رفع آلودگی هوا با تنظیم باد لاستیک

هوایی که امروز در آن تنفس می کنیم پر از آلاینده های سمی و خطرناک است. هر ساله میلیون ها نفر در سراسر جهان به دلیل مشکلات آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

نبض ما- ترجمه: حانیه ایران خواه

اگر زندگی شما برایتان ارزشمند است منابع آلودگی هوا را شناسایی کنید و راهکارهای عملی برای کمتر کردن آلودگی هوا که در نبض ما به آن می پردازیم را دنبال کنید. با دنبال کردن این راهکارها می توانید علاوه بر محیط زیست اطراف خود، جهان را نیز از آلودگی نجات دهید.

استفاده از وسایل نقلیه عمومی

در این روزها که هوا آلوده است، بیشتر از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنید. وسائل نقلیه عمومی بهترین گزینه است چون نه وسیله نقلیه شخصی خود را بیرون می آورید نه با پیاده روی دود را به ریه های خود وارد می کنید. بهتر است، پیاده روی را در این هوای آلوده  فراموش کنید.

رانندگی با دنده سبک

شیوه درست رانندگی و با سرعت متناسب، باعث جلوگیری از اتلاف گاز و بنزین می شود. رانندگی بر اساس شیوه صحیح  و در محدوده ی سرعت استاندارد راهکاری برای به حداق رساندن آلودگی هواست.

معاینه فنی ماشین

چکاپ ماشین را فراموش نکنید. این کار نه تنها به نفع محیط زیست است بلکه باعث می شود در مصرف سوخت ماشین هم صرفه جویی شود. علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، عمر ماشین هم با این کار بیشتر می شود.

چک کردن باد لاستیک

باد لاستیک خودرو خود را بطور منظم کنترل و تنظیم نمائید. مصرف سوخت ماشین با تنظیم باد لاستیک ها  کمتر می شود. باورتان می شود با تنظیم باد لاستیک می توان محیط زیست را نجات داد؟

رفع آلاینده های سمی با پرورش گیاه

گیاه پرورش دهید تا محیط اطراف تان را پاکیزه تر کنید. اگر این کار برایتان سخت است به دنبال گیاه هایی باشید که نگه داری سخت و پیچیده ای نداشته باشند و در عین حال محیط را از آلاینده های سمی پاک کند.

5-indoor-houseplants-you-cant-kill-2-size-3

استفاده کمتر از رنگ های روغنی

برای رنگ کردن خانه کمتر از رنگ های روغنی استفاده کنید و با رنگ های اکرولیک زیبایی را به محیط خانه بازگردانید. به عبارت دیگر کمتر از محصولات نفتی استفاده کنید.

خاموش کردن لامپ اضافی

دستگاه های الکتریکی و چراغ ها را الکی روشن نگذارید. هر چقدر بیشتر برق مصرف کنید بیشتر هوا را آلوده می کنید.

مصرف بیجای خشک کن

وقتی عجله ای برای خشک کردن لباس ها ندارید چرا انرژی بیشتری مصرف کنید؟ بگذارید لباس ها در هوای آزاد خشک شوند.

استفاده از محصولات قابل بازیافت

اگر از این محصولات استفاده کنید، از اتلاف انرژی برای تولید دوباره یک محصول جلوگیری کرده اید. شگفت انگیز نیست؟

استفاده از دو روی کاغذ

از دو سمت کاغذ استفاده کنید.اگر این کار را نکنید یک طرف کاغذ بی استفاده می ماند و آن را دور می اندازید و محیط زیست را آلوده می کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده کمتر از کاغذ بسیار راحت تر از قبل است.

smoking-timeline

دوری از کیسه های پلاستیکی

همه ی این کیسه ها از نفت تولید شده اند و با استفاده از آن ها محیط زیست را بیشتر آلوده می کنیم و علاوه بر این تجزیه نمی شوند یا خیلی دیر تجزیه می شوند.

سیگار را ترک کنید همین امروز

با ترک سیگار حداقل در خانه دیگر دود به ریه های شما نمی رود و مهم تر از همه چیز سالم تر زندگی می کنید.

حفظ انرژی با پنجره دو جداره

عایق بندی خانه را چک کنید. استفاده از پنجره های دو جداره بهترین راه برای حفظ انرژی در خانه است.

تهیه لیست برای کارهای روزانه

لیستی برای کارهای روزانه تان تهیه کنید تا مجبور نباشید چند بار به بیرون بروید، مخصوصا اگر از وسیله نقلیه شخصی استفاده می کنید.

پوشیدن لباس گرم به جای وسایل گرمایشی

اگر در خانه لباس گرم بپوشید، دیگر نیازی نیست از انرژی زیادی برای گرم کردن خانه استفاده کنید که موجب آلودگی بیشتر محیط زیست می شود.

2016-new-winter-font-b-baby-b-font-font-b-hat-b-font-toddlers-warm-cap

خرید باتری قابل شارژ

هر ساله میلیاردها باتری به فروش می رسد و پس از استفاده دور انداخته می شوند. خرید یک شارژر و چند باتری قابل شارژ کار سختی نیست.

خواندن برچسب لوازم خانگی

لوازم خانگی دارای برچسب انرژی را بخرید. این محصولات مصرف انرژی کمتری دارند و محیط زیست را کمتر آلوده می کنند.

استفاده از محصولات ارگانیک

از محصولات ارگانیک استفاده کنید. علاوه بر این تا می توانید از محصولاتی که در محل زندگی خودتان تولید می شود استفاده کنید تا حمل و نقل کمتری اتفاق بیفتد. همچنین اگر می توانید بعضی از میوه و سبزیجات مصرفی خود را بکارید. چون انتقال این محصولات از شهرستان های دور خود باعث آلودگی هوا می شود.

به چالش های محیط زیستی بپیوندید

برخی از چالش ها بی استفاده و بی فایده هستند. اما برخی از چالش ها مانند استفاده کمتر از کیسه های پلاستیکی یا سه شنبه های بدون خودرو بسیار موثر و مفید هستند. در این چالش ها شرکت کنید و دوستان و آشناهایتان را به این چالش ها دعوت کنید تا محیط زیست سبز تر و هوای پاکیزه تری داشته باشیم.

3/5 - (5 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید