سهم شما از خرید در حراجی های شلوغ

اگر می خواهید خرید مفید و به درد بخوری از حراجی ها داشته باشید که شیرینی آن تا مدت ها زیر زبان تان باقی بماند، باید اصول خرید در حراجی را بلد باشید. کار سختی نیست، اگر کمی به خرید عشق بورزید، به سرعت یاد می گیرید و به کارتان می آید.

گردآوری- نبض ما: مهدی آذری

موج حراجی ها آغاز شده تا شب عید، تا همان لحظه که آدم ها شتابان طول و عرض خیابان ها را طی می کنند تا آخرین جامانده ها را هم بخرند و برای سال تحویل به خانه برسند. این هیاهوی حراجی ها آنچنان جذاب است که همه دوست دارند، سهمی داشته باشند، چیزی بخرند و حتما شما هم وسوسه شده اید که در همین روزها به مراکز خرید بروید و از این موج حراجی بهره ببرید.

از خانه شروع کنید

شلوغی و ازدحام این روزهای خیابان ها و مراکز فروش باعث می شود، تمرکزتان را در حراجی ها برای خرید خوب و مناسب از دست بدهید. با وارد شدن به اولین مرکز خرید در هنگام حراج ، احساس می کنید وارد میدان رقابتی شدید که سرعت برای برنده شدن اهمیت دارد ولی این طور نیست. خرید باکیفیت بیشترین اهمیت را دارد و برای اینکه تمرکزتان را از دست ندهید، باید در آرامش خانه فهرستی تهیه کنید؛ فهرستی از چیزهایی که احتیاج دارید مثل شلوار مشکی، جوراب شلواری و….

حراج آخر سال

بد نیست به عیدی هایی که باید بدهید فکر کنید. شاید در چرخ زدن ها بتوانید با قیمت مناسب عیدی های خود را هم پیدا کنید. بنابراین فهرستی هم از افرادی که باید عیدی بدهید، فراهم کنید و در خرید از حراجی ها همراه داشته باشید.

مدیریت اقتصادی داشته باشید

بودجه ای که می خواهید برای خرید خود اختصاص دهید را پیش از شروع خرید تعیین کنید. هر مرکز خریدی که بروید، دنیای رنگارنگی پیش روی شماست. اصلا عجیب نیست اگر اختیار جیب تان را از دست بدهید؛ حتی کسی نمی تواند شما را سرزنش کند اما برای اینکه در پایان روز خرید، از آخرین پیامک بانک دچار عذاب وجدان نشوید و کار به گریه ختم نشود، پیش از شروع خرید حساب تان رابا خودتان صاف کنید.

مبلغی که برای خرید اختصاص دادید، در کارت بانکی مجزایی بریزید و فقط کارت مورد نظر را همراه ببرید. در این صورت کنترل بودجه شما تضمین شده است.

در حراجی ها گرفتار مد نشوید

تمام مانتو، بلوز، دامن، شلوار و سایر لباس ها، این روزها در فروشگاه ها پر است. همه آنچه در این ماه ها دل تان خواسته را می توانید با قیمت های پایین تر بخرید اما دچار این اشتباه نشوید. پایان فصل، پایان عمر این لباس هاست. انتخاب های شما در این حراجی ها باید انتخاب های کلاسیک و ماندگاری باشد تا خرید شما زود اعتبارش را از دست ندهد.

فهرست لباس های کلاسیک و بی تاریخ انقضایی را که باید در کمد هر خانمی باشد برای شما فراهم کردیم:

شلوار مشکی راسته/ کفش مشکی یا قهوه ای ساده با پاشنه سه تا پنج سانتیمتر/ مانتو کتی تک رنگ و بدون طرح و نقش/ بلوز شومیز ساده با رنگ دلخواه شما و با جنس لطیف مناسب برای چهار فصل / دامن فون یا راستا با رنگ منعطف در ست مثل خاکستری، کرم بژ/ کیف مشکی در سایز متوسط ترجیحا با چند مدل دسته که در موقعیت های مختلف قابل استفاده باشد/ شلوار جین راستا به رنگ آبی کلاسیک جین.

خرید کردن

هر حراجی خوب نیست

اگر در حراجی ها به محصولات آرایشی و بهداشتی برخورد کردید، هیجان زده نشوید. قانون کلی می گوید محصولات آرایشی و بهداشتی شامل حراجی ها نمی شوند، مگر اینکه به تاریخ انقضای خود نزدیک شده باشند یا این حراج توسط شرکت برنامه ریزی شده باشد. برای همین با تحقیق بیشتری دست به خرید بزنید. خرید محصولات بهداشتی اغلب به شکلی است که به شما توصیه می کند، با خرید دو محصول، کالای سومی هدیه بگیرید.

محصولات آرایشی بهداشتی را از فروشگاه های معتبر یا داروخانه ها بخرید. در این مورد بهتر است دست و دلبازانه خرج کنید چون مراقبت از پوست شما محسوب می شود که تا آخر عمر با شماست.

ویژگی بهترین خریداران

۱- به جای رفتن به فروشگاه های بزرگ و «سوپرها» و جاهایی که انواع متاع ها را دارند، فقط به مغازه های تخصصی و آن جا که یک نوع کالای خاص و بهترین جنس آن را می فروشند، سر بزنید. هرچه باشد، شما برای کسانی که دوست دارید خرید می کنید و باید بهترین کالا را برایشان برگزینید.

۲- سعی کنید در ۵ روز اول هفته به خرید بروید. هم مغازه خلوت تر است و هم خیابان ها. در غیر این صورت طی دو روز پایانی هفته که مصادف با تعطیلات است، در شلوغی خیابان ها دچار تاخیر و در همهمه داخل مغازه ها فرسوده می شوید.

۳- در ساعات نخست صبح و در بخش های اولیه روز به مغازه بروید و این توصیه هم به خاطر نخوردن به شلوغی ها است.

۴- یک فهرست مشخص برای خودتان انتخاب و طبق آن عمل کنید.

خرید عید

۵- بودجه مشخصی را برای خود دراختیار گیرید و درست براساس آن خرید کنید، تا از این طریق بدانید که بنیه مالی تان چقدر است.

۶- سعی نکنید حتما اجناس حراجی را بخرید، زیرا ممکن است با انتخاب های اصلی شما همخوانی نداشته باشد و چیزی را بخرید که واقعا ایده آل نباشد.

۷- با مسوول فروشگاه در تماس باشید تا دقیقا بدانید که اجناس موردنظرتان چه روزی به فروشگاه وارد می شود و اگر چیزی که می خواهید یک خوراکی است، تازه ترین آن را دریافت کنید.

۸- استراتژی خرید و روش کارتان را در این زمینه به دقت و از قبل مشخص سازید. خیلی ها را می بینید که ۱۰بار از مقابل یک قسمت از فروشگاه رژه می روند و کالاها را بررسی می کنند و این بدان خاطر است که دقیقا نمی دانند که چه می خواهند.

۹- وسایل و آنچه را که خریده اید در گوشه ای مغازه بگذارید تا آنها را طبقه به طبقه و از اینجا به آنجا منتقل نکنید. وقتی بارتان سنگین است، این مساله شما را به شدت خسته می کند.

۱۰- قبل از رفتن به خرید حتما درباره حسن شهرت و اعتبار و پیشینه مغازه ای که به آن رجوع می کنید، به طور کامل تحقیق کنید. رفتن به فروشگاه های بی نظیم بر «خرید» شما نیز اثر نامطلوب می گذارد.

۱۱- اگر خودتان آشپز توانایی هستید در موقع خرید دقت کنید جنسی را بخرید که به بهترین شکل به شیوه پخت و سیلقه غذایی موردنظرتان بخورد.

۱۲ – اگر می خواهید کالایی را به عنوان کادو و یا رایگان (به طور موقتی) از فروشگاه بگیرید، ابتدا از سیاست و عملکرد فروشگاه مورد رجوع تان اطمینان حاصل کنید و در این زمینه اطلاعات لازم را بگیرید.

۱۳- سعی کنید به تنهایی به خرید نروید، همراه بودن یک دوست باعث می شود مشورت بیشتر و بهتری را با رفیق خود صورت دهید و به تبع آن خریدهای مناسب تری داشته باشید.

۱۴- مواظب سارقان و جیب برها باشید که در فروشگاه ها نیز فراوان اند. آنها در داخل مغازه پا به پای شما می آیند و سعی دارند که در یک فرصت از غفلت شما استفاده کنند. قسمتی از پول تان را به جای حمل در ساک و کیف، در جیب خودتان بگذارید. از این طریق فرد سارق نمی تواند به سرعت و با آزادی به پول شما دسترسی یابد.

۱۵- وقت تان را تنظیم کنید. همان طور که باید حساب کار و نحوه خریدتان را داشته باشید و کالای درست انتخاب کنید، لازم است که وقت تان را نیز به شکلی مصروف این کار کنید که ائتلاف زمان چشمگیری نداشته باشید.

۱۶- اگر به دفعات به خرید می روید، سعی کنید که برای ارسال محموله ها به خانه تا پایان روزهای خریدتان صبر کنید تا به جای دادن چندبار پول به پیک ها و حمل کنندگان بار، فقط یک مرتبه پول بپردازید.

۱۷- حساب پولی را که از فروشنده پس می گیرید، به دقت داشته باشید. خیلی ها در زمان خرید چند جنس بر روی هم، درمورد رقم کلی اشتباه می کنند.

۱۸- هیچ وقت در روزهای قبل از تعطیلی های بزرگ و سنتی به خرید نروید زیرا بشدت شلوغ اند و نمی توانید خرید مطلوبی داشته باشید.

۱۹- فقط به خاطر ارزان بودن یک جنس اقدام به خرید آن نکنید. چه بسا اجناس ارزان که می خرید ولی در نهایت به کارتان نمی آید.

۲۰- دائما بر در و دیوار می زنند که «حراج، حراج». ابتدا تحقیق کنید که واقعا حراجی در کار هست و یا قیمت ها در عمل فرقی با گذشته ندارند.

۲۲- اخبار حوادثی را همیشه بخوانید تا اگر اشیای گرانقیمتی مثل اتومبیل و نظایر آن را می خرید، یک جنس سرقتی را به شما نیندازند.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید