سلامتی کودک شما با صندلی کودک خودرو هوشمند

مادر که باشی، حتی وقت رانندگی هم تمام حواست به سلامت فرزند خردسالی است که در صندلی عقب نشسته؛ این‌که چطور سلامت او با هر ترمز و هر خودرویی که از کنار شما عبور می‌کند، در خطر قرار می‌گیرد.

نمایشگاه CES امسال یک میهمان تازه به نام «4moms» (برای مامانا) دارد. این شرکت که در حوزه تکنولوژی فعالیت می‌کند یک صندلی کودک را به نمایش گذاشته است که درواقع یک ربات هوشمند است و همه چیز را به شدت کنترل می‌کند و هر لحظه گزارش می‌دهد.

این صندلی کودک یک نرم‌افزار برای گوشی هوشمند مادر دارد، وقتی پایه‌های صندلی توسط شما نصب شد، بقیه کارها را خود دستگاه برعهده می‌گیرد. اتصال‌های بالایی، محکم شددن روی صندلی عقب و تعادل را ربات صندلی برعهده می‌گیرد. نرم‌افزار صندلی کودک هم یک راهنمای صوتی نصب دارد که حین این کار به شما کمک می‌رساند. وقتی کودک روی صندلی کودک قرار داده می‌شود این راهنمای صوتی و تصویری حالت درست و بهینه نشستن را به شما اطلاع می‌دهد و مطمئن می‌شود که  کودک در بهترین حالت قرار داشه باشد. اگر اشکالی در یکی از نحوه‌های قرار گرفتن وجود داشته باشد، این رنم‌افزار نه‌تنها هشدار می‌دهد بلکه یک راهنمای گام‌به‌گام برای رفع این اشکال ارائه می‌دهد.

خدمات این ربات-صندلی به اینجا ختم نمی‌شود بلکه این ربات حتی رشد کودک شما را هم اندازه گیری می‌کند و میزان تصحیحی که برای راحت و درست بسته شدن کمربندهای ایمنی لازم است را به شما اطلاع می‌دهد. «برای مامانا» این امکان را در نرم‌افزار کنترل این ربات ایجاد کرده که مدل و نوع خودروی خود را مشخص کنید تا برایتان بهترین محل نصب صندلی کودک را تعیین کند. زمان ارائه این صندلی کودک به بازار، تابستان آینده تعیین شده است و قیمت آن در حدود 500 دلار برآورد شده است. تنها نقطه ضعف این ربات این است که برای کودکان نوپا کوچک است و هنوز خودش بیشتر از نوزادی رشد نکرده است.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید