تب های طولانی در کودکان خطرناک است

یک فوق تخصص بیماری‌ های روماتولوژی کودکان، قطع نشدن تب علی رغم درمان‌ های آنتی بیوتیک، تب بیش از دو هفته، سابقه بیماری التهابی در بستگان و تب های طولانی با فواصل منظم را از جمله مواردی دانست که باید مورد توجه والدین قرار گیرد تا سریع‌ تر به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش نبض ما به نقل از سلامت آنلاین، وحید ضیایی مهم‌ ترین علامت بیماری‌ های التهابی غیرعفونی را تب‌ های طولانی دانست و بیان کرد: در کنار بیماری‌ های با تب های طولانی گروه دیگری از بیماری‌ ها هستند که با تب های طولانی و درگیری ارگان های مختلف به ویژه در ماه های اول زندگی بروز کرده و به آن‌ ها بیماری های خودالتهابی گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه این بیماری‌ ها شیوع کمی دارند ولی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، گفت: این بیماری‌ ها جزو بیماری های روماتولوژیک دسته بندی می‌شوند، اما تشخیص و درمان آن‌ها علاوه بر متخصص روماتولوژی نیازمند تیم درمانی متشکل از متخصص ژنتیک، ایمونولوژیست، بیماری‌ های عفونی و سایر تخصص‌ ها است.

مهم ترین عامل تب های طولانی

این فوق تخصص بیماری‌ های روماتولوژی کودکان نقص ژنتیکی و جهش ژنی قبل از تولد را مهم‌ترین عامل بروز بیماری‌ های خودالتهابی و تب های طولانی دانست و اظهار داشت: اغلب بیماری‌های ذکر شده از سنین پایین کودکی و حتی در دوران شیرخوارگی خود را نشان می‌دهند.

ضیایی با اشاره به علائم مختلف بیماری به ویژه در زمان شروع آن، ادامه داد: تشخیص‌ های متفاوتی برای این بیماران مطرح می‌شود برای مثال شایع‌ ترین علت تب های طولانی ، بیماری‌ های عفونی مانند عفونت‌ های مغزی، ریوی، ادراری، قلبی و مفصلی است که علاوه بر این‌ها بیماری های متابولیک، مشکلات زایمانی و ناهنجاری های مادرزادی از تشخیص‌ های دیگری است که برای این بیماران مطرح می‌شود.

وی یادآور شد: تب های طولانی علی رغم درمان‌ های آنتی بیوتیک، درگیری ارگان های مختلف در بیماری‌ های تبدار، تب های طولانی ( بیش از دو هفته)، سابقه بیماری التهابی در بستگان و تکرار تب با فواصل منظم از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و سریع‌تر به پزشک مراجعه شود.

لازم به ذکر است برای تشخیص و درمان این گونه بیماران از سال ۱۳۹۲ سیستم ثبت بیمارن مبتلا به سندرم‌ های تب های طولانی طراحی و راه اندازی شده است.

 

3.3/5 - (6 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید