تعداد متخصصین بیهوشی ۳ برابر تخت های جراحی در کشور

دبیر علمی کنگره بین المللی eras-ریکاوری بعد از عمل جراحی- با بیان اینکه تازه ترین آمارها نشان می دهد در حال حاضر به ازای هر تخت جراحی دستکم سه متخصص بیهوشی در کشور وجود دارد گفت:در حال حاضرنه تنها باکمبود متخصص بیهوشی روبرو نیستیم بلکه امیدواریم مسولان مربوطه نسبت به کاهش ظرفیت دستیاری در این رشته برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

به گزارش نبض ما به نقل از روابط عمومی انجمن بیهوشی ایران، دکتر اتابک نجفی صبح امروز درحاشیه برگزاری کنگره بین المللی eras-درجمع خبرنگاران گفت:خوشبختانه طی 20 سال اخیر آمار مرگ و میربیماران بر اثر بیهوشی به شدت در مراکز درمانی کشور کاهش یافته است. ضمن اینکه با توجه به وجود تجهیزات پزشکی پیشرفته و افزایش دایمی تخصص و تجربه پزشکان متخصص، در حال حاضر به طور قطع به مردم اطمینان می دهیم به هیچ عنوان نگران بیهوشی و مراقبت های ویژه پس از عمل های جراحی نباشند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهارداشت: طی سالهای اخیر با توجه به بهره مندی از تجهیزات مانیتورینگ پیشرفته در قبل از عمل جراحی، هنگام عمل و پس ازآن به خاطر اندازه گیری دقیق اکسیژن خون شریانی و دی اکسید کربن شاهد کیفیت بسیار مطلوب درمان بیماران و کاهش زمان حضور آنها در بیمارستان ها و مراکز درمانی هستیم.

دبیر انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران با تشریح اهداف کنگره eras گفت: در این همایش علمی بین المللی که با حضور چهره های برجسته پزشکی جهان ازجمله روئسای انجمن های جهانی و خاورمیانه ای eras در تهران برپا می باشد درباره پیشرفته ترین روش های درمانی بیهوشی و نقش دستگاههای مانیتورینگ وسایرامکانات پزشکی مربوطه بحث وتبادل نظرمی شود.

دکتر نجفی در عین حال ابراز امیدواری کرد با توجه به منابع علمی بسیار قوی و متقن در زمینه نقش و جایگاه ویژه eras وریکاوری های لازم پس از عمل جراحی ،مسولان و دست اندرکاران مربوطه در نظام سلامت نسبت به تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور به این قبیل تجهیزات نیز اهتمام ویژه ای داشته باشند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درادامه با بیان اینکه در حال حاضر بهترین و معتبرترین داروهای بیهوشی جهان در بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور مورد استفاده قرارمی گیرد خاطرنشان کرد:در حال حاضربه هیچ عنوان داروی بیهوشی چینی و بی کیفیت در کشور نداریم ومردم ازاین بابت به هیچ عنوان نگران نباشند.

دکتر نجفی دربخش دیگر سخنانش با بیان اینکه درحال حاضرحدود 1500 تخت جراحی در بیمارستان های کشور مورد استفاده قراردارند افزود: بررسی های نشان می دهد هم اکنون حدود 4500 متخصص بیهوشی در کشور مشغول به کار هستند که می توان گفت تقریبا تعداد متخصصین بیهوشی نسبت به تخت های جراحی فعال حدود سه برابراست.

دبیر انجمن بیهوشی ومراقبت های ویژه کشورگفت:با توجه به به شرایط کنونی نه تنها درحال حاضرکمبود متخصص بیهوشی نداریم بلکه متخصص بیهوشی مازاد هم به چشم می خورد. به همین خاطر برای حفظ شرایط شغلی پزشکان جوان ترمی بایست در میزان و تعداد جذب دستیار بیهوشی تجدید نظرجدی صورت گیرد.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم