مراقب آسیب‌های ابزار الکترونیکی باشیم

اگر ابزار الکترونیکی به شبکه وای‌فای متصل باشد به این معنی است که امواج الکترومغناطیس منتشر می‌کند. درواقع یکی از خطرناک‌ترین جنبه‌های استفاده از لپ‌تاپ‌، انتشار امواج مضر الکترومغناطیس است.

تحقیقات سال‌های اخیر نشان داده حتی قرار گرفتن در معرض سطح پایین انتشار این امواج می‌تواند ضررهای جدی بویژه برای کودکان دربر داشته باشد.

سرطان، تومورهای مغزی، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، ام‌ اس یا فلج چندگانه بخشی از بیماری‌هایی هستند که این امواج می‌توانند ایجاد کنند. بررسی محققان نشان می‌دهد امواج ابزار الکترونیکی می‌تواند اختلالات شناختی و روانی نیز ایجاد کند.

سردرد، خستگی، بی‌خوابی و برخی دردهای شایع، از علائمی هستند که افراد آن ها را تجربه می‌کنند، اما تمایلی به پذیرش ارتباط آنها با قرار داشتن در معرض این امواج ندارند.

کارشناسان توصیه می‌کنند لپ‌تاپ‌ها و دیگر ابزار الکترونیکی از این دست، تا 20 سانتی‌متر دور از بدن قرار داشته باشند و از لپ‌تاپ به جای تبلت استفاده شود.

بهتر است ابزار الکترونیکی مثل لپ‌تاپ از طریق کابل شبکه به اینترنت متصل باشد و از قرار دادن لپ تاپ‌ها روی پا خودداری شود. مطالعات می‌گویند زیان‌های استفاده از رایانه در شب بیشتر است. توصیه کارشناسان خودداری از کار با این ابزار دو ساعت قبل از خواب است.

منبع: newstarget.com

منبع: مهر

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید