لیستی از یک صبحانه مضر!

نان تست و چیزهایی که به همراه آن مصرف می‌شود مانند مربا و کره، رژیم غذایی صبحانه شما را خراب می‌کند و به بدن شما آسیب می‌رساند.

به گزارش نبض ما به نقل از جام جم آنلاین، برای داشتن یک صبحانه سالم سعی کنید از خوردن مواد غذایی زیر برای صبحانه اجتناب کنید:

۱- انواع آبمیوه‌های غیرطبیعی

به افرادی که به شما می‌گویند باید برای صبحانه آب‌ میوه بنوشید، اعتماد نکنید. این نوشیدنی‌ها انتخاب خوبی نیستند. شما می‌توانید صبحتان را با گزینه‌های بهتری شروع کنید. چای سبز، قهوه بدون کافئین یا تنها مقداری آب‌معدنی می‌تواند یک جایگزین عالی باشد. همچنین می‌توانید به جای آبمیوه از خود میوه‌ها استفاده کنید؛ زیرا دارای فیبر هستند.

برای مثال می‌توانید یک پرتقال یا سیب بخورید. ما آبمیوه را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم؛ زیرا در ترکیب آن‌ها بیشتر از چیزی که انتظار می‌رود شکر وجود دارد؛ بنابراین از خرید آبمیوه از مغازه خودداری کنید و سعی کنید به جای آن خودتان آبمیوه طبیعی تهیه کنید. به طور کلی هر چقدر صبح‌ها مواد غذایی و نوشیدنی‌های شیرین شده کمتر مصرف کنید، در طول روز احساس بهتری خواهید داشت.

شیرینی جات

۲- شیرینی‌های کم‌چرب

معمولاً تولیدکنندگان همیشه به هر قیمتی به دنبال جذب مشتری هستند. آن‌ها دائم در حال تولید محصولات جدید هستند. زمانی که محصولی توسط مشتریان کمتر خریداری شود، آن‌ها فرمول محصول را عوض می‌کنند و فروش خود را بهبود می‌بخشند. به عنوان مثال زمانی که مردم دریافتند چربی برای سلامتی مضر است، تولیدکنندگان یک نسخه کم‌چرب از محصولات خود را تولید کردند.

متأسفانه این نسخه‌های کم‌چرب ناسالم هستند؛ زیرا حاوی مقدار زیادی مواد افزودنی مصنوعی هستند. محصولات کم‌چرب عطروطعم ندارند، از این رو تولیدکنندگان به این محصولات طعم‌دهنده‌های مصنوعی و مقدار زیادی شکر اضافه می‌کنند. در واقع چربی، کمتر از شیرینی مضر است. شیرینی شاخص قند خون را بالا می‌برد. شکر بیشتر برابر است با غذای ناسالم‌تر.

۳- نان تست و موادی که روی آن مالیده می‌شوند

نان تست و چیزهایی که به همراه آن مصرف می‌شود مانند مربا و کره، رژیم غذایی صبح شما را خراب می‌کند و به بدن شما آسیب می‌رساند.

نان تست حاوی هیچ‌گونه مواد مغذی، ویتامین و مواد معدنی نیست، بلکه تنها سرشار از کربوهیدرات است. موادی که به همراه نان تست مصرف می‌شوند، به سرعت قند خون را افزایش می‌دهند و ساعاتی پس از مصرف، دوباره میل به خوردن غذاهای شیرین به وجود می‌آید. همه این‌ها تنها یک چرخه معیوب است، مگر اینکه پروتئین و مواد غذایی فیبردار را جایگزین این شیرینی‌ها بکنید.

۴- غلات صبحانه (کورن فلکس) مملو از شکر

چه کسی یک کاسه کورن فلکس را برای صبحانه دوست ندارد؟ این ماده غذایی سال‌هاست که برای صبحانه مصرف می‌شود.

آن‌ها رنگارنگ، معطر و خوشمزه هستند و در جعبه‌های زیبا بسته‌بندی شده‌اند. آن‌ها را می‌توان به راحتی بدون هیچ دردسری و در کمترین زمان مصرف کرد؛ اما چه چیزی ما را وادار کرده که این ماده غذایی را در فهرست صبحانه خود نامطلوب به شمار آوریم؟ پاسخ واضح است. شکر! یک وعده کورن فلکس شامل ۱۰ گرم شکر است. این میزان شکر خیلی زیاد است! شما به غذای سالم‌تری نیاز دارید.

۵- اسموتی‌های آماده

اگر به تناسب‌اندام و سلامت خود اهمیت می‌دهید، بایستی خودتان اسموتی خود را درست کنید. شما می‌توانید با انتخاب مواد مورد علاقه خود و کمی خلاقیت اسموتی خود را در آشپزخانه درست کنید.

اسموتی‌های آماده که در فروشگاه‌ها می‌بینیم، پر از شکر است. علاوه بر شکر، تولیدکنندگان برای اینکه محصولاتشان به چشم مشتری خوشمزه‌تر و دلپذیر‌تر به نظر آید، به آن‌ها مواد افزودنی مانند رنگ‌های مصنوعی و طعم‌دهنده اضافه می‌کنند. همچنین بیشتر اوقات تولیدکنندگان به منظور کاهش هزینه‌های خود از مواد نامرغوب استفاده می‌کنند. پس با مواد طبیعی شروع به ساختن اسموتی خود کنید تا در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کنید.

شما می‌توانید با ترکیب کلم پیچ، اسفناج و سبزی‌های دیگر با مقداری شیر بادام برای خود یک صبحانه عالی درست کنید. این اسموتی حاوی مواد معدنی، فیبر و ویتامین‌هایی است که بدن شما در هنگام صبح به آن‌ها احتیاج دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید