بیماری سرطان عروسک گردان کلاه‌ قرمزی را از پادرآورد

دنیا فنی‌زاده عروسک گردان کلاه‌ قرمزی صبح چهارشنبه هشتم دی ماه بعد از سال‌ها تحمل بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش نبض ما به نقل از خبرآنلاین، فنی‌زاده که از مدتی قبل به دلیل شدت گرفتن بیماری سرطان در مرکز مربوط به این بیماری بستری بود، از دنیا رفت. فنی‌زاده متولد 1346 و فرزند هنرمند سرشناس پرویز فنی‌زاده، از سال‌ها قبل به عنوان عروسک‌گردان فعال به کار بود و یکی از مشهورترین عروسک‌هایی که با دستان او جان گرفت،‌ کلاه قرمزی بود.

او کلاه قرمزی را فرزند خود می دانست

فنی‌زاده کلاه قرمزی را بزرگترین فرزند خود می‌دانست. عروسک گردان کلاه‌ قرمزی که چندی قبل بعد از اعلام عمومی بیماری‌اش مهمان تلفنی برنامه «حالا خورشید» شده بود.

او در برنامه رشیدپور، گفته بود:  «من اکنون ۱۰ سال است که درگیر این بیماری هستم و حدود ۲ تا ۳ سال است که وضعیتم سخت تر شده و دست راستم لمس شده و درگیر شیمی درمانی هستم. سال گذشته هم توانستم با دست چپم عروسک گردانی کنم چون تا جایی که بتوانم عروسکم را به کسی نمی دهم.»

عروسک گردان کلاه‌ قرمزی در بخش دیگر سخنان خود گفته بود: «کلاه قرمزی پسر بزرگ من است و فرزندان من از او کوچک تر هستند. این را هم باید به دوستدارانش بگویم که او حالش بسیار خوب است.»

او در آن برنامه در مورد اینکه کلاه قرمزی همچنان ستاره است، گفته بود: ««کلاه قرمزی و صندوق پست» در سال ۱۳۷۰ تولید شد و فکر می کنم اینکه عروسکی همچنان ستاره بماند به تلاش ما مربوط می شود و ما نیاز داریم مطالعات زیادی داشته باشیم. مردم دوست دارند مسایل را به روز بشنوند به همین دلیل هم هست که برای هر مجموعه برنامه در این سال ها حدود دو ماه و تقریبا روزی ۱۰ ساعت تمرین می کنیم تا بتوانیم هر سال برنامه ای به روز داشته باشیم.»

عروسک گردان کلاه‌ قرمزی به خواست پدر بازیگر نشد

فنی‌زاده در گفت‌و‌گویی که هفته اول آبان، با هفته‌نامه چلچراغ داشت، درباره اینکه چرا هیچ‌گاه وارد دنیای بازیگری نشده بود، چنین توضیح داده بود: «پیشنهاد بازی داشته‌ام. دوست پدرم، کارگردان خوب سینما بهرام بیضایی، به من گفت بازی کنم.  قبول این پیشنهاد برایم خیلی سخت بود. آن هم به‌ خاطر بحث کوچکی که بین من و پدرم برای همیشه نصفه ماند. او دوست نداشت من بازیگر شوم و ما هیچ‌وقت فرصت نکردیم در این مورد با هم صحبت کنیم. شاید اگر الان بودند، با هم صحبت می‌کردیم. شاید دلیل قانع‌کننده‌ای برایم داشتند اما نمی‌دانم آن زمان در چه شرایطی بودند که دوست نداشتند من، دخترش، بازیگر شوم و چون هنوز آن دلیل را پیدا نکردم، به احترام حرف پدرم این کار را انجام ندادم و تمام نیرویم را برای کار عروسکی و کودک گذاشتم.»

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید