با انواع درد بیشتر آشنا شوید

انواع درد های حاد و مزمن، شامل حال میلیون ها نفر از افراد می شود و اثرات درد، هر سال هزینه های زیاد درمانی و توانبخشی را به جوامع تحمیل می کند.

شانه منجمد

این وضعیت نه تنها بسیار دردناک است بلکه می تواند چندین سال در صورت عدم درمان درست طول بکشد. درد شانه منجمد منجر به سفتی مفاصل شده و حتی ساده ترین حرکات مانند بالا بردن بازو را غیر ممکن می کند.

فعالیت های روزانه مانند پوشیدن لباس، بلند کردن اجسام نه چندان سنگین، و حتی شانه کردن موها با این درد به سختی انجام می شود.
هنوز مشخص نشده که چه علتی باعث بروز شانه منجمد می شود اما این عارضه پس از یک آسیب به شانه یا بازو و یا در افراد دیابتی بسیار شایع است. شانه منجمد می تواند هر دو شانه را گرفتار کند اما اغلب در یک شانه ظاهر می شود. استفاده از برخی مسکن ها همراه با تمرینات شانه برای کاهش درد ناشی از این عارضه مفید است.

استخوان شکسته

شکستگی یا ترک خوردگی استخوان مچ پا، لگن، بازو و بینی درد وخیمی به دنبال دارد. اگر شکستگی کوچک است ممکن است هیچ دردی را احساس نکنید اما به طور کلی، به استخوان شکسته لطمه می زند به ویژه هنگامی که شما سعی به حرکت کردن می کنید، انواع درد اغلب به صورت احساس درد عمیق توصیف می شود.

شکستگی استخوان التیام می یابد اما ممکن است نیاز به نگه داشتن استخوان در موقعیت ثابت داشته باشند. به عنوان یک قاعده کلی، در مسن ترها، شگستگی بزرگتر و التیام، طولانی تر است.

سندرم درد پیچیده منطقه ای

مبتلایان به این سندرم درد شدیدی را در اثر صدمه دیدن استخوان و بافت نرم دارند. این سندرم در هر سنی می تواند رخ دهد اما بیشتر در زنان بالای ۴۰ تا ۵۰ سال بروز می کند.

درد این عارضه مستمر و شدید است و بیشتر بازو، پاها و دست ها را گرفتار می کند. در حال حاضر درمان قطعی برای این سندرم وجود ندارد اما فیزیوتراپی و برخی درمان های دارویی، می تواند کمک کننده باشد.

سکته قلبی

اگر شما دچار حمله قلبی باشید شما معمولا درد در مرکز قفسه سینه خود دارید اغلب توصیف درد به عنوان یک احساس سنگینی، سفتی و یا فشردن است که می تواند خیلی بد باشد و باعث سقوط شما شود.

انواع درد می تواند مانند سوء هاضمه واقعا بد احساس شود و گاهی اوقات به فک، گردن، پشت، بازوها و یا معده شما گسترش یابد. اگر شما شما یا شخص دیگری گمان است به داشتن یک حمله قلبی، برای کمک اضطراری با مرکز اورژانس تماس بگیرید.

امروزه درمان انواع درد چه دردهای حاد و چه نوع مزمن آن، جز جدایی ناپذیری از زندگی بشر شده اند. در دوره ای که تکنولوژی بسیار فراگیر شده است، با بیماری هایی به نام بیماری های شغلی مواجه هستیم. از جمله ی این بیماری ها، اضافه وزن یا چاقی است که می تواند سبب آرتروزهای زودهنگام و کمر درد شود. در این ویدیوی آموزشی با صحبت های دکتر علیرضا فرهبد متخصص بیهوشی و درد همراه نبض ما باشید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید