رازهای جوانی و زیبایی زنان در یک کتاب

در عصر حاضر بیشتر افراد به دنبال این هستند که علائم پیری را از خود به دور و جوان تر جلوه کنند. امّا حقیقت این است که با گذشت سن، خیلی از آثار آن بروز می نماید. اما رازهای جوانی که می توان به کمک آن از پیری زودرس جلوگیری کرد.

گردآوری- نبض ما

همان طور که قسمتی از مغز خود را برای به خاطر سپردن شماره تلفن ها درگیر کرده اید، نشانه های حیاتی خود را نیز به یاد داشته باشید. این نشانه ها عبارتند از: فشارخون که میزان ایده آل آن باید زیر ۱۱ به ۸ و بالای ۷ به ۵ باشد، کلسترول LDL زیر ۱۰۰، ضربان قلب در حـــالت استراحت زیر ۷۰ و قند خون در زمان ناشتایی زیر ۱۰۰.

مراقبت از پوست یکی از رازهای جوانی

وقتی سن افزایش می یابد،  اولین نشانه بارز آن تظاهر چین و چروکهای روی پوست است. یکی از نشانه های قابل توجه پیری خطوط قابل مشاهده در اطراف چشم است. این خطوط می توانند یکی از مهمترین پیامدهای آسیب ناشی از تشعشعات خورشیدی باشند. بنابراین با 3 اقدام معمول می توان تا حد زیادی از تعداد چروک های دور چشم کم کرد که این سه اقدام شامل شست وشو و تمیز کردن، مرطوب نگه داشتن پوست و در آخر هم یکی دیگر از رازهای جوانی استفاده از مقادیر مناسب کرم های ضدآفتاب است.

رژیم غذایی مناسب

یکی از رازهای جوانی دنبال کردن یک رژیم غذایی بر اساس سبزیجات و گیاه خواری است. بدین معنی که در رژیم غذایی شما حتما باید ترکیبی از سبزیجات سبزرنگ، میوه ها، دانه ها و غلات سبوس دار وجود داشته باشد. باید غذاها و سبزی هایی را انتخاب کنید ترکیبی از اسفناج، ذرت، گوجه  فرنگی، فلفل دلمه ای، توت فرنگی، تمشک آبی و انگورها که از تمام رنگ های میوه ها و سبزی ها گزینش شده باشند. همیشه به خاطر داشته باشید که بشقاب غذای شما باید 75 درصد حاوی مواد غذایی گیاهی و باقی مانده آن شامل منابع غذایی کم  چرب پروتئینی مثل تخم مرغ، ماهی و یا گوشت باشد. این رژیم غذایی به شما امکان می دهد که با شیاطین دوران پیری مثل پوکی استخوان، دیابت و بیماری های قلبی مبارزه کنید.

ورزش و حرکات کششی

حرکات کششی ذهن و جسم(یوگا) مهم ترین ورزش در برنامه روزانه من است. یوگا استرس را کاهش داده، فشارخون را پایین می آورد، ضربان قلب را کم کرده و انعطاف پذیری شما را زیاد می کند. هیچ نکته مرموزی در این ورزش وجود ندارد. شل کردن عضلات باعث سازگاری بیشتر آنها می شود، پس اگر دوست ندارید با ورزش های سخت به بدن خود آسیب برسانید، می توانید ورزشهای کششی را امتحان کنید.

معرفی کتاب

مطالبی که در این کتاب با آن آشنا خواهید شد: افزایش سطح انرژی و تعادل بدن، چگونگی پیشگیری کردن از پوکی استخوان، جای گزین کردن عضله به جای چربی، اطلاعات علمی نوین در مورد عضله،استخوان، و ایجاد تعادل جسمی، معرفی ورزش های مفید برای تسکین دردها و تقویت عضلات بدن، معرفی رژیم های غذایی مناسب، تقویت استخوان بندی بدن، معرفی تمرینات ورزشی برای تقویت عظلات مختلف بدن (مخصوص خانمها) و…

این کتاب نوشته میریام نلسون است که توسط هانیه حق نبی مطلق ترجمه شده و انتشارات پارسینه آن را منتشر نموده است.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید