نکاتی برای خرید حوله مناسب

حوله یکی از لوازم بهداشت شخصی است که جهت رفع رطوبت پوست مورد استفاده قرار می گیرد. هوله ها بیشتر از پارچه های معروف به پارچه حوله ای تهیه شده اند؛ پارچه هایی با سطح برآمده شبیه بافت های روی زبان که چند هزار برابر بزرگ شده است. انتخاب یک حوله مناسب اهمیت بالایی دارد.

گردآوری – نبض ما

برای محافظت از پوست گاه هزینه های بالایی را برای خرید انواع کرم، لوسیون ها و سرم های شستشو می پردازند، اما در این میان، خرید یک حوله مناسب که هم آبگیری خوبی داشته و هم نرم و لطیف باشد نیز اهمیت دارد.

نکاتی برای خرید حوله مناسب شما

1 – مقایسه اندازه حوله ها

برای قدبلندها و کسانی که اضافه وزن دارند، حوله های باز یا صفحه ای مناسب تر است چون می توان آنها را کوچک و بزرگ کرد اما به شرطی که هنگام خرید به طول و عرض آنها دقت کنید. این هوله ها برای افرادی که تحمل وزن و گرمای حوله های تن پوش را ندارند هم پیشنهاد می شود و حوله مناسب است.

2 – مقایسه وزن حوله ها

جنس حوله های حمام شاید در ظاهر خیلی شبیه یکدیگر باشد اما در واقع این طور نیست. گاهی بعضی از حوله های حمام وزنی شبیه یک فرش دارند و زبر هستند. این مشخصه می تواند خیلی راحت به شما اخطار بدهد که این حوله مناسب و با کیفیت نیست.

هوله ها بیشتر از پارچه های معروف به پارچه حوله ای تهیه شده اند؛ پارچه هایی با سطح برآمده شبیه بافت های روی زبان که چند هزار برابر بزرگ شده است. این پارچه های حوله ای در واقع زنجیره های به هم پیچیده پنبه هستند. هر چقدر این زنجیره های به هم پیوسته و فشرده پنبه ای بیشتر باشد، قدرت جذب آب و رطوبت حوله ای که انتخاب کرده اید، بالاتر و کیفیت بالاتری هم خواهدداشت.

برای بررسی تراکم پنبه های حوله می توانید قسمتی از لایه خارجی حوله را بین انگشتانتان فشار دهید تا بتوانید گره های پنبه را به راحتی ببینید. این گره ها در یک حوله مناسب و باکیفیت آنقدر زیاد هستند که با این کار شما نمی توانند فاصله زیادی از یکدیگر بگیرند و هر چقدر هم که شما بخواهید آنها را از همدیگر دور کنید، همچنان در نزدیکی هم قرار می گیرند؛ در حالی که در هوله های بی کیفیت، اینگونه نیست و گره های پنبه کاملا از همدیگر فاصله می گیرند که این نشان می دهد این حوله جاذب خوبی برای رطوبت و خیسی نیست.

3 –  مقایسه داخل حوله ها

۳ نوع پنبه برای تهیه حوله مناسب وجود دارد:

پنبه مصری

پنبه های مصری رشته های بلندتری دارند، جاذب بیشتر رطوبت هستند و علاوه بر همه این مزایا از بقیه انواع پنبه ها نرم تر هستند.

پنبه سوپیما

پنبه های سوپیما در کشور آمریکا کاشته می شوند، رشته های کوتاه تری از بقیه دارند اما نسبت به نوع مصری ماندگارترند.

پنبه استاندارد

پنبه استاندارد؛ کیفیت، عمر و جذب رطوبت کمتری دارد.

پنبه مصری و سوپیما در برچسب شناسنامه حوله به همین نام ها Egyptian and Supima دیده می شوند در حالی که پنبه استاندارد به نام صددرصد پنبه –Cotton ۱۰۰ دیده می شود.

تفاوت اصلی بین این ۳ نوع جنس حوله بیشتر از هر چیز در نرمی و لطافت آنها و ماندگاری شان است.

4 – مقایسه قیمت حوله ها

اگر قیمت حوله برایتان مهم است، برای نخریدن حوله ارزان می توان:

۱ – منتظر زمانی شد که قیمت حوله ها تخفیف می خورد.

۲ – کمی بیشتر صبر و پول جمع کرد تا حوله ای باکیفیت و مناسب خرید.

یادتان بایشد اگر حوله مناسب و  با کیفیت تری خریداری کنید، زمان طولانی تر و با حس بهتری می توانید از آن استفاده کنید.

نکات بهداشتی در مورد حوله مناسب

استفاده نکردن از حوله دیگران

رطوبت از عوامل تسریع کننده رشد باکتریها و قارچها است و هنگامی که حوله با بدن تماس پیدا می کند ممکن است میکروبها و قارچهای روی پوست به آن منتقل شود که این امر همراه با رطوبت حوله باعث رشد و تکثیر باکتریها و قارچها می شود، حال اگر شخص دیگر از آن حوله استفاده نماید آلودگی حوله به او منتقل می شود.

هر یک از افراد ‌ خانواد ‌ه باید ‌ حوله جداگانه‌ای داشته باشند، در صورتی که حوله حمام و حوله مورد استفاده برای خشک کردن دست و صورت میان اعضای خانواده مشترک باشد، احتمال شیوع باکتری‌ها و ویروس‌ها بالا می‌رود.

بو گرفتن حوله

در صورتی که بوی بدی از حوله‌تان استشمام می کنید، نشان می‌دهد میکروب ‌ها در حال رشد کردن در آن هستند. پس باید آن را بشویید.  بهتر است حوله پس از شسته شدن، در برابر جریان هوا و مقابل نور آفتاب خشک شود تا رطوبت آن به طور کامل از بین برود.

تجمع باکتری‌ها در محل مرطوب مثل کشاله ران یا بین انگشتان باعث می‌شود ‌ که چربی پوست تجزیه شود ‌ و بوی بدی د ‌ر آن محل‌ها ایجاد ‌ شود. در مورد ‌ حوله مناسب حمام هم اگر میکروب و چربی پوست د ر حوله باقی بماند ‌ و بصورت مرتب شسته نشود ‌ و به شیوه مناسب خشک نشود، رشد ‌ و تکثیر باکتری‌ها باعث ایجاد ‌ بوی بد ‌خواهد ‌شد.

شستشوی حوله

حوله باید بعد از سه الی چهار بار استفاده شسته و ترجیحاً در هوای آزاد و زیر نور آفتاب خشک شود. حوله باید در آب با دمای 77 درجه سانتی‏گراد شسته شود تا همه میکروب‌های آن از بین رود. د ‌ر صورتی که از خشک کن ماشین لباسشویی هم استفاد ‌ه می شود، باید ‌ برای خشک شدن نهایی، آنها را زیر نور خورشید ‌ و در معرض جریان هوا قرار داد.

حوله باید جداگانه شسته و در صورت امکان از مواد ضد عفونی کننده استفاده شود. بعد از شستن حوله و خشک کردن آن باید در محیط خشک و غیر مرطوب نگهداری شود. نگهداری حوله در حمام و محیط مرطوب باعث تکثیر و رشد میکروبها و قارچها می شود و توصیه نمی شود.

 

4.2/5 - (4 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید