بهترین مرطوب کننده های طبیعی برای پوست

آیا تا به حال به دنبال یک کرم صورت که واقعا مرطوب کننده باشد و جوانی و زیبایی را به پوست شما بازگرداند بوده اید؟ تقریبا همه موافق هستیم که هیچ چیزی بهتر از پیدا کردن یک برنامه طبیعی کارا برای مراقبت از پوست نیست. خیلی ها به صورت سعی و خطا این کار را انجام می دهند ولی لزوما به این معنا نیست که رازی در پشت آن نهفته است!

به گزارش نبض ما به نقل از globalhealingcenter، وقتی در مورد پوست صحبت می کنیم، می دانیم که هریک از ما پوستی متفاوت با دیگری دارد لذا با مطالعه این مقاله با پوست خود آشنا شوید و مرطوب کننده طبیعی و بی خطر مناسب آن را بیابید.

پوست شما از چه نوعی است؟

به طور معمول انواع پوست ها به سه دسته اساسی تقسیم می شوند. پوست های نرمال، پوست های چرب و پوست هایی که ترکیبی از این دو نوع (پوست های خشک و چرب) هستند. هرچند که ممکن است برخی پوست های دیگری داشته باشند مثل پوست های خشک و حساس، اما لازم است بدانید که هریک از انواع این پوست ها می توانند از مزایای یک محصول طبیعی مراقبت از پوست بهره ببرند. لذا در مورد همان سه گروه اصلی بحث را ادامه می دهیم.

پوست های نرمال

اگر شما صاحب پوستی نرمال هستید، احتمالا نگرانی زیادی راجع به صورت خود نداشته باشید. چرا که خلل و فرج روی صورت کوچک هستند و همچنین رنگ پوست شما یکنواخت می باشد. هرچند که پوست نرمال خیلی خوب به نظر می رسد اما با این وجود بازهم نیاز به مراقبت دارد. مرطوب کننده های طبیعی و گیاهی می توانند یک گزینه باشند. مطالعات اخیر نشان داده است که استفاده از محصولات طبیعی، به خاطر خواص آنتی اکسیدانی آن ها می تواند برای جلوگیری از آثار پیری مفید واقع شوند.

پوست های چرب

اگر شما صاحب پوستی چرب هستید، لازم نیست ناامید باشید. این مدل پوست نیز نیاز به پیدا کردن راهکار مناسبی برای مراقبت دارد. بعضی اوقات ممکن است پوست شما چرب روغنی به نظر برسد. همچنین منافذ پوست ممکن است اندازه هایی متوسط تا بزرگ داشته باشند. بعلاوه پوست چرب بیشتر مستعد ابتلا به جوش و آکنه است. اما با این وجود با استفاده از محصولات طبیعی و مداومت به مراقبت روزانه، صورت شما می تواند خیلی بهتر به نظر برسد.

پوست های خشک و چرب

پوست های خشک و چرب

در نهایت شما پوست شما ممکن است ترکیبی از این دو نوع باشد. یعنی پوستی نرمال که قسمتی از صورت خشک و قسمت دیگری از آن چرب باشد. اگر ناحیه T شکل صورت شما (یعنی پیشانی، بینی و چانه) چرب باشد و قسمت چشم و گونه ها خشک باشد شما احتمالا صاحب چنین پوستی هستید. البته این به صورت متقابل هم می تواند باشد. بدین معنا که ناحیه T شکل صورت خشک و قسمت های دیگر آن چرب باشد.

برای این نوع از پوست ها، استفاده از کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده ارگانیک می تواند تا حد خوبی جلوی مشکلات ناشی از خشکی پوست مثل التهاب و هیپرپیگمانتاسیون را بگیرد.

عسل

چند روش طبیعی برای حفظ شفافیت پوست

۵ مرطوب کننده ای که می توانید در خانه تهیه کنید

همان طور که گفته مرطوب کننده های ارگانیک می توانید آثار بسیار جالبی برای پوست داشته باشند. نکته جالب این است که می توانید با در اختیار داشتن وسایل اندکی آن ها را تهیه کرده و امتحان نمایید.

۱- روغن زیتون

آن دسته از افرادی که پوست چرب یا پوست ترکیبی دارند، لازم است توجه کنند که روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی عالی برای پوست است که منافذ آن را مسدود نمی کند. همچنین اگر به دنبال لایه برداری از پوست خود هستید، می توانید یک قاشق غذاخوری از روغن زیتون را با نمک طبیعی دریایی مخلوط نمایید. در حینی که این مخلوط را روی پوست خود می مالید، سایش جزئی نمک همراه با اثر نفوذی عمیق روغن، باعث می شوند که سلول های مرده پوست شما برداشته شوند و پوست شما جوان تر و شاداب تر به نظر برسد.

روغن زیتون

۲- روغن نارگیل طبیعی

روغن طبیعی نارگیل می تواند به عنوان یک لوسیون و مرطوب کننده پوست مورد استفاده قرار بگیرد. این روغن به طور اختصاصی برای کسانی که پوست خشک دارند می تواند مفید واقع شود. مطالعات اخیر نشان داده است که روغن نارگیل تاثیر قابل توجهی در هیدارته کردن پوست دارد همچنین دارای خواص ضدعفونی کننده نیز می باشد.

۳- روغن شاه دانه

روغن شاه دانه به عنوان یک مرطوب کننده موثر برای صورت تبلیغ می شود. این روغن باعث کاهش خشکی صورت شده و حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می باشد که باعث حفظ صورت از آثار پیری می شود.

۴- خیار

خیار دارای خواص مرطوب کنندگی می باشد. سیلیس موجود در خیار  یکی از عناصر اساسی برای داشتن بافت همبند سالم می باشد. همچنین خیار سرشار از پتاسیم، ویتامین ث و اسید فولیک می باشد. برای استفاده از خواص خیار، آن را با ماست مخلوط کرده و به صورت ماسک بر روی پوست خود قرار دهید. بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. مطمئنا از اثرات تازگی آن بر روی پوست خود مسرور می شوید.

خیار

۵- موم عسل

این مرطوب کننده دستوری نسبتا پیچیده برای تهیه دارد اما دارای کارایی بالایی است. حدود ۱۱۰ گرم روغن بادام طبیعی (۴ اونس) را با ۲۸ گرم موم عسل (۱ اونس) در یک قابلمه قرار دهید تا ذوب شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و حدود ۵۶ گرم (۲ اونس) آب مقطر، ۱۰ قطره روغن ویتامین E و ۱۰ قطره روغن اسطوخودوس به آن اضافه کنید و هم بزنید تا سرد شود. مخلوط به دست آمده را به صورت روزانه و به طور یکنواخت بر روی پوست خود قرار دهید یا این که به صورت قطره قطره آن از آن بر روی مناطق خشک پوست استفاده کنید.

 نبض ما– ترجمه: حسین مقدس زاده

4.6/5 - (9 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید