راهکاری برای درمان بی اشتهایی کودک

حتما برایتان پیش آمده که خواستید به کودکتان غذا بدهید اما او از خوردن غذا سر باز زده. اگر کودکتان بی اشتهاست و میل کمی به خوردن غذا دارد، بهتر است قبل از هر اقدامی به دنبال عامل موثر در بروز بی اشتهایی کودک باشید.

گردآوری – نبض ما

اغلب مادران از کم اشتهایی و بی اشتهایی کودک شان نسبت به مصرف موادغذایی گله مندند و اظهار می کنند با آنکه از انواع شربت های اشتهاآور استفاده کرده اند، ولی فقط برای مدت محدودی مشکل فرزندشان حل شده و دوباره اشتهای او به حالت سابق بازگشته است که در این باره باید گفت، تا زمانی که علت اصلی در کم اشتهایی درمان نشود، مشکل همچنان به قوت خود باقی است.

در اغلب موارد، علت بی اشتهایی کودک ، کمبود برخی از موادمغذی از جمله روی، آهن، ویتامین B۱ و بیوتین است که با تامین ذخایر بدن از نظر این موادمغذی، اشتهای کودک تحریک و میل او به خوردن افزایش می یابد. همچنین عفونت ادراری نیز می تواند منجر به کم اشتهایی و بی اشتهایی کودک شود که در صورت درمان مشکل حل می شود.

توصیه هایی برای کمک به درمان بی اشتهایی کودک

کودک تان را مجبور به غذا نخورن نکنید

شما نباید برای آنکه کودک تان را به خوردن غذا ترغیب کنید او را تهدید، تنبیه و حتی تشویق کنید. مضرات این کار بیش از فوایدش است؛ چون اوضاع غذا خوردن کودک را بدتر می کند. شرایط را باید به گونه ای فراهم کنید تا کودک هنگامی که گرسنه می شود، خودش به طرف غذا بیاید. در اکثر موارد بی اشتهایی کودک دوره ای گذراست. از والدین تقاضا می شود آرامش خود را در این گونه موارد حفظ کنند.

زمان تغذیه کودک وسایل بازی او را جمع کنید

عواملی که در غذا نخورن کودک دخالت دارد و بی اشتهایی کودک را به همراه دارد، رعایت نکردن نظم در غذا خوردن، پر کردن بیش از حد ظرف غذا، رعایت نکردن تنوع و نرم کردن بیش از حد غذاست. موقع غذا خوردن کودک با دیگران صحبت نکنید. غذا را در میز یا سفره جای مناسب قرار دهید و پیشنهاد کنید غذا بخورد. موقع تغذیه کودک تلویزیون را خاموش و وسایل بازی او را جمع کنید. برای غذا خوردن، زمان معینی تعیین کنید. باقی مانده غذای کودک را بدون اینکه در مورد آن با او بحث کنید، از سر سفره بردارید.

موقع غذا خوردن کنار کودک بنشینید

ظرف های مخصوص غذا خوردن برای کودک و در عین حال کنار خانواده بودن، کودک را به غذا خوردن ترغیب می کند؛ چون کودک به دقت از عادت غذایی خانواده تقلید می کند. چنانچه والدین طعم غذایی را دوست ندارند، نباید در حضور کودک مطرح کنند. کودک را با هم سن و سال خودش مقایسه نکنید زیرا رشد و میزان اشتها در کودکان مختلف متفاوت است. موقع غذا خوردن کنار کودک بنشینید و در مورد غذا با او صحبت کنید و از او بپرسید چه غذاهایی برای شام یا روز بعد دوست دارد.

استفاده از شربت های اشتها آور

علاوه بر گیاهان اشتها آور و چاق کننده، شربت های اشتهاآور موجود در بازار یا از نوع مولتی ویتامین و مولتی مینرال یا بر پایه داروهای شیمیایی هستند که مصرف خودسرانه هر کدام از آنها می تواند با عوارض نامطلوبی همراه باشد به عنوان مثال، شربت های اشتهاآور مولتی ویتامین یا مینرال، به دلیل اینکه حاوی انواع ویتامین ها و موادمعدنی بسیاری هستند، مصرفشان با آنکه در وهله اول بی اشتهایی کودک را بهبود می بخشد ولی به مرور زمان دیگر تاثیری ندارد و به دلیل اینکه ویتامین  و موادمعدنی بدن، بیش از حد نیاز دریافت شده، باعث ایجاد مسمومیت و آسیب های کلیوی و کبدی می شود. لذا لازم است با پزشک تغذیه کودک خود مشورت نمایید.

معرفی شربت ویتامکس برای درمان بی اشتهایی کودک

ویتامکس اشتهاآور قوی به همراه ویتامین های گروه B برای درمان بی اشتهایی کودک مفید است.

شرایط نگهداری

دور از دسترس اطفال و در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود.

روش مصرف

کودکان 2 تا 6 سال: یک قاشق چایخوری ( 5 سی سی)، 2 بار در روز

کودکان 7 تا 14 سال: 2 قاشق چایخوری ( 10 سی سی)، 2 بار در روز

هشدار مصرف

محصول در نوزادان و نوزادان نارس، ابتلا به زخم گوارشی انسدادی، ابتلا به انسداد دهانه مثانه، ابتلا به انسداد دریچه معده، حساسیت به هر یک از اجزای تشکیل دهنده دارو دارای منع مصرف می باشد.

در صورت مصرف بیش از مقدار توصیه شده، بخصوص در اطفال دارای سن کم امکان کاهش هوشیاری و بروز عوارض تنفسی وجود دارد.

در کودکان امکان بروز افزایش تحرک وجود دارد.

در صورت وجود سابقه بیماری آسم با احتیاط مصرف شود.

در صورت مصرف اتفاقی بیش از مقدار توصیه شده، سریعا به پزشک و یا مراکز درمانی مراجعه نمایید.

در صورت مصرف همزمان با سایر داروهایی که اثر خواب آوری دارند، امکان افزایش این عارضه وجود دارد.

هر دارو به موازات اثرات درمانی ممکن است باعث بروز بعضی عوارض ناخواسته نیز بشود. اگرچه همه این عوارض در یک فرد دیده نمی شود. در صورت بروز خواب آلودگی، گیجی، حساسیت، تاری دید، تهوع و استفراغ، گرفتگی بینی و چاقی با پزشک مشورت کنید.

این محصول مکمل غذایی بوده و برای تشخیص، پیشگیری یا درمان نمی باشد.

در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.

مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید

.

3/5 - (5 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم