آرامش و عشق در دکوراسیون

برگشتن به یک خانه امن و آرام آن هم بعد از روزی شلوغ و پرتنش در شهری ناآرام بهترین حس دنیاست و چه بهتر اینکه گوشه‌گوشه همین خانه دل‌انگیز، با هنر و ذوق خانم خانه چیده و ساخته شده باشد؛ خانه‌ای که پر است از عشق، ذوق و زیبایی. 

مگر می‌شود کسی با مشغله‌های مختلف آن هم در این زمانه که برای هر ایده‌ای محصولی در مغازه به انتظار نشسته، بتواند بیشتر تزیینات خانه‌اش را با کارهای هنری فراوانش آماده کند؟ مسلما نه، ولی اینجا به طور استثنا  باید بگوییم بله! در گوشه‌ای از همین شهر خانه‌ای گرم و صمیمی با سلیقه و هنر خانم خانه با این ویژگی به خود می‌بالد؛ خانه‌ای حدودا 45 ساله با معماری‌ای به سبک قدیمی.  ما به خانه میترا منظوری که فرهنگی و بسیار فعال است، رفتیم. او به کارهای هنری بیش از حد علاقه دارد و از قدیم هر هنری را که تازه باب می‌شده یاد می‌گرفته و ایده‌های خلاقانه‌ای در دکوراسیون زیبای خانه‌اش بجا گذاشته است.

 

خانه امید من

«تغییر دکوراسیون خانه طی چند سال خرد خرد انجام شد و قبل از این خانه‌ام سبک دیگری داشت. شاید تنها فرق من با خانم‌های دیگر این باشد که تا تصمیم می‌گیرم کاری را انجام دهم، سریع وارد عمل می‌شوم؛ حتی اگر چهار صبح باشد یا حتی اگر خیلی هم هزینه نکنم؛ مثلا بعد از تغییر دکور اتاق‌ها، رنگ قاب عکس‌ها را عوض کردم نه اینکه قابی جدید بخرم. 

تضاد سبز و قرمز

«در نشیمن، پتینه آجری‌شکل سفیدرنگ را روی دیوار کار کردم و چون بسیار به نقاشی دیوار علاقه دارم، دیوارهای این قسمت را خودم رنگ کردم. کوسن، جاکنترلی و رویه راکینگ چیر را خودم دوختم. رنگ سبز سدری دیوار نشیمنم کاملا مکمل مبلمان آجری‌رنگم بود و کوسن‌های با طرح گل رویش هم این رنگ‌ها را به خوبی به هم دوخته بود.»

در کنار در ورودی سنگ نمک کوچکی جلب توجه می‌کرد که انرژی منفی را جذب می‌کند.

سینی زیبای طرح آنتیک که در آن شیک توت‌فرنگی خیلی خوشمزه‌ای برای‌مان آورد، هم از کارهای پتینه خودش بود. روی میز جلوی کاناپه ظرف‌هایی شیشه‌ای پر از شکلات‌های رنگی جذاب قرار داشت که از مدل ایتالیایی که قبلا در مغازه‌ای دیده بود، گرفته شده بود.

 

چوب و پارچه کلاسیک

خانم خانه پرده نامتقارن جالب پذیرایی را خودش طراحی کرده و رومیزی و کوسن‌های ست شده با پرده را نیز خودش دوخته است. همچنین شمعدان‌ها، جعبه چوبی روی کنسول، بشقاب سبک قدیمی هم از کارهای پتینه و هنر ظریف خودش است.

تابلوی خیلی خاصی در کنار میز ناهارخوری قرار دارد که اثری هنری با متریالی از روسری است! سبکی نقاشی‌طور که با هزینه کم  و با پاسپارتو قاب شده است.

زرد و آبی مدرن

«یکی از دخترهایم دوست داشت اتاق خوابش مدرن باشد؛ پس اتاق زرد و آبی به این سبک دکور شد. صندلی، سه‌پایه نقاشی، شلف‌های روی دیوار، قاب عکس‌ها و چوب پرده را خودم طبق رنگ اتاق رنگ‌آمیزی کردم.»

مکعب سبز گل‌گلی

«دختر دیگرم سبک وینتج را انتخاب کرد. دیوارهای سبزرنگ با پرده و روتختی گل‌گلی، صندلی چوبی و صندوقچه را پتینه و قاب تابلوها و میز تحریر را خودم رنگ کردم. دو دیوار کناری اتاق در شب تفاوت رنگ داشتند؛ به همین دلیل نوارهای سفیدی از جنس مقوای فشرده به اسم تاشو را در کنج دیوار از زمین تا سقف چسباندم تا به جز حل این مشکل رنگ یکدست سبز را هم بشکند.»

به رنگ ملایم آسمان

«اتاق خواب خودم را آبی ملایم طراحی کردم. روتختی و کوسن‌های روی تخت را در زمان‌های مختلف خریدم. بالای تخت بعد از رنگ کردن دیوار به نظرم خیلی خالی آمد، قاب عکسی که در زیرزمین داشتم را رنگ زدم و فقط چهارچوبش را آنجا نصب کردم و چند قاب کوچک‌تر درونش به دیوار کوبیدم.

کوسن سفید بافتنی روی تخت قبلا نقش لباس را بازی می‌کرد. لوستر اتاق هم ابتدای تولدش ساده بود که بعد از مدتی گردنبندهای بلورین از آن آویزان کردم. تخت و میز توالت قبلی‌ام هم دیگر حالا لباس سفید به تن کرده‌اند. »

باغچه کوچک زندگی

«به نظر من جایی که آدم خودش برای آن زحمت می‌کشد، حس و حال بهتری دارد. من به کشاورزی خیلی علاقه دارم و باغبانی حیاط و کاشت تک‌تک گل‌ها را خودم انجام می‌دهم. چون آفتاب شدید گل‌ها را از بین می‌برد، در قسمتی از باغچه گل‌های مصنوعی لا‌به‌لای گل‌های طبیعی گذاشته‌ام. کاشیکاری دو طرف حیاط را به کمک دخترم و یک روزه تمام کردم و میز چوبی بالکن را هم برای محافظت در برابر باران کاشیکاری کردم. میز کوچکی در زیرزمین داشتم که آن را برای جلوی نیمکت پتینه‌کاری کردم.»

شمعدانی‌های زیبایی که در حیاط و روی پله‌ها خوشامدگویی می‌کردند، توسط خانم خانه تکثیر شده‌اند. باغچه بنفشه از لاستیک بازیافتی، درخت زیتون قدیمی که هرسال بار می‌دهد، درخت گردو، درخت مو، پاپیتال‌های پرگولای پارکینگ، گلدان یاس، پیچ امین‌الدوله، آبشار طلا، شمشادها و دو نهال توت بیرون در از سبزهای طبیعی حیاط هستند. طلق‌های رنگی چراغ‌های دیواری و بالای در ورودی، آویزهایی از جنس چوب بامبو و همچنین از جنس فلز که با وزش باد صدای آرامبخش ایجاد می‌کند، لانه پرنده، حوض کوچک سفالی برای پرنده‌هایی که به زیستگاه‌شان می‌آیند از اجزای جدانشدنی این حیاط باصفا محسوب می‌شوند.

صاحبخانه که داشت از آب دادن به گیاهان خود لذت می‌برد و با عشق به آنها رسیدگی می‌کرد، با لبخند آرامش‌بخشی از ما خداحافظی کرد.

منبع:گروه سبک زندگی سیمرغ

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید