خواص فوق العاده تخمه هندوانه

تخمه هندوانه با احتباس آب در بدن مقابله می کنند و منبع خوب آنتی اکسیدان ها است. اگر احساس خستگی می کنید می توانید به انرژی این تخمه ها اعتماد کنید.

مصرف تخمه هندوانه در اسموتی ها یا دمنوش ها باعث پیشگیری از انواع بیماری ها شده و عملکرد ارگان های بدن را تحریک می کند.

به گزارش نبض ما به نقل از تبیان، هندوانه یکی از میوه های خوشمزه و خنک کننده است که میزان زیادی آب و ترکیبات آنتی اکسیدانی دارد. این میوه خوشمزه طرفداران زیادی دارد و می تواند به راحتی آب بدن را بخصوص در روزهای گرم سال تأمین کند. هندوانه همچنین سرشار از مواد مغذی ضروری و حاوی ترکیبی به نام لیکوپن است که باعث پاکسازی بدن و دفع مایعات زائد از بدن می شود.

اما شاید عده کمی بدانند که تخمه هندوانه که دور ریخته می شود نیز حاوی خواص زیادی است. این تخمه های سیاه رنگ با احتباس آب در بدن مقابله می کنند و منبع خوب آنتی اکسیدان ها هستند. اگر احساس خستگی می کنید می توانید به انرژی این تخمه ها اعتماد کنید. مصرف تخمه هندوانه در اسموتی ها یا دمنوش ها باعث پیشگیری از انواع بیماری ها شده و عملکرد ارگان های بدن را تحریک می کند. با ما باشید تا بیشتر در خصوص خواص این تخمه ها آشنا شوید.

تخمه هندوانه ملین طبیعی

تخمه هندوانه حاوی میزان زیادی فیبر است که به تنظیم حرکات روده ها و دفع ضایعات از بدن کمک می کند. با مصرف تخمه هندوانه از ملینی طبیعی بهره مند می شوید که یبوست را از بین می برد. این تخمه ها همچنین به کنترل دستگاه گوارش نیز کمک می کنند.

تخمه هندوانه بهترین دیورتیک (ادرارآور)

تخمه هندوانه مانند خود میوه حاوی خواص ادرارآوری خوبی است که به دفع مایعات حبس شده در بافت ها کمک می کند. تهیه دمنوش درمانگر تخمه هندوانه به مقابله با تجمع ضایعات و تشکیل سنگ کلیه کمک زیادی می کند. ترکیبات فعال موجود در این دانه ها باعث بهبود عملکرد دستگاه ادراری شده و به دفع راحت مایعات بدن کمک می کند. در نتیجه باکتری های مضر و آسیب رسان راحت تر از بدن دفع می شوند. تخمه هندوانه همچنین در دفع فلزات سنگین و کاهش بیماری های مزمن و جدی کمک زیادی می کند. از آنجایی که این تخمه ها مایعات و نمک بدن را تنظیم می کند مصرف منظم آن باعث کنترل فشارخون می شود.

تزیین هندوانه

تخمه هندوانه منبع آنتی اکسیدان

هندوانه سرشار از لیکوپن است و تخمه های آن نیز حاوی آنتی اکسیدان های دیگری مانند منیزیم و زینک(روی) است. این ترکیبات مفید به کنترل آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کرده و مانع از تخریب زودهنگام مفاصل و استخوان ها می شود.

تخمه هندوانه منبع انرژی

بیرون ریختن تخمه هندوانه به معنی از دست دادن یک منبع انرژی خوب است. هندوانه حاوی میزان کمی کالری است اما تخمه های آن حاوی انرژی بیشتری است. به همین دلیل در مواقعی که احساس ضعف و خستگی می کنید تخمه هندوانه می تواند انرژی تان را افزایش دهد. مواد معدنی و فیبرهای موجود در این تخمه ها در مقابله با احساس خستگی مزمن و بهبود راندمان جسمی و روحی نقش مؤثری دارند. در واقع هر ۱۰۰ گرم هندوانه فقط ۲۰٫۳ کالری و تخمه های آن تا ۵۵۵ کالری دارد. به همین دلیل توصیه نمی شود که به طور روزانه این میزان تخمه هندوانه مصرف شود. اما می توانید به طور مرتب از این تخمه ها به میزان کم استفاده کنید.

تخمه هندوانه برای مقابله با چربی بالا

مازاد کلسترول تجمع یافته در عروق و عدم کنترل تری گلیسیرید شرایط نامساعدی برای بدن فراهم می کند. تخمه هندوانه سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده ای مانند امگا ۳ ها و امگا ۶ ها است که به کنترل این مشکلات و تصفیه خون کمک می کنند. بنابراین این تخمه ها قدرت لازم برای کاهش خطر انسداد و سفت شدن عروق را داشته و از ابتلا به بیماری های گردش خون و بیماری های قلبی عروقی جدی پیشگیری می کنند.

تهیه این نوشیدنی بسیار ساده است و نیاز به زمان زیادی ندارد. گرچه می توانید تخمه هندوانه را به صورت درسته بشکنید و مصرف کنید بلکه می توانید آن ها را پودر کنید تا مواد مغذی آن آزاد شود.

هندوانه

مواد لازم

تخمه هندوانه: ۴ قاشق معادل ۴۰ گرم
آب: ۱ لیتر
هندوانه (اختیاری): ۱۵۰ گرم

روش تهیه

یک لیتر آب را روی شعله قرار داده و با حرارت ملایم بجوشانید. تخمه هندوانه را در هاون بکوبید. به محض اینکه آب به جوش آمد تخمه های پودر شده را به آن اضافه کرده و اجازه دهید به مدت نیم ساعت با شعله آرام پخته شوند. زیر شعله را خاموش کنید و اجازه دهید ترکیب به مدت یک ساعت استراحت کند. سپس مایع را از صافی رد کنید. اگر می خواهید مایع خوشمزه تر شود مقداری هندوانه به آن اضافه کنید و همه را با هم میکس کنید. نوشیدنی حاصل را در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

روش مصرف

می توانید یک فنجان از این نوشیدنی را به صورت ناشتا مصرف کنید. نیم ساعت صبر کرده و سپس صبحانه تان را میل کنید. برای بهره مندی از خواص این نوشیدنی توصیه می شود که آن را هر هفته دو روز متوالی مصرف کنید. نیازی به افزودن شکر یا شیرین کننده های مصنوعی نیست. چون فواید آن را از بین می برند. توصیه می شود به مقدار تخم هندوانه ای که اشاره شد بسنده کنید چون ممکن است بیش از این میزان مشکلاتی ایجاد کند.

3.5/5 - (6 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید