پیشانی مفید باشد اما به مهارت خاصی نیاز دارد. این ورزش صورت را مجبور به ریلکس کردن خودش می کند.
ورزش کردن برای سلامتی

۲- خواب کافی

خواب کافی در سلامت پوست شما به شدت موثر است. شما باید بین ۷ تا ۸ ساعت در روز بخوابید زیرا کمبود خواب منجر به تولید بیش از حد کورتیزول در بدن می شود که در نتیجه منجر به تجزیه سلول های پوست شده و آن را پیر می کند.

در صورتی که خواب کافی منجر به تولید هورمون رشد انسان (HGH) در بدن شده و خاصیت ارتجاعی پوست را بیشتر می کند تا چین و چروک ها نمایان نشوند. شب ها سعی کنید به پشت بخوابید. دمر خوابیدن می تواند خطوط صورت شما را بیشتر کند.

داشتن خواب کافی

۳- پرهیز از ریز کردن چشم

اگر در هنگام مطالعه چشم های خود را ریز می کنید حتما عینک مطالعه تهیه کنید و از این کار پرهیز کنید. زیرا این کار منجر به ایجاد خطوط عمیق بر روی پیشانی و چین و چروک پیشانی می شود. وقتی بیرون می روید نیز حتما از عینک آفتابی استفاده کنید تا چشم هایتان را ریز نکنید.

چروک شدن پیشانی هنگام مطالعه

۴- خشکی بیش از حد صورت

شستن بیش از حد صورت و نرساندن رطوبت کافی به پوست نیز می توانند به پوست شما آسیب برساند. شما با شستن بیش از حد صورت تمام چربی ها از جمله چربی ها و رطوبت لازم پوست را نیز از بین می برید لذا در روز یک الی دو بار پوست خود را بشویید. استفاده از لوسیون ها و مرطوب کننده های ملایم بعد از شستن صورت نیز می تواند از ایجاد چین و چروک پیشانی پیشگیری کند.

مرطوب کردن صورت

بهترین کرم رفع چروک پیشانی

تاثیر کرم های ضد چروک به نقش ترکیبات فعال و غیر فعالی است که در آن وجود دارد. در اینجا ترکیبات متداولی که در بهبود شرایط ظاهری چین و چروک مفید هستند را شرح داده ایم. این ترکیبات عبارتند از:

رتینول

رتینول یا همان ویتامین A، اولین آنتی اکسیدانی است که در کرم های ضد چین و چروک بدون نسخه بکار می رود. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که رادیکال های آزاد را خنثی کرده و مولکول های اکسیژن ناپایدار را که سلول های پوستی را می شکنند و ایجاد چین و چروک می کند را هم خنثی می کنند.

ویتامین C

یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قوی، ویتامین C است که از پوست در برابر اشعه های مخرب خورشید محافظت می کند. کرم های ضد چروک که حاوی ویتامین C قبل از استفاده و در حین استفاده  باید در مکانی نگهداری شوند که در برابر هوا و نور خورشید امن باشد.

اسیدهای هیدروکسید

آلفا هیدروکسی اسید ها، بتا هیدروکسی اسید ها (اسید سالیسیلیک) و پلی هیدروکسی اسید ها ترکیبات لایه برداری هستند که لایه قدیمی و بالایی و مرده ی پوست را بر داشته و رشد پوست جدید و لطیف و یک رنگ را تحریک می کند.

کوآنزیم کیو ۱۰

کوآنتزیم کیو ۱۰ ترکیباتی دارد که برایکاهش چروک های ظریف و نازک دور چشم مفید و از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کند.

پپتیدها

این ترکیبات در محصولاتی که برای درمان زخم، ترک های پوستی و چروک استفاده می شوند، بکار می رود.

عصاره چای سبز

چای سبز، سیاه و چای اولانگ حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. عصاره  چای سبز جز ترکیبات متداول کرم های ضد چروک است.

عصاره ی هسته انگور

علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن، عصاره ی هسته ی انگور، درمان زخم را سریعتر می کند.

نیاسینامید

نیاسینامید آنتی اکسیدان قوی است که هم خانواده ی نیاسین و یا ویتامین B3 است و از هدر رفت، آب پوستی جلوگیری می کند . انعطاف پذیری پوست را بیشتر می کند.

از بین بردن چروک پیشانی با لیزر

درمان چین و چروک با لیزر با استفاده از پالس های کوتاه میکرو لیزر برای رسیدن به عمق زیر لایه های پوست صورت می گیرد. که ساختارهای پیرکننده پوست را درمان می کند.

سپس سیستم طبیعی التیام بدن بافت های پیرتر و آسیب دیده را جاروب کرده بافت های تازه تری را به جای آن احیا می کند و با کلاژن جدید و الاستین جدید سازگاری می بخشد. برداشتن چین و چروک با  لیزر در درمان چین و چروک در اطراف چشم، دهان و صورت مفید واقع می شود.

روش های جراحی لیفت صورت که نیاز به بازسازی طولانی دارند، رفع چین و  چروک پیشانی با لیزر یک جایگزین غیر جراحی است که طول درمان کمتری دارد که به شما امکان می دهد در عرض چند روز با حداقل اختلال یا عوارض جانبی بهبود یابید. بسته به اندازه و منطقه درمان، این روش می تواند ۳۰ دقیقه ای انجام شود.

اگر به دنبال روش های خانگی درمان تیرگی و گودی زیر چشم هستید روی لینک زیر کلیک کنید:

درمان تیرگی دور چشم

4.3/5 - (36 امتیاز)

دکتر گیتا مجیدزاده

پوست | مو | زیبایی | لیزر موهای زائد

تزریق بوتاکس یکی از روش‌هایی است که برای صاف کردن چین و چروک‌های صورت و ایجاد ظاهری جوان‌تر در افراد به کار می‌رود.
اطلاعات تماس با دکتر گیتا مجیدزاده
تلفن تماس:
۰۲۱۲۲۶۵۷۹۰۰
وب‌سایت: کلیک کنید
آدرس: زعفرانیه | مقدس اردبیلی | بین پسیان و میدان الف | ساختمان پزشکان ١٠٠ | واحد ۴٠٣

پزشک ها متخصص مرتبط

  • پوست | مو | زیبایی | لیزر موهای زائد

    دکتر گیتا مجیدزاده

    پوست | مو | زیبایی | لیزر موهای زائد
    تلفن تماس:
    ۰۲۱۲۲۶۵۷۹۰۰
    وب‌سایت: کلیک کنید
    زعفرانیه | مقدس اردبیلی | بین پسیان و میدان الف | ساختمان پزشکان ١٠٠ | واحد ۴٠٣
منبع wikihow

ممکن است شما دوست داشته باشید
از پزشکان نبض‌ما بپرسید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظر
  1. علی می‌نویسد

    خیلی ممنون از مطالب مفیدتون

  2. hani می‌نویسد

    آلوئه ورا برای از بین بردن چین و چروک معجزه می کنهههههههههههه☺☺☺

  3. پریسا می‌نویسد

    باسلام ،من ۲۴سالمه وحدود۲یا۳ساله که رو قسمت پیشانی پندتا خط افقی به وجود اومده که بامصرف آلوئه ورا به مدت چند ماه نرفت وبقیه رو هم امتحان نکردم ایا راه دیگه ای وجود داره