درمان شگفت انگیز زانو درد

در این ویدیوی آموزشی پزشکی از نبض ما با دستگاه گاز اوزون، نحوه ی تزریق بر روی زانوی بیمار به همراه توضیحات جامع دکتر مجید نجفی متخصص درد و بیهوشی آشنا شوید.

تزریق گاز ازون یا اوزون تراپی زانو درمان سریعی است که برای درمان افراد مبتلا به آرتروز زانو انجام می گیرد. ازون تراپی زانو درد را کاهش می دهد و باعث بهبود عملکرد و کیفیت زندگی در افراد مبتلا به آرتروز زانو می گردد.

به گزارش نبض ما، آرتروز، گاهی اوقات به عنوان یک بیماری تحلیل برنده مفصل نامیده می شود، یک بیماری تدریجی و پیشرونده است که در آن غضروف مفصل دچار تجزیه می گردد. به طور معمول، غضروف در انتهای استخوان اجازه حرکت بدون درد مفاصل میدهد. در آرتروز زانو ، غضروف نازک و نامنظم می شود ، در نتیجه علائم درد و خشکی مفصل ایجاد می شود.

احساس خوردشدن و یا ترک خوردگی ممکن است رخ دهد . مفصل هایی که تحت فشار بالا هستند به دلیل فعالیت های مکرر و یا تحمل وزن بیشتر مستعد ابتلا به آرتروز میباشند . ران، زانو، دست و ستون فقرات را مبتلا می سازند . شیوع بالای آرتروز با افزایش سن میباشد.

استئوآرتریت، اغلب علت درد شدید، معلولیت، کاهش کیفیت زندگی و مشکلات اجتماعی و اقتصادی قابل توجه است. بنابراین، محققان از برزیل به تازگی نگاهی به درمان های جایگزین تزریق گاز اوزون به زانو داشته اند (یک گاز طبیعی که متشکل از سه اتم اکسیژن بوده و نشان دهنده کاهش میزان التهاب و تعادل رادیکال های آزاد در بدن است)؛ برای تعیین اینکه آیا می تواند به کاهش درد و بهبود عملکرد و کیفیت زندگی این بیماران منجر شود یا خیر؟

ترمیم و درد بافت آسیب دیده با اوزون تراپی زانو

گاز اوزون یک مولکول O2 با اکسیژن اضافی متصل به آن است که O3 ایجاد می کند. مولکول اکسیژن اضافی چیزی است که باعث ایجاد اوزون سوپرشارژ شده میشود و آن دهنده تمام خواص درمانی قابل توجه میباشد . استفاده از ازون برای درمان بیماری های مختلف پزشکی برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ در آلمان توسعه داده شد و به تدریج در آمریکا بیش از ۲۵ سال گذشته گسترش یافت .

اوزون تراپی می تواند برای درمان بسیاری از بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی عروقی، دیابت، هپاتیت مزمن، تب خال، خستگی مزمن، بیماری لایم، دژنراسیون ماکولا، کولیت ، بیماری کرون و همچنین موضوع این بحث، سندرم های درد مزمن عضلانی-اسکلتی مانند التهاب تاندون، بورسیت، ورم مفاصل و دیگر بیماری های مزمن استفاده می شود.

اکثر مردم فکر میکنند اوزون یک آلاینده هواییست که ما نفس میکشیم که سمی بوده و یک محصول جانبی از احتراق موتورهای داخلی خودرو ماست . هنگام استنشاق، اوزون با توجه به اثرات اکسیداسیون آن تحریک کننده راه های هوایی است. با این حال، هنگامی که ازون به بدن تزریق میشود اثرات قابل ملاحظه ای در تحریک فرآیندهای بهبودی و تسکین درد مزمن دارد .

ازون به طور طبیعی در بدن یافت میشود. سلول های سفید خون آن را به عنوان بخشی از پاسخ ایمنی بدن تولید میکنند . درمان خود بخودی ، که در آن خون خود فرد در معرض ازون قرار گرفته سپس تزریق دوباره صورت میگیرد، این روش مدیریتی برای بیماری های تحلیل برنده در بالا توضیح داده شد .

زانو درد امروزه پس از کمردرد و سردرد شایعترین علت درد مزمن مراجعین به درمانگاه ها ومطب ها در سراسر دنیا می باشد؛ زانو درد می تواند در تمامی سنین رخ دهد و طیف وسیعی از مشکلات را شامل شود. تزریق گاز ازون یا اوزون تراپی زانو ترفندی است که برای درمان افراد مبتلا به زانو درد انجام می شود. ازون تراپی، زانو درد را کاهش می دهد و باعث بهبود عملکرد و کیفیت زندگی در افراد مبتلا به آرتروز زانو  و زانو درد می گردد

4.3/5 - (25 امتیاز)
منبع www.clinicdard.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. سعید صالحی می‌نویسد

    سلام بر پزشکان و متخصصان عزیز
    سوالی داشتم آیا مصرف ال آرژنین میتواند برای رشد و افزایش قد نوجوان ۱۵ سال (پسر) مفید باشد؟ در داروخانه به من گفته شد که ال آرژنین میتواند- یا ممکن است- باعث رشد غیرمتعارف بعضی سلولها شده و نهایتا منجر به سرطان !!! گردد
    میخواستم حضور گرامیتان سوال کنم آیا اساسا این نظر میتواند صحیح باشد . آیا مصرف ال آرژنین میتواند در رشد قد نوجوانان مفید و موثر باشد؟
    متشکرم و سپاس از جوابی که به حقیر خواهید داد

  2. معصومه لوایی می‌نویسد

    سلام .. مسئول و پزشک و متخصص ارتوپدی شما رو قسم به مقدسات کمکم کنید بلکه کمی درد زانوهایم بهتر شود و بتونم راه برم .. والله من توان جراحی ندارم . نه مالی و نه فیزیکی و امداد رسانی دلسوز و یا همدلی .. شدید زانو هام سفت و دردناکند .. بطوریکه اصلن نمیتونم بیرون از خونه تردد کنم .. از پیگیری شما تشکر

از پزشکان نبض‌ما بپرسید