آمریکایی ها زودرس شده اند

آمارهای جدید اعلام‌شده از سوی یک بنیاد آمریکایی نشان می دهد که شمار تولد نوزادان زودرس در آمریکا بعد از ۸ سال تلاش، بار دیگر در سال ۲۰۱۵ روند افزایشی گرفته است.

گاهی پیش می آید که نوزادی که منتظرش هستید، خیلی زودتر از موعد به دنیا می آید. این تولد زودتر از موقع هم به جای این که باعث خوشحالی بیشتر پدر و مادر شود، آنها را نگران‌ می کند و حتی ممکن است آنها مجبور شوند چند روزی فرزندشان را در بیمارستان بستری کنند. البته عده‌ای هم هستند که نمی دانند نوزاد نارس به چه مراقبت‌هایی نیاز دارد و به همین دلیل، به این موضوع چندان توجهی نشان نمی دهند. در حالی که نوزادان نارس که زودتر از زمان تعیین شده به دنیا می آیند، در معرض مشکلاتی هستند که باعث می‌شود به مراقبت ها و توجه بیشتر هم نیاز داشته باشند.

دانشمندان معتقدند که تولد نوزادان زودرس می تواند عوارض خطرناکی را برای نوزادان به همراه داشته باشد. این عوارض گاهی تا آخر عمر همراه آنهاست.

به گزارش نبض ما به نقل از سلامت آنلاین ، بنیاد آمریکایی March of Dimes یک سازمان غیرانتفاعی برای ارتقاء سلامت مادران و نوزادان است که به تازگی آمارهایی از سال ۲۰۱۵ مبنی بر افزایش مجدد تولد نوزادان زودرس در آمریکا پس از ۸ سال تلاش برای جلوگیری از این رخداد ارائه داده است.

این سازمان همچنین اعلام کرده که تولد نوزادان زودرس در اقلیت‌های نژادی نیز آمار بالایی را نشان می دهد. نرخ تولد نوزادان زودرس در آمریکا از ۹/۵۷ به ۹/۶۳ درصد در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است. این بدان معناست که حدود ۲ هزار کودک پیش از موعد مقرر در آمریکا متولد شده‌اند.

هفت ایالت آرکانزاس، کانکتیکات، آیداهو، نبراسکا، نیومکزیک، یوتا و ویسکونسین نسبت به سال ۲۰۱۴، بالاترین آمار تولدهای نوزادان زودرس را به خود اختصاص دادند. علاوه بر این، چهار ایالت ورمونت، اورگان، نیوهمپشایر و واشنگتن نشان کم ترین میزان تولید زودرس با با نرخ ۸/۱ درصد یا پایین تر را به خود اختصاص داده اند.

به رغم توانمندی های پزشکی آمریکا در حفظ جان نوزادانی که پیش از موعد مقرر متولد می شوند، این کشور در میان سایر کشورهای صنعتی و کم‌تر توسعه‌یافته جایگاه پایینی را در پیشگیری از تولد نوزادان زودرس کسب کرده است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که آمریکا در سال ۲۰۱۰ در میانه فهرست کشورهایی قرار گرفته که بالاترین آمار تولد زودرس را دارند. آمریکا در این فهرست بعد از سومالی، افغانستان و تایلند قرار گرفته است.

کاهش نرخ تولد نوزادان زودرس به ۸/۱ درصد، می‌تواند آمریکا را در میان کشورهایی با کم‌ترین آمار تولد نوزادان زودرس قرار دهد. به گفته بنیاد March of Dimes، آمریکا باید تا سال ۲۰۲۰ به این هدف دست یابد.

تولد زودرس هنگامی اتفاق می افتد که نوزاد قبل از هفته ۳۷ بارداری متولد می شود. این عارضه ممکن است باعث اختلالات عصبی مانند فلج مغزی، نابینایی، مشکلات شنیداری و تأخیر در رشد نوزاد شود. تولد زودرس، اولین عامل مرگ و میر نوزادان به شمار می رود.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهدیه پنجشنبه ۲۵ مرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 126 مشاهده پرسش
    علت بزرگ شدن نوک سینه ها در دختران چیه؟؟احساس میکنم بصورت غیر طبیعی بزرگه و بیرون زده...مثل خانومی که چند بچه رو شیر داده باشه
    1. تصویر کاربر دکتر مریم عباسیان پنجشنبه ۲۵ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      به متخصص مراجعه کن تا معاینه کند.ولی اکثر مواقع طبیعی است.

      دکتر مریم عباسیان چوری
      متخصص زنان و زایمان
  • تصویر کاربر همایون چهارشنبه ۱۵ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    سلام پسرم 13 سال دارد برای معالجه عفونت ریه دکتر تاوانکس تجویز کرد 10 روز دارو رو مصرف کرد روزهای اخر دچار درد زانو شده داروش تمام شده ایا لازمه به پزشک مراجعه کنم
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      درد زانو در اين حالت ممكنه دو علت داشته حالت اول تحت عنوان آرتريت راكتيو هست كه ناشي از اثرات التهابي عفونت اوليه ( ريه) هست. و حالت دوم كه نادر هست ممكنه عوارض دارو باشه. اگر دردها بيشتر از يك هفته طول كشيد و به سمت بهبودي نرفت يا اگر همراه با علايم سيستميك مثل تب ولرز ويا حساسيت شديد مفصل در لمس يا قرمزي واضح مفصل وجود داشت بايد حتما مراجعه كنن
      دکتر فرهبد
      متخصص درد و بیهوشی

  • تصویر کاربر شهرام سه شنبه ۶ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 141 مشاهده پرسش
    نحوه ترک کردن قرص سرتالین
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما سه شنبه ۶ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      تدريجي
      نصف يك روز درميان
  • تصویر کاربر مجید پنجشنبه ۳۱ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 89 مشاهده پرسش
    سلام خدمت اینجانب ساکن بندرانزلی هستم الان یک یکسالی همش سرفه های شدید می کنم و مشکل تنگی نفس ندارم فقط سرفه های خشک زیاد می کنم و بعد لز سرفه زیاد خلط سفید همراه با تف زیاد بیرون می ریزم و سرفه زیاد تر میشه قفسه سینه ام درد می گیره و سرفه هایم خشک است و یبوست دارم و غذا وسط قفسه سینه ام نفق می کند و بعد می خواستم بپرسم در شهر من بندرانزلی دکتر متخصص ریه داریم یا خیر هر چی گشتم پیدا نکردم لطفا ممنون می شوم راهنمایی کنید 
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما پنجشنبه ۳۱ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام
      متاسفانه راجع به بندر انزلي اطلاعي ندارم ولي ميتوانيد به متخصص داخلي مراجعه نماييد
  • تصویر کاربر بی دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 122 مشاهده پرسش
    باسلام بنده به دستور پزشک چندسال است قرص سیلدنافییل مصرف می کنم الان دچاربیماری فشارخون شده ام به جز این دارو چه دارویی برای تحریک جنسی استفاده کنم ضمنا سنم 41سال است
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      اين دارو خود باعث كاهش فشار خون ميشود
درحال دریافت اطلاعات