ره توشه پیاده روی اربعین + نرم افزار رایگان موکب یاب

تا پیاده روی اربعین چند روزی باقی نمانده است. شاید شما برای نخستین بار در پیاده روی اربعین شرکت می کنید و نمی دانید چه لوازمی را باید به همراه داشته باشید و یا در موکب ها و هیئت های میان راه چه خدماتی ارائه می شود باید بدانید پاسخ همه پرسش ها را می توانید اینجا پیدا کنید.

نبض ما– در این روزها که تب و تاب پیاده روی اربعین دل پیر و جوان را متلاطم کرده است دانسته های کوچکی می تواند این سفر زیبا را شیرین تر کند در این روزگار که موبایل نقشی کلیدی ایفا می کند باید از این ابزار بهره گیری بهتری نمود در همین راستا قصد داریم به معرفی چند کانال و سایت و برنامه مناسب برای عزیزانی که موفق به این عمل می شوند بپردازیم.

شاید شما امسال برای نخستین بار در پیاده روی اربعین شرکت می کنید، اما کاملا ندانید که چه لوازمی را باید به همراه داشته باشید و یا در موکب ها و هیئت های میان راه چه خدماتی ارائه می شود و… پاسخ همه پرسش ها را می توانید در برنامه های معتبر و کانال های معتبر بیابید.

در این میان اگر شما هم مانند من امسال توفیق حضور در این همایش عظیم را ندارید می توانید با استفاده از این خدمات در حال و هوای دوستانتان در حریم حسینی (ع) قرار بگیرید و همچنین از این طریق می توانید به سادگی تصاویر، فیلم ها و صوت هایی که زوار حریم حسینی در گروه ها قرار می دهند را منتشر کنید.

البته می توان با به اشتراک گذاری تصاویر و فیلم ها در شبکه های اجتماعی لذت لحظات معنوی پیاده روی اربعین را با دیگر افراد سهیم کرد. می توان در پیاده روی اربعین از برنامه هایی مانند لنزور و اینستاگرام برای به اشتراک گذاری تصاویر و از سایت هایی مانند آپارات برای به اشتراک گذاری ویدیو ها استفاده نمود،اگر بتوانیم معنویت این سفر را منتقل کنیم حرکت بزرگی انجام داده ایم.

پیگیری و استفاده از رادیو اربعین صدا و سیما می تواند کمک بزرگی کند رادیو اربعین صداو سیما بر روی فرکانس ۹۹٫۵ در ایران و در مسیر پیاده روی اربعین در فرکانس های ۹۰٫۹ و ۹۱٫۹ قابل دریافت است.

برای دریافت رادیو اربعین از طریق اینترنت می توانید از این آدرس استفاده کنند. همچنین می توان با بهره گیری از نرم افزار های موبایلی که در این موضوع تهیه شده است استفاده نمود ،در این موضوع برنامه های زیادی ساخته شده است که برای مثال می توان از نرم افزار جامع اربعین، همراه اربعین و لبیک یا حسین و… بهره برد ، از کاربرد های مختلف این نرم افزارها عبارتند از:

  • نقشه آفلاین شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا به همراه اطلاعات نقاط مورد نیاز زائران
  • جستجوی نقاط (امکان متبرکه، هتل، رستوران، عمود، موکب، مراکز درمانی و …)
  •  ارتباط پیامی با ایران و دیگر زوار
  • اطلاعات اماکن متبرکه شامل توضیحات، نقشه شماتیک، عکس و زیارات
  •  گنجینه صوتی و تصویری (سخنرانی، زیارت، روضه و عزاداری، نوا و نما)
  •  اطلاعات مورد نیاز برای سفر (پیش از سفر)
  • دستیار کوله پشتی
  •  خاطره نویسی و به اشتراک گذاری خاطرات با دیگر زوار
  •  دستیار مکالمات عربی
  • آخرین اخبار اربعین

بعد از یک پیاده روی طولانی در پیاده روی اربعین باید چه نکاتی را انجام دهید. این مقاله را بخوانید

سایت های رسمی

بهره گیری از سایت های رسمی و تخصصی و خبرگزاری ها می تواند در پیاده روی اربعین کمک زیادی به شما کند از جمله سایت هایی که در این زمینه فعالیت می کند سایت کرب و بلا است که می توان از آن مطالب مفیدی دریافت کرد.

باید بدانیم مراجع رسمی مانند ستاد اربعین با بهره گیری از کانال های شبکه های اجتماعی در دسترس قرار گرفته اند در ذیل برخی از کانال هایی که در مسیر به شما کمک خواهد کرد آمده است اگر پیش از سفر این کانال ها ملاحظه کنید و چند کانالی که به نظر بیشتر کارآمد است به شبکه های اجتماعی خود اضافه کنید و با معرفی و اشتراک گذاری مطالب کارآمد و مفید به همراهان و همسفران دیگر هم کمک کنید.

کانال ها

در این بین کانال های مفیدی برای پیاده روی اربعین وجود دارد که به معرفی آنها می پردازیم:

کانال ستاد مرکزی اربعین

در این کانال می توانید اطلاعات آموزشی و توصیه های فردی و جمعی را دریافت کنید تا با مقدمات سفر و پیاده روی اربعین آشنا شوید. telegram.me/alarbaen

کانال پیاده روی اربعین

این کانال هم برای دریافت گزارش های مکتوب و تصویری پایگاه اربعین از پیاده روی اربعین حسینی است که اطلاعات به روز و مفیدی را در اختیارتان قرار می دهد. telegram.me/ArbaeenIR

کانال دوستداران امام حسین علیه السلام

در این کانال به توصیه های عمومی، امنیتی و بهداشتی و همچنین چکیده اخبار مرتبط با اربعین و مطالب معنوی که به شما کمک می کند که سفر بهتر و معنوی تری را تجربه کنید آشنا می شوید. telegram.me/KarbobalaChannel

کانال راهنمای زائر اربعین

در این کانال با بیان نکات کاربردی و دسته بندی توصیه های مختلف و کاربردی و معرفی و به اشتراک گذاری برنامه های مفید و همچنین بیان نکات معنوی می تواند کمک زیادی به شما در مسیر نماید.

telegram.me/raahnama_Arbaein

کانال گالری عکس های ناب پیاده روی اربعین

این صفحه هم همانطور که از نامش مشخص است عکس های جالب و نابی از پیاده روی اربعین را در اختیار شما قرار می دهد. https://telegram.me/Arbaeenme

کانال موکب اربعین حسینی

این کانال، «موکب اربعین حسینی» نام دارد که توسط کمیته آموزش ستاد اربعین تولید شده است و به آموزش های متنوعی از جمله زبان عربی برای برقراری ارتباط بهتر با موکب های عراقی می پردازد.

البته اطلاعات جامع دیگری از جمله آداب زیارت و تصاویر زیبا را هم می توانید در این صفحه دریافت کنید.

telegram.me/ArbaeenNet

نرم‌افزار رایگان “موکب‌یاب” پیاده‌روی اربعین

نرم‌افزار جامع «معراج» افزون بر قابلیت مسیریابی موکب‌ها، گزینه‌های دیگری از جمله؛ اخبار، ادعیه و احادیث، گالری، ثبت‌نام نیروهای متبرع برای مشارکت در بازسازی عتبات، یادداشت روزانه و… دارد.

علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به سایت ستاد بازسازی عتبات عالیات به نشانی www.atabat.org مراجعه کرده و یا از لینک زیر آن را دریافت کنند.

لینک دریافت نرم‌افزار موکب‌یاب: http://www.dl.mazandatabat.org/uploads/util/meraj_version_1_2.apK

تبادل نظر و تجربیات

هم چنین برای تبادل نظر و استفاده از تجربیات دیگران گروه های مختلفی تشکیل شده که از آن جمله می توان به گروه تلگرامی اربعین در کربلا به آدرس ذیل اشاره نمود.

آدرس گروه اربعین در کربلا:tg://join?invite=AgR3BT9GkrJTR9vlezQPrw

arbaeen

یک نفر را جای خود به زیارت بفرستید

فراموش نکنید، زیارت کردن به نیابت از دیگران چه از دنیا رفته باشند و چه زنده باشند، مستحب است. پس اگر شما راهی سفر کربلا هستید و دوستان و آشنایان تان امکان زیارت ندارند، بد نیست که نایب الزیاره آنها شوید و بدانید که این عمل ثواب فراوانی دارد.

علاوه بر ابزارهایی که گفته شد، اگر تصمیم دارید به جای دوستان و خانواده یادی کنید از آنها که به هر دلیل قسمت شان نشد عکس هایی به یادگار از موکب ها و عظمت پیاده روی اربعین تهیه کنید.

همچنین برای افرادی که توفیق حضور و شرکت در این راهپیمایی را ندارند و از زیارت حریم اهل بیت (ع) محروم اند می توانند با زیارت نیابتی که به صورت مجازی امکان پذیر شده است بهره ببرند.

به این ترتیب شما می توانید از طرف خودتان یا اقوام و آشنایان تان (چه در قید حیات باشند و چه فوت کرده باشند) به خادمان حرم مطهر نیابت بدهید تا به جای شما زیارت کرده و ۲ رکعت نماز زیارت به جا بیاورند.

به این منظور برای نایب الزیاره گرفتن در حرم مطهر امام علی (ع) به آدرس زیر بروید:
https://imamali.net/old/?part=482

به این منظور برای نایب الزیاره گرفتن در حرم مطهر امام حسین(ع) به این آدرس بروید.

یا از ربات تلگرام رسمی حرم امام حسین به آدرس telegram.me/ihbot می توانید بهره ببرید.

و برای نایب الزیاره گرفتن در حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) در صفحه زیر ثبت نام کنید:
alkafeel.net/zyara/lang-pr

هم چنین برای زیارت نیابتی از مرقد ائمه شیعه (ع)در کاظمین نیز می توانید از آدرس زیر استفاده نموده و ثبت نام کنید:

http://www.aljawadain.iq/visits.php

سعی شده است در این متن به تمام آنچه می تواند به زائر اربعین کمک کند بیاید ولی اگر سایت یا برنامه یا کانال مفیدی به نظرتان رسید در قسمت نظرات قرار دهید تا کمکی در جهت تکمیل شدن این متن و کمک به زوار در این روزها گردد.

گردآوری نبض ما: امیرحسین ورشوچی

5/5 - (4 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید