رسیدن به موفقیت ، بدون محدودیت

یکی از نقاط عطف زندگی این است که ناگهان متوجه معجزه ی رشد شخصی شویم. اینکه به این نتیجه برسیم که از طریق رشد شخصی به راستی می توانید خود را با بند کفش خودتان بالا بکشید و بدانید  با یادگیری آنچه که برای رسیدن به موفقیت یا آنچه که می خواهید بشوید، محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش نبض ما به نقل از تبیان، دانش و اطلاعات در زمینه ی تخصصی شما هر دو یا سه سال یک بار دو برابر می شود. تمام اطلاعات اساسی شما سریعا مهجور و غیر مستقل می شوند. برای رسیدن به موفقیت و به روز بودن باید دائما اطلاعات و ایده های جدید کسب کنید.

ما در این مقاله، توصیه ای به  شما می کنیم که با استفاده از آن، می توانید به سرعت جلوتر از هم گروهی های در راه رسیدن به موفقیت خود حرکت کنید:

برای رسیدن به موفقیت هر روز مطالعه کنید

برای رسیدن به موفقیت در کار و کاسبی که دارید باید حداقل یک ساعت در روز در مورد حرفه ی خود مطالعه کنید و متن های مهم را مشخص کرده و یادداشت برداری کنید. مطالعه ی کمتر از یک ساعت در روز شما را در معرفی خطر عقب ماندن از رقبای خود قرار خواهد داد. حداقل کاری که باید بکنید این است که هر روز صبح از خواب بیدار شوید و 30 تا 60 دقیقه مطالب آموزشی بخوانید.

با دقت یادداشت برداری کنید

به طور مرتب یادداشت های خود را مرور کنید و برروی آنچه که یاد گرفتید تأمل کنید و به این فکر کنید که چگونه می توانید از ایده های جدید در زندگی روزمره استفاده کنید. اگر روزی تنها یک ساعت مطالعه کنید، حدودا به یک کتاب در هفته خواهد رسید.

یک کتاب در هفته بالغ بر 50 کتاب در سال خواهد شد . 50 کتاب در سال جمعا به 500 کتاب در 10 سال آینده بالغ می شود . شما حداقل به یک خانه ی بزرگ نیاز خواهید داشت تا بتوانید آن کتاب ها را نگهداری کنید و احتمالا با رعایت این شیوه ، از عهده ی آن برخواهید آمد. اما اگر در روز یک ساعت ، و در هفته یک کتاب بخوانید، هر سال در رشته ی تخصصی خود به درجه ی دکترا خواهید رسید و در کار خود یکی از باهوش ترین، بااطلاع ترین و سودمند ترین افراد خواهید بود .

برای داشتن درآمد بیشتر، باید بیشتر یاد گرفت. شما نمی توانید در کار خودتان بیشتر و سریع تر از آنچه که امروز هستید جلو بروید مگر این که چیزهای جدیدی یاد بگیرید و به آنها عمل کنید.

دانستن، توانایی است

این یک واقعیت است: “کتابخانه ها پر از علم و دانشی است که به کسی کمک نمی کنند”. اصل مهم این است که شما به طور جدی بخوانید و یاد بگیرید و از همه مهمتر ، به آنها عمل نمائید .

برای تغییر تفکر به طور مثبت و سازنده و رسیدن به موفقیت ، باید همیشه ذهنتان را با ایده های جدید تغذیه کنید. شما باید در ارتباط با رشته ی تخصصی خود از پیشرفت های علمی روز اطلاع داشته باشید و با آنها جلو بروید.

باید به طور منظم با افراد مهم در زمینه ی تخصصی خود معاشرت کنید. باید دائما به دنبال راه هایی باشید تا بتوانید کارتان را بهتر، سریع تر و آسان تر انجام دهید. باید در جستجوی راهی باشید که بتوانید به ارباب رجوع ها و مشتریان خود بهتر خدمت کنید. باید از جدیدترین و آخرین پیشرفت های علمی در رشته ی تخصصی خود برای رسیدن به موفقیت  آگاه باشید؛ طوری که یکی از باارزش ترین افراد در کار خود شوید.

تفکر نامحدود برای رسیدن به موفقیت

در عصر اطلاعات ، علم همه چیز است . میزان علم و دانشی که می توانید به دست آورید و برای بهبود زندگی خود از آن استفاده کنید تنها به وسیله ی بلند پردازی و جاه طلبی شما محدود می شود. در واقع هیچ محدودیتی در مورد آنچه که می توانید به دست بیاورید وجود ندارد ، مگر این که خودتان آن محدودیت ها را ایجاد کنید.

هر چقدر بیشتر در مورد رشته ی تخصصی خود اطلاع داشته باشید به همان اندازه ،برای به کارگیری مهارت هایتان در کار جرأت و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. هر چقدر جرأت و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید به همان اندازه از عزت نفس و احساس توانایی فردی بالایی برخوردار خواهید بود. در هر کاری که انجام می دهید واقعا توقف ناپذیر خواهید بود .

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید