امکانات پزشکی آلمان در دنیا بی نظیر است

یکی از کشورهای بزرگ و صنعتی دنیا که نقش تاثیرگذار آن در جهان امروز را نمی توان بدون تاثیر دانست، آلمان است. این کشور به دلیل توسعه اقتصادی و اجتماعی یکی از مقاصد گردشگران و مهاجران در سراسر دنیا است و امکانات بهداشتی و پزشکی آلمان در دنیا بی همتاست.

گردآوری- نبض ما

در این مقاله سعی داریم شما را با کشور آلمان، و شهرهای دیدنی آن بیشتر آشنا کنیم.

شهرهای دیدنی

برلین

برلین شهری چند چهره است. ابتدا شما را با معماری مدرن خود خیره می کند و سپس به قصرهای باروک می رساند. در این شهر می توانید از بهترین باغ وحش های دنیا بازدید کنید و به نمایشگاه های مختلف آن نیز سر بزنید.

مونیخ

مونیخ در طول جنگ جهانی دوم به طور کامل از بین رفت. به طوری که هنوز هم در حال بازسازی فرهنگ باواریایی آن هستند. پارک المپیک از جمله جاذبه های مونیخ است که در سال ۱۹۷۲ میلادی میزبان بازی های المپیک بوده است. در این پارک می توانید روی یخ اسکیت و داخل استخر شنا کنید.

هامبورگ

پس از برلین، دومین شهر بزرگ و پرجمعیت آلمان است. هامبورگ یکی از بزرگ ترین اسکله های اروپا را دارد. قدم زدن در سواحل و کنار کانال های آبی این شهر باعث شده است به آن «ونیز شمال» لقب بدهند. منطقه دادوستد هامبورگ که با آجرهای قرمز ساختمان هایش مشخص است، یکی از بهترین مکان ها برای صرف غذا به شمار می رود. ساختمان های منطقه Reeperbahn (نور قرمز) برای نورهای قرمز خود شهرت جهانی دارند.

فرانکفورت

بسیاری از مردم برای تجارت به فرانکفورت سفر می کنند زیرا این کلان شهر مرکز حمل و نقل، صنعت و اقتصاد آلمان به شمار می رود. این شهر دویست ساله مکان های گردشگری بسیاری دارد. رودخانه ماین، سالن مشهور اپرا، تئاتر، باغ وحش، مرکز خرید خیابانی، پارک ها و انواع کافه ها و موزه ها از مناطق گردشگری این شهر هستند.

اقتصاد در آلمان

آلمان دارای یک بازار اقتصادی اجتماعی با نیروی کار مجرب، موجودی سرمایه بزرگ، سطح پایین فساد، و سطح بالا از نوآوری است. آلمان بزرگ ترین اقتصاد ملی در اروپاست و هم چنین جزو چهار تولید کننده بزرگ در سال ۲۰۰۹ است. به طور متوسط نرخ بیکاری در ماه مه در آلمان ۶٫۷٪ بوده است.

از بین ۵۰۰ شرکت بزرگ دنیا «از لحاظ سرمایه» ۳۷تای آنها در آلمان می باشد. همچنین از برندهای معروف آلمان می توان به مرسدس بنز، ب ام و، آدیداس، پورشه، فولکس واگن و نیوآ اشاره کرد.

علم و تکنولوژی

دستاوردهای آلمان در زمینه علم بسیار مهم و چشمگیر بوده اس. جایزه نوبل تا سال ۲۰۱۰ به ۱۰۳ آلمانی رسیده است که پس از آمریکا و بریتانیا در رده سوم برندگان قرار دارد. یوهانس کپلر، آلبرت انیشتین، ماکس پلانک، رابرت کخ، کارل فردریش گاوس، برنهارت ریمان و گوتفرید لایبنیتس از دانشمندان مطرح آلمانی می باشند.

خرید در آلمان

بسیاری از آلمانی ها بیشتر به قیمت اجناس توجه می کنند تا به کیفیت آن ها. به همین دلیل است که رقابت بین فروشگاه هایی که کالاهای ارزان قیمت ارائه می دهند زیاد است و قیمت ها به نسبت سایر کشورهای اروپایی پایین تر است. در شهرهای بزرگ، در کنار فروشگاه های آلمانی می توانید از فروشگاه های ترکی، عربی و ایرانی خرید کنید. این فروشگاه ها گاهاً حلال مارکت نامیده می شوند و اجناسی با برند حلال برای مسلمانان ارائه می کنند.

هتل ها

یشتر هتل های زنجیره ای بین المللی در کلان شهرهای آلمان دارای شعبه هستند. تمام هتل های آلمان بر اساس کیفیت شان از ۱ تا ۵ رتبه بندی می شوند. این رتبه بندی ها توسط ارگان های مستقل انجام می شوند و برای همین قابل استناد و معتبر هستند. بر اساس آمار گران ترین شهرها مونیخ و فرانکفورت هستند.

همچنین بسیاری از خانواده ها یک یا چندین خالی در خانه هایشان را برای درآمد زایی از طریق مسافران اختصاص می دهند و پیدا کردن چنین هتل هایی کار دشواری نیست.

قهوه، چای و شکلات داغ

آلمانی ها قهوه بسیار می نوشند. در حال حاضر بندر هامبورگ بزرگ ترین مبدأ تجارت قهوه در دنیاست. در حال حاضر کافی شاپ های آمریکایی استارباکس در بیشتر شهرهای آلمان دارای شعبه هستند.

چای که در آلمانی Tee (با تلفظ تِ) نامیده می شود یکی از نوشیدنی های رایج در آلمان است. منطقه ی فریزیای شرقی در شمال غرب آلمان سنت دیرینه ای در چای دارد و احتمالاً تنها منطقه ای در آلمان است که چای محبوبیت بیشتری نسبت به قهوه دارد.

شکلات داغ آلمانی تیره رنگ تر است و کمتر شیرین است و معمولاً همراه با خامه سرو می شود. در برخی از کافی شاپ ها، تکه های شکلات به همراه شیر داغ برای مشتری آورده می شوند. این نوشیدنی شیرشکلات نام دارد و معمولا نوشیدنی کودکان است.

سلامت

امکانات بهداشتی و پزشکی آلمان در دنیا بی همتاست. در کتابچه های راهنمای تلفن، شماره های زیادی مخصوص اورژانس و خدمات پزشکی وجود دارند و بسیاری از آن ها در ساعات شب و زمان های تعطیلی نیز فعالند.

درمان

اگر در مدت حضورتان در آلمان به یک مشکل غیراورژانس برخورد کردید، می توانید پزشکان محل سکونت خود را در اینترنت جستجو و انتخاب کنید. نظام سلامت آلمان به متخصصان این اجازه را می دهد که جراحی های خود را انجام بدهند. بنابراین در پیدا کردن هر نوع پزشک از جراح لثه گرفته تا متخصص مغز و اعصاب در هر شهری مشکل نخواهید داشت. پزشکان عمومی در آلمان Allgemeinmediziner نامیده می شوند.

داروخانه ها در آلمان Apotheke (با تلفظ آپوتِکه) خوانده می شود و با نماد حرف A بزرگ و قرمز رنگ در تابلوهای شان دیده می شوند. هر شب یک داروخانه  ی کشیک در هر نقطه ی سکونتی فعالیت می کند و سایر داروخانه ها وظیفه دارند نام و آدرس این داروخانه ی کشیک را روی شیشه ی خود بچسبانند.

بعضی از داروهایی که درایران و سایر کشورها بدون نسخه تجویز می شوند همانند آنتی بیوتیک ها، در آلمان به نسخه ی پزشک نیاز دارند. کارمندان داروخانه ها آموزش های لازم را دیده اند و در تمام ساعات فعالیت، حداقل یک پزشک داروساز در داروخانه حاضر است. یک پزشک داروساز می تواند به تشخیص خود در در مورد داروها به بیمار پیشنهاداتی ارائه کند.

داروها در آلمان تا اندازه ای گران هستند. برای اینکه هنگام خرید دارو پول کمتری بپردازید از فروشنده  در مورد داروی Generika (تلفظ گنریکا) سوال کنید. یک Generikum (گنریکوم) دارویی مشابه داروی اصلی است که برند داروی اصلی را ندارد و قیمت ارزان تری دارد.

بیماری ها

به بیماری هاری محتاط باشید، در گذشته این بیماری در بخش هایی از آلمان رایج بود، اگرچه تا اندازه ی زیادی مهار شده و متولیان بهداشت توجه زیادی به آن داشته اند. در بخش هایی از آلمان احتمال کمی از خطر ابتلا به آنسفالیت (ورم مغزی) منتقل شده از کنه وجود دارد. به کسانی که مدت طولانی به کمپنگ و راهپیمایی در طبیعت می پردازند توصیه می شود که واکسن این بیماری را دریافت کنند. مورد بعدی بیماری  لازم است که آن هم توسط کنه منتقل می شود. گستردگی بیشتر دارد و قابل پیشگیری بوسیله واکسن نیست.

برای جلوگیری از خطر گزش این حشره شلوارهای بلند بپوشید و از کفش های مناسب استفاده کنید. اگر کنه با بدن تان تماس پیدا کرد آن  را جدا کنید. برای این منظور می توانید از چیزی شبیه به کارت بانک یا از کارت هایی به نام کارت کنه (Zeckenkarte) که در داروخانه ها برای جدا کردن کنه از بدن حیوانات خانگی فروخته می شود استفاده کنید.

هر روش دیگر غیر از این (کندن با دست، چسب و …) سبب وارد شدن بیشتر عفونت به محل گزیدگی می شود. درصورت گزیدگی زیاد به پزشک مراجعه کنید.

 

5/5 - (6 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید