با این رنگ ها وزن خود را کنترل کنید

عوامل مختلفی اشتهای شما را تحت تاثیر قرار می دهد اما آیا می دانید رنگ هم یکی از همین عوامل است؟

نبض ما – یک اصطلاح است که می گوید، چشم های شما قبل از دهان شما می خورند. یعنی اولین تاثیر را رنگ و ظاهر غذا بر روی شما می گذارد. رنگ بشقاب و غذا به شما می گوید که آن را بخورید یا نه؟

خاکستری

آیا تا به حال شده غذایی که در بشقاب خاکستری می بینید اشتهای شما را برانگیزد؟ احتمال این قضیه بسیار کم است. رستوران ها اصلا به سمت این رنگ نمی روند چه در دکوراسیون چه در انتخاب ظرف ها و رنگ بشقاب. این رنگ شما را از فکر هر غذایی دور می کند.

مشکی

مشکی همان رنگی است که اشتهای شما را به سمت منفی و کم می برد. آیا ماکارونی و پاستایی که سیاه باشد اشتهای شما را بر می انگیزد؟ ممکن است خیلی خوشمزه باشد اما در نگاه اول اصلا خوب به نظر نمی آید. هیچ کدام از ما دوست نداریم رنگ سیاه در غذای ما باشد. اگر می خواهید اشتهایتان کور نشود از این رنگ برای آشپزخانه و میز غذاخوری و رنگ بشقاب ها استفاده نکنید.

آبی

xhhfctry55945001df109744855789

رنگ های مشکی، خاکستری و آبی رقابت تنگاتنگی در کاهش اشتها دارند. آیا مواد غذایی که به این سه رنگ باشند را می شناسید؟ آبی یک رنگ آرامش دهنده است. افرادی که رنگ آبی را دوست دارند بیشتر دوست دارند بخوابند تا بخورند.

رنگ آبی در آشپزخانه، رستوران، میز غذاخوری اشتهای شما را کور می کند. اگر تصمیم دارید وزن خود را کم کنید این رنگ، رنگ شماست.

قهوه ای

rvc4p8wy5594506f46c9b449040652-1

وقتی به رنگ قهوه ای نگاه می کنید سیر می شوید و اشتهایتان کور می شود؟ رنگ های تیره و مخصوصا قهوه ای شما را یاد غذاهای سوخته می اندازد. در واقع خانم هایی که به دنبال کاهش اشتها هستند به سمت شیرینی و نان های قهوه ای می روند چون این رنگ اشتهایشان را کم می کند.

بنفش

این رنگ در دنیای آشپزی زیاد معمول نیست و بهتر است در آشپزخانه، رستوران، میز غذاخوری و رنگ بشقاب از این رنگ استفاده نکنید. رنگ بادمجانی هم مانند رنگ بنفش زیاد استفاده نمی شود اما مواد غذایی ای مانند بادمجان که بسیار مفید است باید در سبد غذایی شما باشد.

نارنجی

نارنجی رنگی است که اشتهای شما را به شدت زیاد می کند زیرا ذهن شما را درگیر غذا می کند و باعث می شود شما احساس گرسنگی کنید. برخی از سالم ترین مواد غذایی مانند پرتقال، کدو تنبل، هویج هم به رنگ نارنجی هستند.

سبز

افراد بسیاری هستند که عاشق رنگ سبز هستند. خبر خوب یا بد این است که این رنگ اشتهای شما را زیاد می کند. مردم عاشق سالاد ها و سبزیجات اند به شرطی که تازه باشد. از رنگ سبز برای میز غذا خوری و ظروف و رنگ بشقاب استفاده کنید زیرا تغذیه سالم را در خانه شما رواج می دهد. هر غذای خسته کننده ای با انتخاب رنگ سبز چه در مواد غذایی و چه در دکوراسیون جذاب خواهد شد.

فیروزه ای

آیا فکر می کنید که فیروزه ای همان رنگ آبی است؟ سخت در اشتباهید. فیروزه ای رنگی است که برعکس رنگ آبی اشتهای شما را زیاد می کند. این رنگ ملایم شما را به وجد می آورد و اگر حالتان خوب باشد نمی توانید از خوردن دست بردارید. انتخاب رنگ بشقاب شما را به وجد می آورد.

لیمویی

رنگ لیمویی دقیقا مانند نارنجی اشتهای شما را زیاد می کند و شما را به خوردن تشویق می کند. اگر آشپزخانه ای دارید که رنگ زرد و لیمویی در آن زیاد است مراقب افزایش وزن خود باشید.

قرمز

در میان همه ی این رنگ ها قرمز بیشترین رنگی است که اشتهای شما را زیاد می کند زیرا ضربان قلب و فشار خون شما را زیاد می کند و باعث می شود شما گرسنه تر شوید. مواد غذایی قرمز واضح و شفاف اند. اگر می خواهید آشپزخانه و میز غذاخوری اشتها برانگیزی داشته باشید از این رنگ استفاده کنید.

آفریدگار طبیعت از همه هوشیار تر است زیرا مواد غذایی قرمز بسیار سالم و مغذی هستند. اگر می خواهید با لذت و اشتها غذا بخورید از رنگ های قرمز، نارنجی، زرد و سبز استفاده کنید و از رنگ های آبی، مشکی و قهوه ای دوری کنید.

رنگ مورد علاقه ی شما کدام است؟ آیا حاضرید به خاطر کاهش وزن و تناسب اندام از رنگ دلخواه تان بگذرید؟ چه رنگ بشقاب و ظروفی انتخاب می کنید؟

نبض ما– مترجم: حانیه ایرانخواه

4.7/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید