جشن سال نو میلادی در نقاط مختلف جهان

در کشورهایی که از تقویم میلادی استفاده می کنند، سال نو معمولا در اول ژانویه برگزار می گردد. در حال حاضر، جشن گرفتن سال نو میلادی یکی از بزرگترین رویدادهای جهانی می باشد.

گردآوری- نبض ما

سال نو روزی است که آغاز یک سال گاه‌شماری جدید را رقم میزند، و در آن سال‌شمارِ یک تقویم مشخص افزایش داده میشود. در بسیاری از فرهنگ‌ها، این رویداد را به مناسبت پایان سال قدیم و شروع سال جدید جشن می‌گیرند.

در شب ۳۱ دسامبر هر سال، آخرین روز سال نو میلادی و روز قبل از روز سال نو در بسیاری از کشورهای جهان، عموما قاره‌های اروپا، آمریکا، استرالیا و بخش‌هایی از آسیا و آفریقا مراسم سال نو برگزار می شود. در فرهنگ جدید غرب این روز با گردهمایی‌هایی در مجالس و مهمانی‌ها برگزار می شود که انتقال سال را ساعت ۱۲:۰۰ شب جشن می‌گیرند.

بسیاری از فرهنگ‌ها در این شب از آتش‌بازی و دیگر روش‌های پرصدا برای جشن گرفتن استفاده می کنند. شب سال نو میلادی به صورت جهانی مطابق با تولد مسیح یا عرف‌نامه پس از میلاد در کشورهای مسیحی و حتی غیر مسیحی در ۳۱ دسامبر برپا می شود. شب سال نو میلادی همچنین به عنوان هفتمین روز کریسمس در مسیحیت غربی شناخته می شود.

شهرهای زیادی در دنیا سال نو را جشن می گیرند. سال نو عموماً همراه با آتش‌بازی، ساز و سرود و دیگر فستیوال‌ها جشن گرفته می شود. نوع، جشن و تاریخ سال نو در کشورهای مختلف مطابق به فرهنگ و تاریخ هر جامعه متفاوت است.

مکان های دیدنی دنیا در سال نو میلادی

در ادامه به معرفی مکان هایی می پردازیم که به عنوان جاذبه های گردشگری در ابتدای سال نو میلادی می تواند مورد توجه گردشگران واقع شود.

1- وین، اتریش

وین جدا از جنبه رمانتیک آن در ایام کریسمس و سال نو به یکی از زیباترین پایتخت های جهان تبدیل می شود. خیابان ها و فروشگاه های پایتخت اتریش با رشته های نور، شاخه های کاج و سرو و روبان های ابریشمی تزیین شده اند. در این عکس چلچراغ های غول آسا در خیابان منتهی به کلیسای اعظم سن استفان در نزدیکی کاخ شونبرون مشاهده می شود.

2- باغ های تیوولی کپنهاگ، دانمارک

باغ های تیوولی شهر کپنهاگ یکی از دیدنی ترین مکان های پایتخت دانمارک محسوب می شود که در این روزها زیباتر از همیشه است. در این عکس یک رستوران با معماری معبدی ژاپنی در حاشیه دریاچه باغ های تیوولی را می بینیم.

3- بروکسل، بلژیک

منظره نورباران گران پلاس شهر بروکسل، پایتخت بلژیک.

4- کالاوی گاردن، ایالت جورجیا، آمریکا

کالاوی گاردن در اسنوفلک ولی ایالت جورجیا آمریکا در آستانه کریسمس و سال نو به ویژه در شب حال و هوای دیگری می یابد.

5- مدلین، کلمبیا

شهر مدلین که در گذشته به شهر مواد مخدر کلمبیا شهرت داشت امروزه لقب قبلی اش را فراموش کرده است. در آستانه جشن های پایان سال سراسر این شهر و به ویژه در طول رودخانه مدلین با نورباران هایی فوق العاده زیبایی خاصی پیدا می کند.

6- گوتبورگ، سوئد

شهر گوتبورگ یا به قول خود سوئدی ها یوتبورگ در آستانه سال نو نورباران می شود. بازار نوئل لیزبرگ با 700 درخت کریسمس تزیین شده و در گوشه و کنار این شهر زیبا گروه های کر سرودهای را به مناسبت فرا رسیدن سانتا لوسیا می خوانند. مردم در طول پیاده راهی به طول 3 کیلومتر که به بندر منتهی می شود تفریح می کنند.

7- هنگ کنگ، چین

چشم انداز زیبایی از آسمان خراش های منطقه ویژه هنگ کنگ در حاشیه ویکتوریا هاربور هنگام شب.

8- مادرید، اسپانیا

بازار خرید سال نو در پلاتزا مایور شهر مادرید پایتخت اسپانیا با تزیینات تماشایی.

9- کوبه، ژاپن

منظره دیدنی پیاده راهی در نزدیکی پارک هیگاشی- یوئنچی شهر کوبه ژاپن در آستانه سال نو میلادی.

10- سنت آگوستین، ایالت فلوریدا

شهر قدیمی سنت آگوستین در ایالت فلوریدا آمریکا معماری اسپانیایی خود را حفظ کرده و نورباران جشن های پایان سال به آن جلوه خاصی می بخشد.

     

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید