۱۲ نشانه هشدار دهنده گردش خون ضعیف

گردش خون ضعیف به معنای آن است که مغز خون کافی دریافت نمی کند و از این رو، توانایی های ذهنی شما افت خواهند کرد.

به گزارش نبض ما به نقل از عصرایران، بسیاری از مردم فکر می کنند که تنها افراد مسن و پیر با مشکلات گردش خون ضعیف دست به گریبان هستند، اما این لزوما درست نیست. افراد جوان بسیاری نیز از گردش خون ضعیف به واسطه رژیم های غذایی نامناسب و ورزش نکردن رنج می برند.

این شرایط موجب می شود تا سلامت مردم افت کند زیرا خون اکسیژن و مواد مغذی را به تمامی بخش های بدن می رساند. اگر درباره گردش خون خود نگران هستید در ادامه با ما همراه باشید تا با 12 نشانه هشدار دهنده گردش خون ضعیف بیشتر آشنا شوید.

خستگی همیشگی

اگر سیستم گردش خون شما به خوبی کار نکند، بدن در زمینه ارسال اکسیژن و مواد مغذی به بخش های مختلف خود دچار مشکل می شود. این شرایط می تواند به کند شدن آهنگ سوخت و ساز منجر شود و بدن حفاظت از ذخیره انرژی را آغاز می کند. بر همین اساس، احساس خستگی همیشگی در فرد شکل می گیرد.

سردی دست ها و پاها

اگر گردش خون خوبی نداشته باشید، ارسال خون به دورترین نقاط بدن با مشکل مواجه می شود و از این رو، دست ها و پاها سردتر از دیگر نقاط بدن احساس خواهند شد.

حلقه های تیره زیر چشم ها

حلقه های تیره زیر چشم ها می توانند به واسطه چند دلیل شکل بگیرند، اما گردش خون ضعیف یکی از شایع ترین دلایل محسوب می شود. زیر چشم خود را با انگشت فشار داده و سپس انگشت را بردارید؛ اگر این ناحیه هنگام فشار انگشت ها روشن تر می شود و پس از برداشتن آنها دوباره تیره می شود ممکن است با مساله ای در زمینه گردش خون مواجه باشید.

پف زیر چشم

اشکال در تفکر واضح

گردش خون ضعیف به معنای آن است که مغز خون کافی دریافت نمی کند و از این رو، توانایی های ذهنی شما افت خواهند کرد. در این شرایط ممکن است متوجه این مساله شده باشید که توانایی تفکر شفاف و واضح را ندارید و یا حافظه شما نسبت به گذشته عملکرد ضعیف تری دارد.

بی اشتهایی

یکی دیگر از نشانه های گردش خون ضعیف بی اشتهایی است. اگر گردش خون کند شود، در روند گوارش اختلال ایجاد می شود و از این رو، کمتر احساس گرسنگی خواهید کرد.

مشکلات گوارشی

کاهش جریان خون به دستگاه گوارش به شکل گیری مشکلات گوارشی نیز منجر خواهد شد زیرا بدن تلاش بیشتری برای گوارش درست غذا انجام می دهد. این شرایط می تواند بر قضای حاجت تاثیرگذار باشد و احساس تهوع ایجاد کند. همچنین، در این شرایط ممکن است متوجه احساس خستگی و ضعف شوید.

بی حسی در دستها و پاها

بی حسی در دست ها و پاها زمانی رخ می دهد که جریان خون به سمت این اندام ها متوقف می شود. این شرایط اغلب در قالب به خواب رفتن اندام ها توصیف می شود و با بازگشت جریان خون احساس سوزش و سوزن سوزن شدن را در اندام به خواب رفته احساس خواهید کرد.

تورم دست ها و پاها

دست ها و پاهای متورم نشانه ای جدی از گردش خون ضعیف است. این شرایط به واسطه عدم توازن مواد مغذی و تلاش بدن برای حفظ مایع در رگ های خونی ایجاد می شود. مایع می تواند به بافت اطراف نشت کند و تورم شکل بگیرد.

 

کف دست

سیاهرگ های واریسی

سیاهرگ های واریسی رگ های بنفش رنگ قابل مشاهده زیر پوست هستند. این شرایط به واسطه گردش خون ضعیف که تورم و پیچش سیاهرگ های زیر پوست را موجب می شود، شکل می گیرد. سیاهرگ های واریسی همواره آسیب رسان نیستند، اما می توانند موجب خارش و درد شوند.

مو و ناخن های ضعیف

ضعف و شکنندگی مو و ناخن ها می تواند به واسطه کمبود جریان خون به اندام شکل بگیرند. اگر مو و ناخن های شما به راحتی می شکنند، ممکن است با گردش خون ضعیف مواجه باشید.

احساس فشردگی در سینه

آنژین صدری یکی از نشانه های اصلی گردش خون بد است که مانند فشردگی در قفسه سینه احساس می شود. این شرایط به واسطه نرسیدن خون کافی به قلب شکل می گیرد و نشانگر خوبی از گردش خون ضعیف است.

زخم های پا

یکی دیگر از نشانه های گردش خون ضعیف زخم های پا هستند که اطراف مچ و زانو ایجاد می شوند. این به واسطه جریان ناکافی خون به پاها شکل می گیرد و ممکن است در این شرایط متوجه پوست دردناک و ملتهب پاها شوید که خوب نمی شود.

4/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. مژگان می‌نویسد

    ازاین مطالب خیلی استفاده کردم میخواستم چندتا سوال از دکترها بکنم ازتون ممنون وسپاسگزارم

  2. مژگان می‌نویسد

    برای گردش خون ضعیف چکارباید کرد

از پزشکان نبض‌ما بپرسید