کارکرد دستبند تناسب اندام چیست؟

امروزه شرکت های فناوری در تولید ابزار پوشیدنی با هم رقابت زیادی دارند و سعی در تولید محصولات کاراتر و زیباتر دارند. یکی از این محصولات دستبند تناسب اندام است که در شکل های مختلفی وجود دارد و معمولا کاهش وزن و لاغری را نوید می دهند. حال یک سوال، آیا با این دستبندها می توان تا نوروز لاغر شد؟

گردآوری – نبض ما

دستبندهای هوشمند تناسب اندام، دستبندهایی هستند که گزارش هایی در مورد فعالیت های جسمانی شما مانند ضربان قلب در اختیارتان قرار می دهد. در این راستا در این مقاله، به معرفی چند مدل از این دست بند های هوشمند می پردازیم.

دستبند تناسب اندام سامسونگ

GearFit2 که تولید شرکت سامسونگ است، ضمن داشتن پردازنده بیولوژیکی، مجهز به جی پی اس، شتاب سنج و ژیروسکوپ شده است. تا ضمن مانیتورینگ ضربان قلب، میزان چاقی و چربی بدن را اندازه گیری کرده و اندازه ماهیچه های بدن را نشان داده و بدن کاربر را ازلحاظ سلامتی و تندرستی تجزیه وتحلیل آنلاین کند. فرایند فنی این تجزیه وتحلیل هنوز مشخص نیست اما داشتن جی پی اس به دوندگان و دوچرخه سواران کمک زیادی می کند. همچنین این GPS هنگام ورزش مسیر ورزشکار را روی نقشه ترسیم می کند و او می توان در فیس بوک با دیگران به اشترک گذاشت.

این مدل نسبت به مدل قبلی دارای صفحه نمایش منحنی بزرگ ۵/۱ اینچی، پردازشگر دو هسته ای، ۵۱۲ مگابایت حافظه و ۴ گیگابایت حافظه جانبی است و با یکبار شارژ ۴ روز کار می کند.

دستبند تناسب اندام سامسونگ

از ویژگی دیگر این دستنبد این است که حتی ورزشکار می تواند در وسط تمرین آمار فعالیت تمرینات خود را ببیند و از شدت کارش کاسته یا آن را افزایش دهد. Gear Fit2 قابلیت کار با اپ Health S را دارد و می تواند رژیم غذایی، استرس و وزن ورزشکار را نیز اندازه گیری کند. این دستبند تناسب اندام نیازی به اعلام اینکه ورزشکار چه ورزشی را می خواهد انجام دهد ندارد و بعد از ۱۰ دقیقه شروع به ورزش، به طور خودکار شروع به ثبت فعالیت همان ورزش می کند.

دستبند تناسب اندام سونی

سونی، اولین دستبند تناسب اندام را با نام SmartBand به بازار فرستاد و کمی بعد با توسعه ی امکانات آن موفق به تولید SmartBand Talk شد و این دقیقا همان چیزی بود که دنیای سلامت و تناسب اندام برای مدرن شدن به آن نیاز داشت. نسل دوم مچ بندهای هوشمند این شرکت، مجهز به امکان گفت وگو شد تا بتوانید مثل یک دفترچه ی سلامتی و تناسب اندام از آن استفاده کنید!

با داشتن این دستبند تناسب اندام هر شب میزان فعالیت، قدم هایی که برداشته اید، مقدار کالری که سوزانده اید، تمام حرکات فیزیکی و حتی میزان استراحت تان را خواهید فهمید. اطلاعاتی که از سبک زندگی بدن شما در این مچ بند ذخیره می شود، قابل آنالیز و بررسی است. این بهترین ویژگی نسل جدید مچ بندهای هوشمند است که می توانید اطلاعات آن را با اپلیکیشن لایف لاگ سونی سینک کنید، و هر کاری که کرده اید از تعداد قدم های تان گرفته تا موزیکی که گوش داده اید را ببینید.

دستبند تناسب اندام سونی

می توانید از طریق هندزفری، دستورات صوتی به این اپلیکیشن داده و یادداشت های صوتی به دستگاه بدهید که نیاز به ثبت و یادآوری آنها دارید. ویبره ی این مچ بند، رسیدن یک پیام جدید را به شما اطلاع می دهد. یک ویبره، می تواند خبر دریافت ایمیل یا رسیدن وقتی باشد که باید به پزشک تان زنگ بزنید، یا به باشگاه بروید.

یکی از بهترین ویژگی های نسل دوم مچ بندهای هوشمند سونی، مصرف کم انرژی آن است. این مچ بند به طور معمول ۳ روز بدون نیاز به شارژ کار می کند، و با ذخیره ی انرژی خود، حداقل یک ساعت پیام صوتی را برایتان ضبط خواهد کرد. در طراحی صفحه ی نمایش این مچ بندها، زاویه و قابلیت نمایشگر به گونه ای در نظر گرفته شده که حتی زیر نور مستقیم خورشید هم به راحتی می توانید صفحه نمایشش را ببینید.

این مچ بند زیبا در دو سایز طراحی شده و سگک محکم آن امکان استفاده از آن در هر ورزشی را به شما می دهد. علاوه بر این هم ضد غبار است و هم ضد آب. در نتیجه تا عمق یک و نیم متری زیر آب و تا نوک قله کوه ها می تواند نقش یک منشی یا یک سر رسید ثانیه به ثانیه را برای سلامتی و تناسب اندام شما بازی کند.

این مچ بند هوشمند سونی با صفحه نمایش ۱.۴ اینچی، پردازنده ی ۳۲ بیتی، حافظه ی فلش ۲ مگابایتی، ضخامت ۹ میلی متری ۲۴ گرم وزن دارد.

دستبند تناسب اندام میواسلایس

در نمایشگاه CES سال گذشته استارت آپ میو (Mio) از یک دستبند هوشمند و اپلیکیشن همراه آن رونمایی کرد. حال پس از گذشت یک سال، دستبند تناسب اندام میو اسلایس (Mio Slice) به همراه اپلیکیشن به روزشده آن، در اختیار کاربران و علاقه مندان به حفظ تناسب اندام قرار گرفته است.

دستبند تناسب اندام میواسلایس

سیستم PAI که در اپلیکیشن دستبند تناسب اندام میو اسلایس استفاده شده است، همه شاخص ها و معیارهای حرکتی شما را دربرمی گیرد. این سیستم علاوه بر شمارش تعداد گام هایی که برداشته اید امتیازی بین 0 تا 100 برای دیگر فعالیت های شما نیز به ثبت می رساند.. هدف PAI ، رسیدن امتیاز شما به 100 است. کار با اپلیکیشن بسیار راحت است، پیچیدگی خاصی ندارد و به راحتی جایگزین برنامه های روزانه شما برای رسیدن به تناسب اندام دلخواهتان می شود.

دستبند تناسب اندام میو اسلایس به حسگر اپتیکال ضربان سنج قلب نیز مجهز است و می تواند فعالیت های قلب کاربر را رصد کند. این محصول همچنین قادر است گام های شما را بشمارد، وضعیت خواب شما را رهگیری و میزان کالری سوخته شده در بدنتان را محاسبه کند. این گجت تنها یک دکمه در جلو برای تغییر حالت داشته و اطلاعات را بر روی نمایشگری کوچک در پنل جلو به نمایش می گذارد.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید