چرا از تغییر شغل می ترسید؟

افراد در مواجهه با تغییر شغل معمولا دچار تردید هستند و کمتر به آن روی می آورند. اما آیا ثبات کاری به هر طریقی می تواند باعث موفقیت شود؟

بسیاری از مردم و کسانی که به دنبال کار می گردند، دوست ندارند به صورت فردی که مدام تغییر شغل می دهد به نظر برسند. از این رو خود را مجبور می کنند تا شغل خود را به هر شکلی ادامه دهند، حتی در صورتی که از آن متنفر باشند.

سازمان چابک و چابک سازی شما

دلیل این امر باوری است که بین آن ها شکل گرفته مبنی بر این که اگر در رزومه کاری فرد شغل های متعددی ذکر شده باشد، کارفرما تمایل کمتری برای استخدام وی خواهد داشت. این باور دچار یک اشکال منطقی است و آن این است: کارفرمایانی که می توانند موتور محرکه شما را سریع تر راه بیندازند، ارزش بیشتری به شما و فعالیت های تان بدهند و بهترین تجربه های آموزشی را به شما اهدا کنند؛ آن هایی هستند که دستاورد های حقیقی کاری و تخصصی را به مفهوم از مد افتاده «ثبات کاری»، که بر اثر گذراندن سال های متمادی در یک شغل به دست آمده است، ترجیح می دهند.

هرچه کارفرمایی تمایل بیشتری به استخدام افرادی داشته باشد که چندین سال در یک شغل بوده اند، نسبت به افرادی که چند وقت یک بار شغل خود را عوض می کنند، این کارفرما ممکن است برای دوران حرفه ای شما فایده ی کمتری داشته باشد.

به طور کلی در دنیای تجارت، از منظر سرعت کسب و کار، دو نوع سازمان وجود دارند. سازمان های غیر پویا و سازمان های چابک. برای کسب موفقیت باید هدف شما کار برای سازمان های چابک باشد. سازمان های غیر پویا را به منزله شرکتی بدانید که برای مدتی حقوق شما را پرداخت خواهند کرد تا این که کار بهتری به دست آورید.

ایده های تان در این محیط کار ظهور می کند

برای این که بخواهید متوجه شوید سازمانی چابک یا غیر پویاست، می توانید به ضربان قلب خود هنگام ورود به ساختمان و یا پیاده شدن از آسانسور آن سازمان اعتماد کنید. اگر می خواهید در دنیای کاری هزاره نوین به رشد خود ادامه داده و زنده بمانید، بایستی دائما رو به جلو حرکت کنید و مدام در حال یادگیری باشید تا بتوانید خود را با تغییرات سریعی که در دنیای کسب و کار اتفاق می افتد، وفق دهید.

سازمان های ایستا(غیر پویا) با بروکراسی های پیچیده، قوانین بی فایده و سیاست هایی که عمر آن ها به چهل سال پیش بر می گردد، برای شما بسیار دست و پا گیر خواهند بود. اما در عوض سازمان های چابک به گونه ای هستند که افراد شاغل در آن ها به راحتی می توانند کار خود را انجام داده و ایده های خود را در عرصه ظهور قرار دهند. لذا این سازمان ها فرصت بهتری را برای شما جهت رشد در فضای کسب و کار ایجاد خواهند کرد.

در نهایت باید بدانید که هیچ سازمانی از همه لحاظ عالی نیست، کما این که هیچ جامعه ای آرمانی نیست. اما به طور کلی سازمان هایی که مبنای آن ها مشابه سازمان های چابک است، به این درک کلی رسیده اند که انرژی درون سازمانی مانند بازی با توپ در یک زمین بسته است. هر ایده ای درون سازمان باید با انرژی کل تیم کاری همراه باشد تا بتواند ماموریت خود را به سرانجام برساند. بنابراین لازم است تجربه، تخصص و مهارت را با شجاعت تغییر پذیری همراه کنید تا به موفقیت نزدیک شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید