اشتباهات رایج که روزانه انجام می‌دهید

روز تازه‌ای شروع شده است، اما شما از قبل خود را در معرض خطرهایی قرار داده‌اید که حتی متوجه آن نشده‌اید. در این مقاله ما اشتباهات رایج روزانه‌ای که سلامت شما را به خطر می‌اندازد را معرفی کرده‌ایم:

۱.صورت خود را لمس می‌کنید

شما نمی‌توانید از این کار دست بکشید. با توجه به نظر محققان موسسه ملی بهداشت، مردم به طور متوسط نزدیک به چهار بار در هر ساعت صورت خود را لمس می‌کنند. آیا این کار از اشتباهات رایج است؟ با توجه به گفته‌های محققان دانشگاه آریزونا میز کار شما در هر اینچ مربع صدها بار بیشتر باکتری از صندلی توالت در ساختمان اداری دارد، بنابراین هنگام استراحت شما دست خود را بر روی یک سطح میکروبی قرار می‌دهید و سپس آنها را به پیشانی و صورت خود می‌مالید، این کار از اشتباهات رایج است که احتمال بیمار شدن و جوش زدن را افزایش می دهد، همچنین مالیدن صورت یا دست زدن به آن می‌تواند به سادگی به یک بیماری به نام آکنه مکانیکا منجر شود، مالش منافذ پوست می‌تواند باعث مسدود شدن آن شود و نتیجه آن جوش زدن تا ۲ هفته بعد است.

۲. به صندلی خود می‌چسبید

بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهد که نشستن طولانی‌مدت برای سلامتی بسیار مضر است. علاوه بر افزایش خطر چاقی، بیماری‌های قلبی، دیابت، سکته مغزی و حتی مرگ را در پی دارد. یک مطالعه جدید دانشگاه نورث وسترن می‌گوید هر یک ساعت اضافی نشستن بر روی صندلی در روز در حدود ۵۰ درصد خطر از کار افتادگی از لحاظ فیزیکی را افزایش می‌دهد. از همه بدتر، بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که نشستن طولانی‌مدت می‌تواند تندرستی شما را حتی اگر روزانه ورزش می‌کنید را به خطر بیندازد. هر ۳۰ یا ۶۰ دقیقه یکبار برای چند دقیقه از صندلی خود بلند شوید.

۳. شبکه‌های اجتماعی را چندین بار در روز چک می‌کنید

عادت چک کردن مداوم شبکه‌های اجتماعی می‌تواند رابطه‌ی شما را به خطر بیندازد. محققان در شیلی دریافتند کسانی که اغلب از شبکه‌های‌ اجتماعی استفاده می‌کنند در طول ۱۲ ماه در مقایسه با کسانی که از آن چشم‌پوشی می‌کنند نزدیک به دو برابر بیشتر در مورد ترک همسر خود خود فکر می‌کنند.شبکه‌های اجتماعی ممکن است جرقه حسادت را بین شریک زندگی شما را بزند و باعث می‌شود که راحت‌تر از همیشه به خیانت فکر کنید.

۴. در میز کار خود غذا می‌خورید

انگشتان کثیف و ظرف غذا یا کیسه‌های خالی تنقلات بر روی میز نشانه اشتباهی است که شما در پشت کامپیوتر خود غذا می‌خورید. کمر شما نیز ممکن است شواهدی از این کار را ارائه کند. محققان دانشگاه لیورپول دریافتند که مردم در حالی که حواس پرت هستند و وعده‌های کامل غذایی یا میان‌وعده می‌خورند، کالری بیشتری مصرف می‌کنند که اثرات آن در روز بعد نیز ادامه پیدا می‌کند. هنگام غذا خوردن چند وظیفه‌‌ای را ترک کنید. حواس پرتی را در ساعات غذاخوردن کاهش دهید و فقط بر روی غذای خود تمرکز کنید، اگر روی غذا خوردن تمرکز داشته باشید به احتمال زیاد غذای متناسبی می‌خورید و پرخوری نخواهید کرد.

۵. چشمان خود می‌مالید

مالش چشم باعث ابتلا به یک بیماری به نام کراتوکونوس می‌شود، ضعیف شدن تدریجی و نازک شدن قرنیه از عواقب آن است که باعث از دست دادن بینایی می‌شود که نمی توان توسط لنز، عینک و یا عمل لیزیک آن را اصلاح کرد. اگر شما از لنز استفاده می‌کنید، مالیدن آن از اشتباهات رایجی می باشد که ممکن است باعث شود لنز در زیر پلک شما گیر کند اما خوشبختانه ساختار آن مانع از به طور کامل رفتن آن به پشت چشم شما می‌شود، اما احتمال اینکه در آن‌جا گیر کند وجود دارد. اگر شما تجربه خارش، خشکی، یا با لنز مشکل دارید با چشم پزشک خود صحبت کنید. دکتر می‌تواند در صورت وجود مشکل به شما کمک کند.

۶. فضای کاری شما به هم ریخته است

وضعیت میز شما می تواند سلامت شما را تحت تاثیر قرار دهد. در یک مطالعه در دانشگاه مینه سوتا، شرکت کنندگان در دو فضای اداری مرتب و تمیز و یا به‌‌هم‌ ریخته زمان خود را سپری کردند. ده دقیقه بعد از آنها با یک سیب و یک شکلات پذیرایی شد. ۶۷% از افرادی که در دفتر مرتب بودند سیب را برداشتند، در حالی که ۸۰ درصد از کسانی که در فضای کاری آشفته بودند شکلات را انتخاب کردند. محیط مناسب شما را برای برای تصمیم گیری خوب که می‌دانید برای شما بهتر است تشویق می‌کند.

۷. ادرار خود را نگه می‌دارید

بعد از پایان یک کنفرانس یا جلسه بهتر است سریع به دستشویی بروید. گاهی اوقات نگه داشتن ادرار خود خوب است، اما نگه‌داشتن طولانی مدت و همیشگی آن می‌تواند از اشتباهات رایجی باشد که موجب مشکلات جدی مانند عفونت دستگاه ادراری و عفونت مثانه شود و حتی می‌تواند با تضعیف ماهیچه‌های درگیر در کنترل مثانه به بی اختیاری منجر شود.

منبع: عصر ایران

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر اسماعیل سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    سلام و عرض احترام
    بنده چند وقت پیش این سوال رو پرسیدم امام موتسفانه پاسخی برای بنده نیومد.
    اصل مطلب: آزمایشهای تایین سلامت را داده ام و مشکلی نداشتم. اما روز به روز از وزنم کاسته می شود.و عضلاتم ضعیف تر می شود. بعد از مراجعه به پزشکان مختلف که ختم به پزشک اعصاب و روان شد و آنهم بنا به تشخیص پزشکان دیگر بود. علائم بنده: احساس ضعف و گشنگی اما به هنگام خوردن غذا بی میلی و احساس بدی در پشت سر. ریزش زیاد موی سر، ضعیف شدن عضلات. عدم بازیابی رشد بدن با توجه به تمرین و افزایش وعده های غذایی ، عدم تمرکز، واکنش نشاندان سریع نسبت به افراد
    1. تصویر کاربر دکتر مجید محمدپور سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام ظاهرا اشتغال فکری نسبت به سلامتی خودتون دارید.اگر بخواهیم مشکل شما رو دسته بندی کنیم احتمالا جزو مشکلات اضطرابی محسوب میشه و بدنتون نسبت به استرسها واکنشش اینه.شاید داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب کمکتون کنه .اما در کل سعی کنید روی عملکرد کلی بدنتون و کارکردتون متمرکز بشید.به این کار میگن شناخت درمانی،پس توصیه میکنم به روانشناس هم مراجعه کنید تا با شما شناخت درمانی کار کنه.ممنونم.

  • تصویر کاربر عليرضا سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 86 مشاهده پرسش
    موادي كه كربوهيدرات كم و پروتئين زياد دارند و همچنين به آساني تهيه شوند كدامند؟؟
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      گوشت قرمز و سفيد و تخم مرغ
  • تصویر کاربر بی دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 130 مشاهده پرسش
    برای اینکه منی مردبهتربه داخل رحم زن واردبشه بایدچه کنیم ؟
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      در حالت طبیعی منی به طور طبیعی وارد واژن میشود اما حالت برقراری رابطه تنها و مهمترین عامل در کیفیت این موضوع می باشد. وضعیت سنتی یکی از بهترین وضعیت‌های رابطه‌ جنسی برای باردار شدن سریع‌تر است. این وضعیت برای بارداری مطلوب‌ترین حالت است—گرچه تقریباً در هر حالت از رابطه ‌جنسی می‌توان باردار شد. در این وضعیت که جزء قدیمی‌ترین حالت‌ها برای رابطه‌ جنسی است، زن با پاهایی باز شده به پشت می‌خوابد و هر دو زانوی خود را خم می‌کند و کف پاها را محکم روی زمین قرار می‌دهد. سپس مرد روی او می‌خوابد. البته این حالت پایه مدل‌های دیگری هم دارد: مثلاً زن یک یا هر دو پای خود را بلند می‌کند و مرد یا آنها را در دست می‌گیرد و یا آنها را روی شانه‌های خود قرار می‌دهد؛ یااینکه یکی یا هر دو زانوی خود را باز می‌کند. وضعیت سنتی بهترین حالت برای باردار شدن است زیرا بسیار راحت بوده و تماس دو بدن در آن بهتر است. دو طرف رودرروی هم هستند و تمام مدت می‌توانند همدیگر را بوسیده یا در آغوش گیرند. در این حالت زن می‌تواند آزادانه حرکت کند و مرد می‌تواند با بلند کردن خود با دست‌هایش یا بالا کشیدن بدنش بااستفاده از زانوهایش، بخشی از وزن خود را از روی زن بردارد. برای لقاح نیز این حالت بهترین حالت برای باردار شدن است زیرا وقتی زن به پشت می‌خوابد، واژن رو به پایین است و رفتن اسپرم به داخل آن و گذشتن از گردنه رحم و وارد شدن به رحم راحت‌تر صورت می‌گیرد. یکی دیگر از فواید این حالت این است که این امکان را فراهم می‌کند که آلت مرد عمیق‌تر وارد واژن زن شود تا اسپرم بعد از انزال مستقیم‌تر وارد گردنه رحم شود. وقتی می‌خواهید در بهترین حالت رابطه ‌جنسی باردار شوید، و احتمال باردار شدن خود را پس از انزال افزایش دهید، این نکات را رعایت کنید: •مرد باید آلت تناسلی خود را تا حد امکان بیشتر به عمق واژن فرو برده تا کمترین میزان از مایع انزال شده بیرون از واژن بریزد. •پس از بیرون کشیدن آلت، مرد می‌تواند به آرامی دو لب دستگاه تناسلی زن را به سمت هم فشار دهد تا مایع انزال شده از آن بیرون نریزد. •زن باید برای 20 تا 30 دقیقه بعدی همانطور به پشت دراز بکشد. بهتر است که زیر کمر او بالشی قرار گیرد تا لگن او کمی از روی زمین بلند شود.طبیعی است که وقتی زن از جای خود بلند می‌شود کمی از مایع انزال شده از واژن بیرون بریزد اما این احتمال بارور شدن او را کاهش نمی‌دهد زیرا در این نقطه بیشتر اسپرم‌هایی که در واژن مانده‌اند زنده نیستند. به همان دلیل، به پشت خوابیدن زن بیشتر از 30 دقیقه احتمال بارور شدن زن را بیشتر نمی‌کند. اگر دوست دارید تنوع بیشتری در رابطه‌جنسیتان باشد، می‌توانید از مدل‌های زیر برای باردار شدن استفاده کنید: •خوابیدن دو طرف به پهلو کنار یکدیگر نیز یکی از راه‌های خوب برای آندسته از زوج‌هایی است که یکی از طرفین اضافه‌وزن یا کمردرد دارد. اینکار را می توانید هم به صورت رو در رو و هم طوری که مرد از پشت زن را در آغوش گرفته و آلت خود را از پشت وارد واژن زن کند، انجام دهید. •در استفاده از هرکدام از وضعیت‌ها، پس از انزال، زن می‌تواند هم روی شکم 20 تا 30 دقیقه بخوابد یا به پشت برگشته و با بالا نگه داشتن لگن خود همانطور که در بالا اشاره شد، دراز بکشد.نیازی به گفتن نیست که وضعیت رابطه جنسی که برای باردار شدن انتخاب می‌کنید هرچه که باشد، باید از کاری که می‌کنید نهایت لذت را ببرید و این برایتان نباید به یک عادت یا امر عادی تبدیل شود.
درحال دریافت اطلاعات