عادتی که باعث بی اختیاری ادرار می شود

بی اختیاری ادراری یکی از شایع ترین مشکلات در بین دختران جوان می باشد.

اگر در هنگام خندیدن، سرفه کردن، عطسه زدن و یا بلند کردن جسم سنگینی، ناگهان یک قطره ادرار از شما بیرون آید، نشان می دهد شما دچار بی اختیاری ادرار در اثر فشار شده اید.

اگر ناگهان نیاز فوری به دفع ادرار پیدا کنید، اما دسترسی به دستشویی نداشته باشید و در لباستان ادرار کنید، دچار بی اختیاری ادرار تحریک پذیر شده اید. این نوع بی اختیاری در اثر شنیدن صدای آب جاری، نوشیدن یک مایع و یا با هیچ چیز دیگری می تواند رخ دهد. در این نوع بی اختیاری، قبل از رسیدن به دستشویی، مقدار زیادی ادرار از شما خارج می شود.

نوع دیگر بی اختیاری ادرار، فعالیت زیاد مثانه می باشد. در این نوع نیز ناگهان نیاز فوری به دستشویی رفتن پیدا می کنید. اما همه افراد دارای مثانه بیش فعال، دچار بی اختیاری ادرار نیستند، بلکه بسیاری از زنان می توانند خود را نگه دارند تا به دستشویی برسند. این بیماران باید کارهای خود را کنار بگذارند و به دستشویی بروند. برخی از این بیماران در طول روز و برخی دیگر در شب به این بی اختیاری ادرار دچار می شوند.

علل بی اختیاری ادرار

علل بی اختیاری ادراری اغلب ضعف عضلات کف لگن به علت حاملگی متعدد، زایمان های دشوار و یا یائسگی می باشد. علت های دیگر چون عفونت های ادراری و واژینال و یا یبوست به طور موقت و گذرا نیز سبب بی اختیاری ادراری می شود.

بی اختیاری ادراری در زنان مسئله ای است که میلیون ها زن در جهان به آن مبتلا هستند. این بیماری می تواند خسارات قابل توجهی را از نظر روحی بر جای بگذارد. محققان نشان دادند که زنان دچار بی اختیاری ادرار از کمبود اعتماد به نفس، کاهش تمایلات جنسی و افسردگی شدید رنج می برند. ترس از بی اختیاری، ممکن است فرد را به انزوای اجتماعی بکشاند. بسیاری از زنان دچار بی اختیاری ادرار خفیف می توانند با نوشیدن کم مایعات، بی اختیاری خود را کنترل کنند.

برای آشنایی بیشتر با بی اختیاری ادرار در زنان در این ویدیو، با نبض ما همراه باشید.

3.5/5 - (4 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید