نارنجی خوشمزه ی فصل سرما

یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین میوه های فصل های سرد، نارنگی است.  میوه نارنگی به دلیل دارا بودن شبه کلر و برم در لطیف کردن پوست دست و صورت و همچنین نوع شیرین آن در تسکین اعصاب می تواند موثر باشد.

نارنگی مانند لیمو، نوع ترش نیز داردولی عمدتا شیرین است. طبیعت میوه نارنگی اولا و دوما سرد است و در مرحله بعد سرد است. اگر ترش باشد مزاج آن سرد و خشک است و گاهی در مواردی که خیلی شیرین باشد مختصری به سمت حرارت می رود که البته در بدن خودش را نشان نمی دهد. بنابراین نارنگی هم رطوبت بخش خوبی به بدن است، غذاییت کمی دارد و در رژیم های لاغری با مزاج گرم خوب است. مصلح  میوه نارنگی از لحاظ طبیعت، عسل و گلنگبین می باشد.

خواص میوه نارنگی

علاوه بر این ها میوه نارنگی مفرح بوده و برای قلب مفید است. حالت خفقان در سینه و تنگی نفس را برطرف می کند از این رو در افراد دچار سرماخوردگی نیز توصیه می شود. نارنگی کم کننده تیزی و شدت ماده صفرا در خون است، بنابراین کسانی که دچار حرارت بدنی حتی در فصول سرد مثل پاییز می شوند یا سوزش گلو یا خارش پوست پیدا می کنند خیلی از نارنگی نفع می برند. مرکبات و نارنگی عمدتا باعث افزایش ادرار می شوند لذا برای پاک سازی سیستم کلیوی وکمک به دفع شن ریزه های کوچک مفید است. همچنین باعث برطرف شدن سوزش های ناحیه تناسلی مخصوصا در خانمها می شود.

افرادی که به نفخ شکم مبتلا هستند با مصرف میوه نارنگی می توانند به درمان این مشکل بپردازند. این گروه می توانند میوه نارنگی را به تنهایی میل کنند یا از آب یا میوه خشک شده آن مصرف کنند که همگی خاصیت ضد نفخ دارند. حتی افرادی که تمایل دارند می توانند میوه خشک شده نارنگی را به صورت پودر درآورده و آن را به غذای خود اضافه کنند تا اثر نفاخی غذا را از بین ببرد.

مراقب باشید که هرگز میوه نارنگی را به صورت مخلوط با شیر گاو میل نکنید. ترکیب این دو موجب بروز دردهای شکمی می شود. افرادی که در نسخه آن ها داروهایی وجود دارد که به افزایش میزان پتاسیم خون کمک می کند، باید مراقب باشند که مصرف همزمان این دارو با میوه نارنگی موجب افزایش بیش از حد پتاسیم در بدن آن ها می شود و این مسئله خود عوارض جانبی متعددی به دنبال دارد لذا باید با متخصص خود مشورت نمایند.

میوه نارنگی از بهترین داروهای طبیعی ضدسرفه است که به اکسپکتورانت طبیعی در میان درمان گران طب سنتی چین معروف است. همچنین اگر به فشارخون بالا مبتلا هستید نوشیدن آب میوه نارنگی تازه یا افزودن خشک شده آن به غذا کمک می کند تا فشار خون خود را کاهش داده و آن را کنترل کنید.

انواع میوه نارنگی

نارنگی انواع و اقسام مختلفی دارد. به تعدادی از آن ها در ادامه اشاره می کنیم.

1- نارنگی کلمانتین

keleman1

2- نارنگی دانسی

dansy1

3- نارنگی فورچون

fortune1

4- نارنگی هانی

honey1

5- نارنگی کارا

kara-mandarin1

6- نارنگی پونکن

ponkan-mandarin1

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم