بدترین جای نگهداری لوازم آرایشی

هر وسیله ای نگهداری خاص خودش را دارد، البته اگر بخواهیم مدت زیادی از آن استفاده کنیم، لوازم آرایشی هم از این قاعده مستثنی نیست و باید از آن خوب نگهداری کنیم.

به گزارش نبض ما به نقل از تبیان، نگه داری وسایل آرایشی مانند دقت در خرید و استفاده ی از آن ها مهم می باشد. بسیاری از وسایل بعد از مدتی بدون دقت و نگه داری مناسب از آن ها کیفیت و خاصیت خود را از دست خواهند داد و چه بسا بسیاری از آن ها می توانند برای سلامت و پوست شما مضر هم باشد. در این جا به نکات کلیدی در این مورد خواهیم پرداخت.

شستشوی اسفنج و قلم مو آرایشی

وجود قلم موهای آرایشی در لوازم آرایش، از ضروریات است. قلم موهای خاصی وجود دارند که برای رسیدن به چهره ای عالی، به وجود آن‌ها نیاز خواهید داشت. با این حال یکی از چیزهایی که خیلی‌ها از آن چشم‌ پوشی می‌کنند، شستن قلم موهای آرایشی شان است! اگر زیاد از اسفنج‌ ها، قلم‌مو ها استفاده می کنید، سعی کنید آنها را هفته‌ای یکبار بشویید.

کیف های آرایشی ممنوع

ابزارهای آرایشی‌ تان را در کیف یا جعبه‌ی آرایش نگه ندارید، زیرا آنها محیط مناسبی برای رشد میکروب‌ها هستند. اگر می‌خواهید یک اسفنج یا قلم مو را برای مسافرت با خود ببرید، آن را در یک کیسه‌ی پلاستیکی زیپ دار یا داخل کیفتان نگه دارید تا گرد و خاک روی آن ننشیند.

how-often-do-you-clean-your-makeup-brushes-lust4labels-blog-1-1024x755

در وسایل بسته شود

همیشه پس از استفاده از لوازم آرایشی درب آن‌ها را ببندید یا آن‌ها را درون قوطی‌ها و بسته‌های خود قرار دهید. باز گذاشتن بسته‌های کرم‌پودر، رهاکردن ژل‌ها، سایه‌ها و رژ لب‌ها بدون درب در محیط می‌تواند باعث شود آن‌ها به انواع میکروب‌ها آلوده شوند. و در این حالت ممکن است آن‌ها به لوازم آرایش  شما راه پیدا کند و باعث آلودگی آن‌ها شود. هر چقدر هم که عجله داشته باشید چند ثانیه را برای بستن درب وسایل استفاده شده و قراردادن سرپوش یا روکش آن‌ها وقت بگذارید.

لوازم آرایشی را کجا نگذاریم؟

خیلی از خانم ها لوازم آرایشی شان را در حمام نگه می دارند که بدترین جای ممکنه است، چرا که رطوبت موجود در حمام باعث می شود که میکروب ها در آن محیط رشد کنند و از طرف دیگر گرما و رطوبت باعث خراب شدن زود هنگام لوازم آرایشی می شود، پس لوازم آرایشی تان را از حمام به جای مناسب تری منتقل کنید.

این موارد را در یخچال نگهداری کنید:

عطر

اگر عطرهای خود را دور از گرما نگه دارید، عمر عناصر ترکیبی درون آنها را افزایش داده‌اید. به گفته محققان، نگهداشتن عطر در یخچال می‌تواند آن را در مقابل اکسید شدن ناشی از گرما یا نور مستقیم خورشید حفظ کند، چون این دو عامل تاثیر مخربی بر ترکیبات شیمیایی عطرها می‌گذارند.

cosmetics-packaging_1-1

کرم دور چشم

استفاده از درمان پف چشم با کرم‌های سرد برای کسانی که معمولا چشم‌های‌شان حالت خواب‌آلود دارد، بسیار تاثیرگذار است، چون دمای پایین، مویرگ‌ها را منقبض کرده و درنتیجه جریان مایع در بافت نرم را کاهش می‌دهد. کم شدن جریان مایع، التهاب و پف را کم کرده و حس خوبی را هم برای شما به ارمغان می‌آورد.

ماسک‌های صورت

محققان درباره ماسک‌ های صورت می‌گویند: بهتر است ماسک‌های مرطوب کننده، آرام‌بخش و ترمیم کننده پوست را در یخچال حفظ کنید، به‌ ویژه اگر پوست حساس و مستعد قرمز شدن دارید، چون سرما مویرگ‌ها را منقبض کرده و قرمزی پوست شما را هم کاهش می‌دهد.

محصولاتی که در آنها باز شده‌اند

محافظت از خلوص و تاثیرگذاری عناصر فعال در محصولاتی که قبلا در آنها را باز کرده‌اید، بسیار مهم است. مواد آرایشی حاوی ترکیبات فعالی مانند رتینول، ویتامین C، پپتیدها و هیدروکینون باید در دمای خنک نگهداری شوند.

محصولات حاوی تحریک کننده فلزی

بعضی لوازم آرایشی مثل کرم مرطوب کننده سر ساچمه‌ای، حاوی اعمال کننده‌های فلزی هستند و زمانی که سرد باشند، تاثیر درمانی بهتری دارند. بسته‌بندی این مرطوب کننده به‌صورتی است که ژل موجود در آن از کنار سر ساچمه‌ای رول مانند آن رد شده و سرد می‌شود. این کار باعث می‌شود پوست شما در تمام طول روز آبرسانی شود. اگر تصمیم گرفتید لوازم آرایشی را به یخچال منتقل کنید. بهتر است اول آنها را در یک ظرف در بسته قرار دهید.

این کار، نکات مثبت خاص خود را دارد. از جمله اینکه با این کار لوازم آرایشی از دسترس کودکان – و البته آقایان حواس‌پرت! – دور می‌ماند و نکته دیگر اینکه زمانی که به آنها احتیاج دارید، لازم نیست برای برداشتن هر کدام مسیر آشپزخانه را پیش بگیرید! بلکه یک‏بار کیف یا بسته مشخصی را از یخچال بر می‌دارید و به‌ راحتی آن را در یخچال قرار می‌دهید، ضمن اینکه امکان تداخل بوی محصولات غذایی با وسایل بهداشتی- آرایشی به حداقل می‌رسد.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید