چه کنم تا صورتم لاغر شود؟

چاقی صورت یکی از مشکلاتی است که غالب مردان و زنان در سراسر جهان با آن روبه رو هستند.چاقی صورت  امری طبیعی است و این مساله زیبایی صورت را در بیشتر موارد کم می کند اما می توانید با انجام فعالیتهایی، کاری کنید که صورتتان باریک تر به نظر برسد

گردآوری- نبض ما

چاقی یکی از مشکلات بزرگ قرن ماست. زندگی های ماشینی و کم تحرک، غذاهای نامناسب، بی توجهی به ورزش و حتی مشکلات عصبی باعث شده آدم ها روز به روز چاق تر شوند. بزرگ تر و کوچک تر هم ندارد. اگر شما جزو کسانی نیستید که به صورت ژنتیکی صورت چاقی دارند، باید وزن و شرایط بدن تان را کنترل کنید چون چاقی صورت هم مانند چاقی سایر نواحی بدن است؛ یعنی تجمع چربی در قسمت صورت!

چاقی صورت معمولا با گرفتن رژیم مناسب، ورزش و مشورت با متخصصان تغذیه بهتر می شود و می توانید همزمان با لاغر شدن، صورت تان را هم لاغر کنید؛ البته شاید کمی طول بکشد اما بالاخره نتیجه می گیرید. در این مقاله به راه هایی برای لاغر کردن صورت اشاره می شود.

لبخند بزنید

شما می توانید با انجام ساده ترین کار، عضلات صورت و گونه هایتان را به کار بگیرید و چربی های بیشتری را در این نواحی بسوزانید. ساده ترین کار، لبخند زدن است. توصیه می کنیم روزانه به طور مرتب لبخند به لب باشید. این کار ساده نه تنها برای بهبود روحیه تان خوب است، بلکه باعث می شود تمام عضلات گونه ها به کار و چاقی صورت کاهش پیدا کند.

تمرین شماره یک

هر روز جلوی آینه بایستید و لبخندهای پت و پهن بزنید. هدف از این کار تلاش برای نزدیک کردن گوشه ی راست لب به گوش راست و گوشه ی چپ لب به گوش چپ است. این حالت را به مدت پنج ثانیه حفظ کرده و سپس رها کنید. این حرکت را ده مرتبه تکرار کنید.

تمرین شماره دو

تمرین دیگر این است که با قدرت، فک تان را ( مثل زمانی که آدامس می جوید) باز و بسته کنید. زمانی که دهان را باز می کنید، به مدت ۵ ثانیه صبر کرده و سپس به حالت اول برگردید. این تمرین را ۱۰ مرتبه انجام دهید.

ورزش و تغذیه

در حالت کلی با افزایش وزن،ناگزیر دچار چاقی صورت می شوید. یکی از روش های موثر برای لاغری صورت، لاغر کردن کل بدن است. برای این کار در گام اول باید تغذیه تان را اصلاح کنید.

توصیه می شود مواد غذایی سرشار از فیبر را در الویت برنامه ی غذایی تان قرار دهید. دانه های روغنی، سبزیجات و میوه های تازه جزو انتخاب های غذایی برای رسیدن به خوش اندامی هستند. علاوه بر این لازم است که روزانه حداقل یک و نیم لیتر آب بنوشید تا بهتر بتوانید سموم بدن را دفع کنید.

aid784172-728px-reduce-face-fat-step-2-version-4

یادتان باشد که ورزش منظم (دو مرتبه در هفته) مفید است. بهتر است دوی نرم یا پیاده روی تند را انجام دهید، چون کمک بیشتری به دفع چربی بدن و بدون شک چربی صورت می کند.

مصرف نمک و شکرتان را کاهش دهید

بسیاری از متخصصین تغذیه بر این باورند که چاقی صورت ، به دلیل حبس شدن آب به جای چربی در این ناحیه است. وجود شکر و نمک در برنامه ی غذایی شما می تواند باعث احتباس آب و در نتیجه چاقی صورت شما شود.

پس برای اینکه صورتتان لاغرتر شود، نمک و شکر را از رژیم غذایی خود قطع کنید. یک برنامه ی غذایی کم نمک و کم چربی، سرشار از گوشت کم چرب، میوه، و سبزیجات در کنار غلات سبوس دار داشته باشید.

داروهایتان را بررسی کنید

بسیاری از داروها، چه آن هایی که با نسخه فروخته می شوند، چه آن هایی که همه جا در دسترسند، می توانند باعث احتباس آب در صورت شوند. اگر می خواهید صورتتان لاغر شود، باید مصرف داروهایی که باعث حبس آب در صورت می شوند را کاهش داده یا قطع کنید.

اگر داروهای شما برایتان تجویز شده اند، با پزشکتان درباره ی جایگزین های آن دارو صحبت کنید، جایگزینی که آب را حبس نکند. البته باید هر دارویی که دکترتان تشخیص می دهد و لازم می داند را مصرف کنید، حتی اگر باعث چاقی صورت شوید.

 

fat-face-baby-picture

راه حلی برای کمک به آب کردن غبغب

چاقی غبغب از آن نکات آزاردهنده است که روی صورت هم تاثیر می گذارد. برای لاغر کردن این قسمت از صورت و گردن می توانید از ماساژ استفاده کنید. فقط یادتان باشد این تمرینات را باید هر روز و برای چند ماه انجام دهید تا نتیجه خوبی بگیرید. پس زود خسته نشوید.

برای این تمرین ها باید بنشینید در حالی که پشت تان کاملا صاف، شانه های تان رو به پایین و بازوهای تان کشیده است؛ دست ها را روی زانوها قرار دهید.

۱- سرتان را به آهستگی بالا بیاورید و همزمان از بینی به مدت پنج ثانیه نفس بکشید. پنج ثانیه نفس تان را حبس کنید و چشم های تان را ببندید. همزمان، لب پایین تان را روی لب بالا بگذارید، انگار با کسی قهر کرده اید. بعد به آهستگی رها کنید سپس این تمرین را دوباره شروع و حدود ۱۰ بار تکرار کنید.

۲- سرتان را به آهستگی آن را پایین بیاورید و در همان حال چانه را به سینه تان نزدیک کنید. این تمرین را همزمان با بیرون دادن نفس از بینی انجام دهید. پنج ثانیه در این حالت بمانید و بعد سرتان را به آهستگی بالا بیاورید. ۱۰ بار هم این حرکت را انجام دهید.

۳- سرتان را کاملا صاف نگه دارید، چانه تان را به آهستگی جلو بیاورید و پنج ثانیه در این وضعیت بمانید. این تمرین هم باید ۱۰ بار انجام شود.

چه کنم تا صورتم لاغر شود؟

امتیاز شما :


ساختمان پزشکان

دکتر حسین نجفی

متخصص قلب و عروق

دکتر فریبا هندسی

متخصص فشارخون

دکتر مجید نجفی

متخصص بیهوشی و درد

دکتر مهرداد فلاح

متخصص دندانپزشکی

ممکن است شما دوست داشته باشید