شروع یک برنامه کنترل وزن در محل کار

افرادی که کنترل وزن مناسبی دارند نسبت به دو گروه با وزن متعادل و دارای اضافه وزن، ۵۸ دقیقه کمتر می نشینند و در ازای آن به فعالیت هایی سبک مانند قدم زدن در فضای اداره مشغول می شوند.

به گزارش نبض ما به نقل از همشهری، معمولا به افرادی که می خواهند وزن کم کنند گفته می شود که بیشتر ورزش کنید، اما کنترل وزن راه حل ساده تری نیز دارد، کمتر نشستن در محل کار می تواند در کنترل وزن افراد موثر باشد.

محققان کالج سلامت عمومی کلرادو در پژوهشی جدید به این نتیجه رسیده اند که کمتر نشستن و انجام فعالیت هایی به سبکی قدم زدن در محل کار می تواند به حفظ تناسب اندام و کنترل وزن کمک کند.

در این پژوهش جدید، محققان اطلاعات مربوط به کاهش وزن ۳۰ داوطلب که که ۱۳.۶ کیلوگرم وزن کم کرده بودند و برای یک سال این کاهش وزن را حفظ کرده بودند، ۳۳ نفر که از وزنی متعادل برخوردار بودند و ۲۷ فرد مبتلا به اضافه وزن را مورد بررسی قرار دادند.

تمامی داوطلبانی که در این پژوهش حضور داشتند برای یک هفته ابزار ردیاب فعالیت های فیزیکی به همراه داشتند. این ابزار مستطیلی شکل که ActivPAL نام دارد روی پوست ران پا می چسبد و به خوبی می تواند تفاوت میان ایستادن و نشستن را تشخیص دهد.

chandonatwork

قدم به قدم تا کاهش وزن

نتایج بررسی داده ها نشان داد افرادی که توانسته بودند وزن کم کرده و کنترل وزن کنند، نسبت به افرادی که وزنی معمولی داشتند و افراد دچار اضافه وزن از فعالیت بدنی بیشتری برخوردار بودند.

این افراد روزانه بیش از ۱۲ هزار قدم بر می داشتند درحالی که میانگین قدم های روزانه داوطلبان متعادل ۹۰۰۰ و افراد دچار اضافه وزن ۷۰۰۰ قدم بود.

کاهش وزن با فعالیت بدنی

افرادی که کاهش وزن داشتند همچنین روزانه ۴۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید داشتند که این زمان در میان دو گروه دیگر به ترتیب به ۱۷ و ۹ دقیقه کاهش پیدا می کرد.

مهم تر از همه این است که این افراد کمتر از دو گروه متعادل و چاق می نشستند. به گفته محققان افرادی که کاهش وزنی ثابت شده داشتند نسبت به دو گروه دیگر ۵۸ دقیقه کمتر می نشستند و در ازای آن به فعالیت هایی سبک مانند قدم زدن در فضای اداره مشغول می شدند.

درحال حاضر به افرادی که می خواهند  وزن کم کنند توصیه می شود که در هفته ۳۰۰ دقیقه، روزی ۶۰ دقیقه و پنج روز از هفته، فعالیت های با شدت متوسط انجام دهند. اما در این توصیه ها به افزایش میزان فعالیت های سبک یا کاهش فعالیت های نشسته اشاره ای نشده است.

شروع یک برنامه کنترل وزن در محل کار

امتیاز شما :


ساختمان پزشکان

دکتر حسین نجفی

متخصص قلب و عروق

دکتر فریبا هندسی

متخصص فشارخون

دکتر مجید نجفی

متخصص بیهوشی و درد

دکتر مهرداد فلاح

متخصص دندانپزشکی

ممکن است شما دوست داشته باشید